Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En voi uskoa että tämä oikeasti tapahtui eilen neuvolalääkärissä!

Vierailija
08.02.2014 |

Menin ensimmäiseen neuvolalääkäriin jotta saisin lähetteen varhaisultraan epäsäännöllisen kierron takia. Raskauden pituudesta ei siis ole varmuutta.

Lääkäri oli ulkomaalainen mies joka kysyi normaalisti milloin viimeiset kuukautiset ovat olleet ja milloin tein pos. raskaustestin. Olin tehnyt siis ensin monta negaa melkein kuukauden ajan ja sitten tuli pos. tulos. Lääkäri kaivoi kännykän taskustaan, ja otti kalenterin esiin. Pyysi näyttämään kalenterista päiviä, milloin tein viimeisen negatiivisen testin ja missä ajassa testi muuttui pos. Näytin että edellinen negatiivinen oli TÄMÄ LAUANTAI ja seuraavan viikon keskiviikkona tein POSITIIVISEN TESTIN. Eli testi muuttui positiiviseksi viiden päivän sisällä. Artikuloin kunnolla ettei jää epäselväksi.

Seuraavaksi lääkäri kysyi minä päivinä olin harratanut seksiä tämän lauantain ja keskiviikon välillä. Katoin h-moilasena että oliko tuo mies tosissaan. Sanoin että en muista enää. Lääkäri sitten vähän auttoi että no suunnilleen, joka päivä, joka toinen päivä?

Heitin sitten että suunnilleen joka toinen päivä ja lääkäri katsoi kännykalenteriaan ja mumisi...juujuu, eli todennäköisesti hedelmöittyminen on tapahtunut n. maanantaina eli olisit nyt noin viikolla 2-3.

En tiennyt olisiko pitänyt itkeä vai nauraa ja katselin sivuilleni näkyikö piilokameraa jossakin.

Kyllä se oli mies oli ihan tosissaan ja laittoi lähetteen varhaisultraan kahden viikon päähän. Näin aikaisessa vaiheessa kun ei vielä ultralla pystytä sanomaan olenko raskaana vai ei. Raskausviikkoja kun on kasassa 2-3.

Mä en oikein meinaa uskoa vieläkään tapahtuiko tämä oikeasti? Joo-o, kyllä se tapahtui. Enkä kyllä tiedä pitäisikö itkeä vaiko nauraa, olikohan se joku valelääkäri?!?!

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolalääkärit ovat melkeinpä yksistään yleislääkäreitä kuten päivystävät tk-lääkäritkin. Toki neuvolalääkäreille tulee kokemusta raskauden hoidosta kun ovat hetken neuvolahommissa toimineet. Terveyskeskuskseen en mielelläni mene raskausvaivoissa, koska siellä viime raskaudessa lääkäri koneelta katsellen mietiskeli, josko kyseessä olisi kohdunulkoinen raskaus. Kyseessä kuitenkin oli jo yli puolivälin edennyt raskaus ja potkut tuntui yms. Vastaavien tapausten en antaisi tehdä sisätutkimuksia, kun eivät kuitenkaan osaa mitään sanoa kohdunsuun tilanteesta tai muustakaan siellä.

Vierailija
62/64 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 16:49"]Neuvolalääkärit ovat melkeinpä yksistään yleislääkäreitä kuten päivystävät tk-lääkäritkin. Toki neuvolalääkäreille tulee kokemusta raskauden hoidosta kun ovat hetken neuvolahommissa toimineet. Terveyskeskuskseen en mielelläni mene raskausvaivoissa, koska siellä viime raskaudessa lääkäri koneelta katsellen mietiskeli, josko kyseessä olisi kohdunulkoinen raskaus. Kyseessä kuitenkin oli jo yli puolivälin edennyt raskaus ja potkut tuntui yms. Vastaavien tapausten en antaisi tehdä sisätutkimuksia, kun eivät kuitenkaan osaa mitään sanoa kohdunsuun tilanteesta tai muustakaan siellä.

[/quote]

kyllä lääkäri kuin lääkäri osaa vähän paremmin kuin nobody kadulta tutkia, vaikkei olisi spesialisti. ainakin tietää ettei joku kyhmy sinne kuulu. lisäksi koulutus antaa kyvyn omaksua sen googlettamisen tuoman informaation ymmärtämiseen vähän toisella tasolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun neuvolaterkkarini ja -lääkärini olivat ihan suomenkielisiä, eli kommunikaatio-ongelmia ei ollut. Silti eivät uskoneet minua hedelmöittymiseen liittyen. Kiertoni oli jo vuosia ollut säännöllinen. Kun kuukautiset olivat 5 pv myöhässä, tein pos. raskaustestin. Näiden tietojen perusteella sitten laskettiin se LA mielestäni ihan oikein. 

Jossain vaiheessa oli ultra, joka mukaan LA olikin pari viikkoa myöhemmin. Eli hedelmöittymistä ei olisi edes tapahtunut siinä vaiheessa kun tein sen positiivisen testin. Ei auttanut vaikka kuinka asiasta jauhoin. Ultraan uskottiin. Lapsi sitten syntyi (muka) rv 36 ja aivan täysiaikaisen näköisenä ja kokoisena.

Eli toivottavasti ap:n laskettu aika on sitten ultran jälkeen kohdillaan.

Vierailija
64/64 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi helvetti

http://1i.fi/ohhoh