Eikö kukaan muu syö juustoa paloina?
Kaveri ihmetteli miten käyrän goudaa, grueria jne. No ihan vaan leiklaan palan ja syön. Olenko ainoa?
Kommentit (32)
Et oo ainoa. Palaset tuntuu mukavemmilta suussa kuin höylätyt viipaleet
Ranskassa tuo on maan tapa. Suomalainen höylää kapeita siivuja. Juusto on hyvä kalsiumin lähde.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 17:24"]
Kaveri ihmetteli miten käyrän goudaa, grueria jne. No ihan vaan leiklaan palan ja syön. Olenko ainoa?
[/quote]
Näin tekee kaikki paitsi metsäläiset jotka syö juusto vain ruisleivän päällä. Kuulut ihan normaaleihin ihmisiin. Juustoa syödään paloina, paitsi oltermanni jota syödään metsäläistyyliin viipaleina aamuisin.
Mä tykkään kans paloista, siivut on näppärämpiä leivän päällä :) Mutta esim jouluna juustotarjottimelta kyllä leikeltiin ihan paloja, ei mitään siivuja. Tykkään myös kahvin kanssa juustopalasta.
Höylää ei käytetä munkaan taloudessa, vaan leikkaan veitsellä kunnon biittejä.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 17:32"]
Höylää ei käytetä munkaan taloudessa, vaan leikkaan veitsellä kunnon biittejä.
[/quote]
Ai leivän päällekin? Sillä lailla!
Juusto otetaan jääkaapista pois, hyvissä ajoin ennen syöntiä. Juusto maku eivätkä aromit pääse oikeuksiin jääkaappikylmänä. Aina palasina. Ettette häpäise itseänne Ranskassa.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 17:24"]Kaveri ihmetteli miten käyrän goudaa, grueria jne. No ihan vaan leiklaan palan ja syön. Olenko ainoa?
[/quote]
Kyl mä luulen että sä oot ainoa.
:DD Tottakai juustoa syödää paloina!?! Toki sitä voi siivuttaa leivänkin päälle, mutta miten muuten sitä juustolautaselle edes laittaisi, ellei paloina/köntsinä? Itse ostan usein ison köntsän Goudaa, ja sitten leikkaan siitä kuutioita, jotka tikutan viinirypäleiden kanssa - nam!
Kääk nyt alkoi himottaa maukkaita juustoja... brie, gouda ja jokin ihana tuorejuusto kevennykseksi :P lisäksi omenaa ja päärynää!
Mä syön juustoja paloina, siivuina, raasteena, murustettuna ja sulatettuna. Ihmeellistä, eikö olekin.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 18:10"]
Kääk nyt alkoi himottaa maukkaita juustoja... brie, gouda ja jokin ihana tuorejuusto kevennykseksi :P lisäksi omenaa ja päärynää!
[/quote] Olisi hauska nahda miten brie siivutetaan juustohoylalla!
Tykkään pääsääntöisesti siivuista, jos vain juusto en semmoinen, että sitä voi höylätä. Mun mielestä vaikka gouda on hyvää, kun ottaa siivun ja vääntää sen rullalle. Jotain cheddaria ei taas oikein voi höylällä leikata, joten palasena sitä, mutta ohuena. Pitääkin muuten hakea huomenna cheddaria kaupasta!
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 17:31"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 17:24"]
[/quote]
Näin tekee kaikki paitsi metsäläiset jotka syö juusto vain ruisleivän päällä. Kuulut ihan normaaleihin ihmisiin. Juustoa syödään paloina, paitsi oltermanni jota syödään metsäläistyyliin viipaleina aamuisin.
[/quote]
Ai, hassua. Asuin jonkun aikaa Lontoossa ja tämä brittiperhe söi aamupalalla juustoa näkkileivän(!) päällä. Juusto oli jotain cheddaria.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 17:37"]
Juusto otetaan jääkaapista pois, hyvissä ajoin ennen syöntiä. Juusto maku eivätkä aromit pääse oikeuksiin jääkaappikylmänä. Aina palasina. Ettette häpäise itseänne Ranskassa.
[/quote]
Milloinkahan minäkin juustoa Ranskassa tarjoilen??
Syön, valitettavasti. Juustotarjottimen antimet ovat varsin herkkua.
98kg
Muistakaa, että mitä ihan mihin tahansa asiaan tulee, ranskalaiset ja keskieurooppalaiset tekevät sen oikein ja suomalaiset väärin ja nolosti.
Jälkiruuaksi, kun lasiin on jäänyt tilkka viiniä, haen joskus jääkaapista pienen palan juustoa.