Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro MBTI-persoonallisuutesi ja puoluekantasi?

Vierailija
28.10.2020 |

Tuon toisen MBTI- keskustelun innoittamana tällainenkin.

Kommentit (469)

Vierailija
21/469 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi ohis, mutta liikuttuin kuinka mukavasti täällä on INTX -tyyppejä. Hei te muut, mukava kun jossakin tapaa 🥰 ( okei vähän yltiöällö hymiö tähän, tunteiden ilmaisu...)

Vierailija
22/469 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

FJRN ja SKP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/469 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Infj ps

Vierailija
24/469 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Infj taitaa olla enneagrammi 6

Vierailija
25/469 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

INFP ja vihervasemmisto

Vierailija
26/469 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

INFP, vasemmistoliitto ehkä, oikeastaan olen enemmänkin anarkisti.

Vierailija
27/469 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

iNFJ Vasemmistoliittoa ja joskus SDP:tä olen äänestänyt.

Vierailija
28/469 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen INTJ ja anarkisti enkä usko edustukselliseen demokratiaan enkä valtioihin, mutta olen äänestänyt vihreitä ja vasemmistoa silti, koska suurin osa ihmisistä ei kykenisi elämään harmoniassa keskenään ilman valtiollista vallankäyttöä.

Juuri olin tulossa sanomaan tätä samaa toisena INTJ:nä (nainen). En äänestä itse, koska en usko sen hirveästi vaikuttavan täällä ainakaan. Yksinäinen poliitikko voi lupailla ummet ja lammet, mutta puoluekuri pitää huolen siitä, että mitään ihmeempiä uudistuksia eivät nämä yksittäiset anarkistit pääse tekemään. Piraattipuolueesta löytyy minulle muutamia fiksuja henkilöitä mutta käsi sydämelle nyt; onko piraattipuolueen äänestämisellä niin yhtään minkäänlaista vaikutusta mihinkään?

Lisäksi siellä politiikan ja hallinnon takana on niin vatusti kultaisia kädenpuristuksia, suhmurointia, rahakuoria, veliverkostoja, hiljaisia sopimuksia ja sun muuta sontaa, joka sataa vain henkilöiden itsensä laariin. Harvaa siellä aidosti kiinnostaa maan meno tai muut kuin oma napa.

Usein ihminen on mätä ja tyhmä oman edun tavoittelija ilman empatiaa. Tuskin suurella rakkaudella pärjäisikään politiikassa.

Vierailija
29/469 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Infp tytsyt :3

Vierailija
30/469 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

INTP. Äänestän vihreitä ja heistä aina ympäristötutkijoita tms. ympäristöön korkeakouluttautuneita henkilöitä.

Vierailija
31/469 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intp, en kannata mitään puoluetta ja pidän kaikkia yhtä huonoina. Kuten joku sanoi, en pidä edustuksellista demokratiaa hyvänä järjestelmänä, siihen sitoutuu paljon muuta kuin edustusta ja päätöksentekoa. Kankea järjestelmä jossa jylläävät ihan muut asiat. Puoluejärjestelmä on vanhanaikainen. Sveitsin malli voisi olla ok.

Vierailija
32/469 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ENTJ, SDP. Puolue ei ole virheetön, mutta kaikissa muissa puolueissa on jotain, minkä takia en pysty äänestämään niitä.

Miksi se toinen keskustelu poistettiin?

33/469 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

INFJ ja vasemmisto

Vierailija
34/469 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi ohis, mutta liikuttuin kuinka mukavasti täällä on INTX -tyyppejä. Hei te muut, mukava kun jossakin tapaa 🥰 ( okei vähän yltiöällö hymiö tähän, tunteiden ilmaisu...)

OT; INTX tyypit ja IN-alkuiset tyypit muutenkin löytää yleensä just netistä. Netti on meidän paikka, kirjoittaminen on meidän juttu. Netissä on mukavaa keskustella, kun sen saa tehdä omaan tahtiin. Sieltä löytyy hirveästi informaatiota, erilaisia katsantokantoja jne. joihin uppoutua. Kaikkea voi kirjoittaessa pohtia rauhassa eikä kukaan pakota vastaamaan just samalla sekunnilla. Samoin voi jättää välistä keskustelut, joihin ei halua osallistua. Itse liikun blogi- ja somepalveluissa, joissa törmään paljon erityisesti INTJ-tyyppeihin maailmanlaajuisesti. Meitä on ja netistä meidät yleensä löytää :)

INTJ nainen

Vierailija
35/469 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ESFP, Kokoomus ehkä omaa kantaa lähinnä, mutta niissäkin kyllä vikoja. Mutta oikealla ja liberaali oon kuitenkin.

Vierailija
36/469 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen INTJ ja anarkisti enkä usko edustukselliseen demokratiaan enkä valtioihin, mutta olen äänestänyt vihreitä ja vasemmistoa silti, koska suurin osa ihmisistä ei kykenisi elämään harmoniassa keskenään ilman valtiollista vallankäyttöä.

Juuri olin tulossa sanomaan tätä samaa toisena INTJ:nä (nainen). En äänestä itse, koska en usko sen hirveästi vaikuttavan täällä ainakaan. Yksinäinen poliitikko voi lupailla ummet ja lammet, mutta puoluekuri pitää huolen siitä, että mitään ihmeempiä uudistuksia eivät nämä yksittäiset anarkistit pääse tekemään. Piraattipuolueesta löytyy minulle muutamia fiksuja henkilöitä mutta käsi sydämelle nyt; onko piraattipuolueen äänestämisellä niin yhtään minkäänlaista vaikutusta mihinkään?

Lisäksi siellä politiikan ja hallinnon takana on niin vatusti kultaisia kädenpuristuksia, suhmurointia, rahakuoria, veliverkostoja, hiljaisia sopimuksia ja sun muuta sontaa, joka sataa vain henkilöiden itsensä laariin. Harvaa siellä aidosti kiinnostaa maan meno tai muut kuin oma napa.

Usein ihminen on mätä ja tyhmä oman edun tavoittelija ilman empatiaa. Tuskin suurella rakkaudella pärjäisikään politiikassa.

Minulle paasasi työkaveri siitä, etten äänestä joitakin vuosia sitten. Sanoin, etten usko sen sinänsä vaikuttavan mihinkään, koska ainahan voi luvata vaikka mitä vaaleissa. Työkaveri oli sitä mieltä, että ei voi vaikuttaa eikä saa sitten valittaa, jos ei äänestä ja jokin ei miellytä.

Nämä olivat ne vaalit, joissa kokoomus kampanjoi oikein näkyvällä somekampanjalla, että äänestäkää meitä, emme leikkaa koulutuksesta.

Kun pääsivät vallan kahvaan, leikkasivat heti koulutuksesta.

Että se siitä äänestämällä vaikuttamisesta.

Vierailija
37/469 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ESTJ, demareita.

Vierailija
38/469 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Infp/enfp vihreät

Vierailija
39/469 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

INTJ, äänestin viimeksi Piraattipuoluetta. Onhan nämä "testituloksetkin" ihan huuhaata, ihan näin ohimennen... :D

Olen analyyttisesti ajatteleva, kokonaisuuksia ymmärtävä (näin toivoisin!) yksilö, joka toivoisi, että yhteiskunta olisi mahdollisimman tasa-arvoinen - ja että hallintoelimet olisivat mahdollisimman neutraaleja. Jos itse olisin eduskunnassa, lähtisin ensimmäisenä ajamaan lobbauksen kieltämistä, ainakin siten, että sitä EI voi mikään taho tehdä ilman täyttä selontekoa aikeistaan. Samalla myös kansanedustajat vastuuseen: ketkä ovat lobanneet, riippuuko tietyistä aiheista päättäminen tästä, onko jotain suhmurointia? Vastaus viimeisimpään on toki vahva KYLLÄ, senhän kaikki jo tiedämme...

Joissain asioissa Vihreät sekä Vasemmisto olisivat kannaltani osuvia, mutta ajavat tukka hulmuten jotain 0.001% asioita enimmäkseen, koska WOKE. En jaksa. Täyttä typeryyttä molemmat puolueet täynnä tätä nykyä, valitettavasti. Kaltaisilleni kenties-jopa-fiksuille alemman luokan höttökansalaisille ei sitten jää oikein muuta vaihtoehtoa, kuin Piraatit tai Persut, ja jälkimmäisiä en äänestä, koska he näyttävät olevan aikalailla ekonomisesti oikestolaisia, samalla osa myös avoimesti naisvihamielisiä (ent. PJ Soini katolilaisuutineen ja niin edelleen.).

Vähiin jäävät puolueet, joita oikeasti haluaisin kannattaa. Pitää vain valita vähiten paska.

Vierailija
40/469 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

INTP. Äänestän vihervasureita, mutta suhtaudun kriittisesti joihinkin näitä puolueita kannattaviin keskustelutaidottomiin elitisteihin, ja näihin uusiin suuntauksiin jossa tiedettä halutaan kumota ideologialla ja tunteisiin vetoamalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme