Kissanpentu puree
Meillä on 12 vk vanha kissanpentu joka tuli syliini itse. Noh minä rapsutin sitä kaulan alta jolloin yhtäkkiä se hyökkäsi käteeni kiinni ihan täysiä korvat luimussa. Otin niskasta kiinni monta kertaa ja tuntui että vain yltyi siitä enemmän... miten tuosta pääsee eroon? En tajua, miksi se sitten tulee luokse haluamaan huomiota ja silti hyökkää käteen kiinni kynsillä? Ei pidä kyllä minkäänlaisesta käsittelystä, vähän vain turkkia voi silittää päältä mutta sitten sille tulee se ilme ja katse ettei enempää.
Olen jo ihan kauhuissani ajatuksesta opettaa se valjaisiin, ei varmasti siitäkään selvitä ilman naarmuja :( mutta jos ei onnistu niin sitte ei, ei kai sitä pakolla voi opettaa.
Kommentit (67)
Normaalisti kissa on leikkimässä emonsa ja toisten kissojen kanssa. Ne painii koko ajan . Eikä ihmisen käsi ole toinen kissa tai emo tai hiiri . Kissa syö hiiriä pyydystää leikkii kiipeää painii toisten kissojen kanssa. Kyllä niitä käsipaini leikkejä joutuu leikkimään kun kissan ottaa. Parasta on ottaa 2 kissaa jotka leikkii keskenään . Yksin ihmisen kanssa on julmaa. Kissa on eläin eikä ihminen. Puree isotkin kissat ja koiranpennut myös. Katso YouTube videoita kissoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin jostain että kun kissaa silitetään ja hellitään, voi tulla ns hellyys ylikuormitus eikä kissa (varsinkaan pentu) tiedä mitä sille ololle tehdä. Joten voi tehdä juuri kuten teidän pikku kisu. Ehdotan että silittelyä kohtuullisesti ja lopettaa kun huomaa että häntä alkaa vispaamaan ja muita hermostumisen merkkejä.
No näinpä, mutta eihän kisso rakkojen vika ole, että tulee näitä jotka eivät tiedä mistään mitään.
No mutta kun tämä pentu ei pidä minkäänlaista kosketuksesta. Onhan se helppoa kirjoitella että kissalla hellyys aggressiota, mutta mielestäni se ei ole sitä. Ongelma on ettei se pidä siitä kun vähääkään rapsutan. Se ei varmaan vain pidä minusta. Sp
Kissoille on muuten samoja puruleluja ja luita kuin koirille että saa purra niitä . Kyllä kissanpentu tarvii kissakaverin. Nehän vaan painii .
Vähän kuin lasten kanssa että ihminen on liian iso ja paljon voimaa kun pitelee toisia . Kissaa voi sattua kun sitä nostelee kylkiluihin ja vatsaan. Kurkkuun onhan se pieni . Kovakouraista voi olla vaikka ihmisestä ei siltä tunnu.
En kyllä ikinä ole nähnyt näin paljon purevaa kissanpentua. Kun otan syliin, puree, kun yritän rapsuttaa tai koskea muuten, puree, kun tulee viereeni, puree, kun leikin niin puree vähintään kerran, kun en huomioi, puree. Ei useimmiten kovaa mutta kunnon vintiöhän se on 🤨🙂 pitää varmaan hankkia jotain puruleluja ettei ala pitämään minua isona puruleluja.
Siis minkälainen ihminen olet? Kyllä kieltämättä itse tässä idi oo tti olet, kun niin paljon triggeröi jonkun pässin viestin. Kannattaisi harkita hoitoa, ja verenpainelääkkeitä?
Ja vähän pakko haista kun sieltä päin tuulee, kannattaako vähän jatkossa huolehtia hygieniasta?
Kyllä se eläin vaistoo jos omistaja on kans asenteella haistavit##.