Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

nöyryyttävä lääkärikäynti

Vierailija
08.02.2014 |

Olen erilaisten vaivojen, muun muassa kuukautisvaivojen, vuoksi käynyt useissa terveyskokeissa ja nyt viimeisimpänä oli käynti gynekologilla. Koin tilanteen hyvin nöyryyttävänä ja ikävänä. Paikalla oli hoitaja, kätilöopiskelija ja itse lääkäri. Kaksi muuta tuijottivat vain sivusta kun lääkäri toivotteli minulle laihdutustsemppejä ja puhui kuin jollekin idiootille :( On hienoa että Suomessa saa laadukasta hoitoa jne, mutta jäi paskan maku koko käynnistä. Lääkärin asenne oli hyvin halveksuvan oloinen, ja tuli olo että olin vain joku malliesimerkki turhaan ruikuttavasta ylipainoisesta naisesta, jolle täytyy nyt toivotella laihistsemppejä ja itsekuria.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee valitus

Vierailija
42/48 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on miespuolisen gynen kanssa aina pakko olla naispuolinen sairaanhoitaja läsnä. Sekä potilaan että lääkärin oikeusturvan takaamiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on aika monella k usi lirahtanut päähän kun on ne vaivaiset lekunpaprut saanut käsiinsä.

Vierailija
44/48 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähän olisit voinut sanoa, ettei opiskelijat tule huoneeseen. Ehkä se gyne sitten niiden aikana lässytti ja puhu "järkeviä". 

Mä sanoin kerran, kun kysyttiin että saako opiskelija olla mukana, että ei mielellään kun mulla on ahdistuneisuushäiriö ja kokisin tilanteen (kolposkopia) mielekkäämpänä pienemmällä porukalla, johon mulle vaan tympeesti alotettiin selittämään että "noh, tämähän on meillä opetussairaala joten..." ja koin tilanteen sit niin, että mun oli suostuttava. Mut miksi kysyä jos potilasta ei edes kuunnella..

Vierailija
45/48 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Voit käskeä opiskelijat ulos toimenpiteestä.

-Voit vastaanotolle huomauttaa ikävästä asenteesta.

-Voit antaa palautetta myös jälkeenpäin ja puhua esim ylilääkärin kanssa.

Vierailija
46/48 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähän olisit voinut sanoa, ettei opiskelijat tule huoneeseen. Ehkä se gyne sitten niiden aikana lässytti ja puhu "järkeviä". 

Mä sanoin kerran, kun kysyttiin että saako opiskelija olla mukana, että ei mielellään kun mulla on ahdistuneisuushäiriö ja kokisin tilanteen (kolposkopia) mielekkäämpänä pienemmällä porukalla, johon mulle vaan tympeesti alotettiin selittämään että "noh, tämähän on meillä opetussairaala joten..." ja koin tilanteen sit niin, että mun oli suostuttava. Mut miksi kysyä jos potilasta ei edes kuunnella..

Ei pidä sanoa, että "ei mielellään" vaan "EI!!". Myös ihan jo valmiin lääkärin osallistumisen omaan hoitoon voi kieltää, esim sanomalla, että kiellä lääkäri X.X:n osallistumisen hoitooni.

Vierailija
47/48 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin huvittaa teidän asenteenne. Ylipaino on oikeasti terveysongelma, oli sitten vaikka sukuelinten toiminnassa häikkää. Rasvakudos vaikuttaa hormonitoimintaan kummallakin sukupuolella ja aiheuttaa laskeumia kummallakin sukupuolella, esimerkiksi.

Väkeä on tutkimushuoneessa paljon opetustilanteissa ja siihen pyydetään lupa. Hoitaja on läsnä sisätutkimuksessa sekä lääkärin että potilaan turvallisuuden vuoksi.

Vierailija
48/48 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ylipainoa mutta kärsin ahdistuneisuudesta ja ylläriii, tämän takia jyrätyksi ja jopa nöyryytetyksi tuleminen lääkärikäynneillä on valitettavan tuttua kauraa. "Taas yksi ahdistunut kolmekymppinen nainen, kyllä se on psykosomaattista vaan." Sormen murtuma ollut varmaan ainoa vaiva jota ei ole ensin yritetty laittaa ahdistuksen piikkiin. 🙄

Ap, olen tosi pahoillani että sulla oli noin kamala kokemus. Ei tarvitse hävetä, mitään. Pää pystyyn vaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän