Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyörähuolto 400€

Vierailija
28.10.2020 |

Onkohan noissa hinnoissa vähän ilmaa välissä? Vein pojan pyörän huoltoon ja sieltä tuli hinta-arvio, että kustantaisi tuon verran. Pyörä maksaa uutena n.600€. Pitkä litania osia mitä pitäisi vaihtaa ja syyshuolto päälle.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heiluuko takavanne. Onko vaijeriit löysällä, toimiiko jarrut  ja vaihteet, kun polkee niin hyppääkö ketju rattaan yli ja ikään kuin polkaiset tyhjää. Kyllä sitä ajamalla tietää mitä pitää uusia fillarista.

Vierailija
62/76 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippunee onko kyse jostain muuten vaan vuosihuollosta, vai onko pyörässä joku oikea ajoa haittaava vika. Kuluneilla rattailla ja ketjuillakin pääsee vielä pitkälle vaikka olisivatkin hifistelijöiden mukaan vaihtokunnossa, kuluneille rattaille on vain turha vaihtaa uutta ketjua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni paras kokemus ja pyörähuolto Hämeenlinnasta löytyy Parolan Pyörähuollosta. Olipa mukavan ammattitaitoinen ja mukava asiakaspalvelu.

https://www.parolanpyorahuolto.fi/huollot/

Vierailija
64/76 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

400€

=318,73€ + 25,5% alv.

Tuosta jäljelle jäävästä pitäisi maksaa osat (50-150€ riippuen mitä pitää vaihtaa), työntekijän palkat (20-160€ per käytetty työaika), liiketilavuokrat (30-100€/päivä), erikoistyökalut, markkinointi ja mahdollisesti saada vielä yrityksen kassaan jotain.

Se on tämä valtio joka tässä eniten ryöstää sulta. Se ei anna sinulle mitään vastineeksi sille rahalle mitä maksat palvelun hinnasta. Kaikki muu tapahtumaketjussa kontribuoi pyöräsi korjaantumiseen. Luultavasti olet vielä ostanut halvalla pyörän mikä on täynnä sekundaluokan osia, joiden käyttöikä on lyhyt. Moni pyörävalmistaja tekee pyöriä planned obsolence -strategialla.

Opettele korjaamaan oma pyöräsi niin ei tarvitse ulista.

Vierailija
65/76 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetelkaa itse huoltamaan jotain polkupyörää. Ei voi olla niin vaikeaa.

Tähän Suomi juuri hajoaa kun kaikki pitää tehdä tai osata itse kun on muuten "tyhmä". Monihan leikkaa tukkansakin itse kun siitäkään ei ole varaa maksaa (kaikki ON kallista). Kun kaikki nämä palvelut lopetetaan työttömyystilanne vain pahenee vuosi vuodelta. Olisi vielä ekologistakin ja stressittömämpää ostaa paikallisesti palveluja.

Olen minäkin joo ommellut itse vaatteisiin paikkoja ja leikellyt oma-aloitteisesti tukkaani, mutta perheellisenä en jaksa jokaista asiaa itse säätää. Jokainen tekee kaiken itse ja samalla on satoja tuhansia ihmisiä ilman töitä. Aivan naurettavaa. Sitten kun ei osatakaan huoltaa ja korjata lentää vanha tavara roskiin ja ostetaan uutta tilalle. Tämäkö on sitten järkevää?

Vierailija
66/76 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpylrän täyshuolto, ajettu 1500 km

.oli 300. Moottoriin ei voi edes koskea. Kiekko ja ketjut vaihdettiin ja jarrupalat. No

Vierailija
67/76 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoni huolto maksaa noin paljon merkkiliikkeessä joten 400€ pelkästä huollosta on suoraa kusetusta.

Vierailija
68/76 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusavuttomuutta jos polkupyörää ei saa itse pidettyä kunnossa.

Vierailija
69/76 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 21-vaihteisessa (3x7) pyörässä vaihteisto-ongelmaa, keskimmäisellä välityksellä 3 -5 vaihteet (eli periaatteessa 10-13) arpoi keskenään ajon aikana, ja ykkösvaihdetta (8) ei saanut päälle. Kiristin itse venynyttä vaihdevaijeria ja vaihteisto toimi jälleen, kustannukset 0 euroa.

Vierailija
70/76 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos esim. ketjut on ajettu voitelematta ja venytetty pitkiksi, koko voimansiirron eli eturattaat kampineen ja takarattaat ja ketjut joutuu uusimaan. Maksaahan ne pelkät osatkin jo useita kymmeniä euroja.  Jos sen lisäksi vanteet on  solmussa, kaikki laakerit huoltamatta ja jopa ruosteessa, renkaat ajettu puolityhjinä halkeilukuntoon, jarrut kuluneet tai vialliset, tuleehan huollolle hintaa. Eikä se pyörä itsestään varaosilla kuntoon tule ja jonkun pitää osata ne vaihtaa niin että pyörä on myös turvallinen ajaa.

Vierailija
71/76 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä osia pitää uusia?

Kun esim. ketjut ja rattaat on ajettu pilalle, ei niitä pysty korjaamaan ja ne on vaihdettava. Pyörä jossa on kuluneet rattaat ja venyneet ketjut on erittäin vaarallinen sillä ketjujen hypätessä rattaiden yli tai katketessa kaatumisen vaara on suuri.

Pyörä jolla on vähän ajokilometrejä takanaan on kuitenkin yleensä helppo huoltaa halvalla.

Vierailija
72/76 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjut kestää kauemmin paljon kauemmin kun viitsii kerran viikkoon vanhalla t-paidalla pyyhkiä hieman öljytä.

Vierailija
73/76 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä osia pitää uusia?

Kun esim. ketjut ja rattaat on ajettu pilalle, ei niitä pysty korjaamaan ja ne on vaihdettava. Pyörä jossa on kuluneet rattaat ja venyneet ketjut on erittäin vaarallinen sillä ketjujen hypätessä rattaiden yli tai katketessa kaatumisen vaara on suuri.

Pyörä jolla on vähän ajokilometrejä takanaan on kuitenkin yleensä helppo huoltaa halvalla.

Kyllä taas liioitellaan ja kehitetään draamaa tyhjästä. Vain jarruilla on jonkinlaista merkitystä turvallisuudelle pyörässäkin.

Vierailija
74/76 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjut kestää kauemmin paljon kauemmin kun viitsii kerran viikkoon vanhalla t-paidalla pyyhkiä hieman öljytä.

Miten kauan? Ajoa 4tkm/v. 

Vierailija
75/76 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

400=

322€ alvien jälkeen.

Voimanvälitys, eli ketjut, rattaat, uudet jarrupalat, jarrukaapelit jne. Maksaa laatuosina 100€+

222 eurosta työntekijä ottaa omansa. Tuommoiseen isompaan remonttiin missä huolletaan kaikki menee 0,5 - 1 päivää työtä, saattaa mennä enemmänkin, jos kaikki on jumissa ja ruosteessa. Ammattitaitoinen työntekijä vakuutuksineen kokonaiselle työpäivälle maksaa 150 - 200€.

Jäljellejäävästä pyöräliikkeen kauppias maksaa liiketilat, työkalut, laitteet yms. ja haluaa vielä tehdä voittoakin.

Syitä ongelmaasi:

-Ostit paskan pyörän

-Olet köyhä

-Verotus tässä maassa on hanurista

t: entinen pyöräliikeyrittäjä

Eihän tuosta tee yrityskään voittoa. Ei ole oikein kannattavaa kummallekaan.

Vierailija
76/76 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis itselläkin vähän sytyttää! Ketjut rasvaa, ilmaa renkaisiin ja jarruvaijerit kiristää niin siinä on sulle pyörähuolto.