Pyörähuolto 400€
Onkohan noissa hinnoissa vähän ilmaa välissä? Vein pojan pyörän huoltoon ja sieltä tuli hinta-arvio, että kustantaisi tuon verran. Pyörä maksaa uutena n.600€. Pitkä litania osia mitä pitäisi vaihtaa ja syyshuolto päälle.
Kommentit (76)
Myy pyörä kunnostettavaksi 200 eurolla ja osta uusi sillä 600 eurolla
Paljonko oli osien hinta?
Maksaahan se jos kaikki pitää uusia.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko oli osien hinta?
Maksaahan se jos kaikki pitää uusia.
Mutta mistä tietää että ne osat PITÄÄ uusia eikä liike vain huijaa? En minä niitä osia syynännyt etukäteen läpi että tietäisin sanoa että mikä oli oikeasti rikki.
Suomi kuolee tähän: Kaiken korjaaminen ja ylläpito maksaa poskettomasti. Ei kannata omistaa tai harrastaa mitään, missä tarvitaan väline, jossa on liikkuvia osia. Juoksu, uinti, kuntosali, jumppa yms. ne kannattaa valita Kaikki mökkeily, veneily, golf, kalastus, laskettelu.... you name it, pelkkää maksua.
Pahin on asuminen: muutama metri putkea, 3-4 säkkiä laastia, pino laattoja, mies ja muutama käsityökalu ja työtä noin 20-30 tuntia per asunto. Ei kannata, maksaa niin paljon, että talo kannattaa lanata jo Helsingin rajojen sisäpuolelle.
Oliko siinä fillarissa jotain vikaa kun huoltoon veit? Jos ei niin varmasti kusettavat sen minkä kehtaavat.
Vierailija kirjoitti:
No on ilmaa. Täysi huolto maksoi 100€ minulla.
Aloittaja kertoi, että 400 € uusitaan osia. Satasen täyshuollolla ei osia uusita.
Polkupyörä kuluu siinä missä muutkin tekniset vempeleet. Jos olisi kyse 400 € auton huollosta, siitä ei kirjoiteltaisiin palstalla. Mitä halvempi pyörä, sitä huonommat osat, sitä kalliimpi korjata.
Vierailija kirjoitti:
Oliko siinä fillarissa jotain vikaa kun huoltoon veit? Jos ei niin varmasti kusettavat sen minkä kehtaavat.
Ei ollut mitään vikaa huvikseni vein sen huoltoon.
Vierailija kirjoitti:
Vaihteissa oli vikaa, ei kestänyt päällä. Ei tuo Trek nyt mielestäni ihan halpispyörä kuitenkaan ole ja huollot on tehty säännöllisesti liikkeessä. Kallista on ollut aiemminkin, mutta nyt oli kyllä tuplaten kalliimpi edellisiin verrattuna.
Ja tuohon 400€:n siis kyllä sisältyy se syyshuolto.
Mutta ihmettelen että miten niitä osia voi hajota joka vuosi niin paljon että joka vuosi on vaihdettava. Itselläni on ollut sama pyörä 15 vuotta ja mitään ei ole tarvinnut korjata/vaihtaa ja hyvin toimii. Kai nuo nykyajan pyörät ei vaan kestä mitään. Toki pyörä uutena maksoi enemmän kun sen reilu 600€ mitä nyt.
Oman kylän fillarihuoltajat mainostavat näitä syksy ja keväthuoltoja a 150 euroa ja jotkut uunot sitten vievät ihan toimivan fillarin sinne pestäväksi ja ehkä myös öljyävät ketjut jos hyvä tuuri käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kertoi, että 400 € uusitaan osia. Satasen täyshuollolla ei osia uusita.
Polkupyörä kuluu siinä missä muutkin tekniset vempeleet. Jos olisi kyse 400 € auton huollosta, siitä ei kirjoiteltaisiin palstalla. Mitä halvempi pyörä, sitä huonommat osat, sitä kalliimpi korjata.[/quote.
Täyshuolto maksoi 60€, joten osiakin uusittiin. Vaihdettiin ketju ja hammasratas sekä jarrukaapeli.
Täyshuoltoon kuului:
Vaihteiden ja jarrujen säätö, kaikkien pulttien jne kiristys, kaikkien liikkuvien ulkoisten osien öljyäminen, polkimien säätö ja kiristys, renkaiden oikaisu ja kiristys ja jotain muutakin siinä oli.
Onko kuinka monta vaihdetta? Mitä enemmän sitä kalliimmaksi tulee perushuoltokin.
600 €:llä ei saa laadukasta monivaihteista pyörää. Jatkuvaan, ympärivuotiseen käyttöön se on vain liian rimpula.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polkupyörä kuluu siinä missä muutkin tekniset vempeleet. Jos olisi kyse 400 € auton huollosta, siitä ei kirjoiteltaisiin palstalla. Mitä halvempi pyörä, sitä huonommat osat, sitä kalliimpi korjata.
Vertailukelpoinen hinta auton huollolle olisikin 20.000 euroa uutena 30.000 euroa maksaneelle autolle. Varmaan sitäkin taivasteltaisiin täällä jos näin olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vertailukelpoinen hinta auton huollolle olisikin 20.000 euroa uutena 30.000 euroa maksaneelle autolle. Varmaan sitäkin taivasteltaisiin täällä jos näin olisi.
Halushan Audi-liike 1500€ takavalojen uudelleenohjelmoinnista.
Homman pystyy tekemäään 100€ diagnostiikkapalikalla itse.
Huijari hinta. Käy toisessa liikkeessä.
Opetelkaa itse huoltamaan jotain polkupyörää. Ei voi olla niin vaikeaa.