Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyörähuolto 400€

Vierailija
28.10.2020 |

Onkohan noissa hinnoissa vähän ilmaa välissä? Vein pojan pyörän huoltoon ja sieltä tuli hinta-arvio, että kustantaisi tuon verran. Pyörä maksaa uutena n.600€. Pitkä litania osia mitä pitäisi vaihtaa ja syyshuolto päälle.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kun ilmoitimme ettei huoltoa tarvitse tehdä, niin tippuikin osia pois mitä ei sittenkään tarvitsisi vaihtaa (+ tarjous halvemmasta hinnasta). Löysin kuitenkin jo toisen pyörähuollon tekijän, joten tämä asia on siltä osin käsitelty.

Ap

Vierailija
42/76 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään kun ilmoitimme ettei huoltoa tarvitse tehdä, niin tippuikin osia pois mitä ei sittenkään tarvitsisi vaihtaa (+ tarjous halvemmasta hinnasta). Löysin kuitenkin jo toisen pyörähuollon tekijän, joten tämä asia on siltä osin käsitelty.

Ap

oikein, riistäjille ei anneta penniäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vastaan tämä ja pakko kommentoida. Kyllä tuo on ihan jees hinta jos kaikki vetolaitteet ym menee uusiksi. Se että paljonko pyörä maksoi uutena ei ole mitään tekmistä sen kanssa jos sinne laitetaan laadukkaita osia mutä epäilen ton hintasessa pyörässä olleen. Mutta jos pakka ja ketju, etuhammasrattaat, keskiäkasetti plus mitä muuta on vaihdettu niin kyllä tuo ihan järkevältä kuullostaa. Aloittajahan ei kerro kuinka romu pyörä oli huoltoon viedessä, huollossa se kuitenkin laitetaan öähtökohallisesti KUNTOON! -Se että laitetaan vain ''ajokuntoon'' eli et kyllähän sillä ajelee on eriasia mutta silloin se ei välttämättä kaikiltaosin toimi ihan prikulleen..

Ne joilla on kunnon pyörät niin maksaa pyörähuolloista mukisematta ton verran koska tietävät mitä se vaatii ja laatu maksaa. Halvan ostaja yleensä olettaa että se pysyykin halpana.

Vierailija
44/76 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle annettiin myös vanhaan pyöränropposeen hinta-arvio. Suunnilleen kaikki liikkuvat osat olisi pitänyt uusia. Sanoin, että ei nyt vielä tässä vaiheessa uusita ketjuja, rattaita eikä renkaita. Hinta tippui murto-osaan. Pyörä huollettiin ja ajoin sillä vielä monta vuotta. Ja kun möin sen pois, sain vielä muutaman kympin rahaakin. Tuskin olisin puolta uuden hinnasta saanut, vaikka sen kalliin remontin olisin teettänytkin.

Vierailija
45/76 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan miten lapsena ajoin hyvällä pyörällä kymmenen vuotta ilman huoltoa.

Vierailija
46/76 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuuhan se siitäkin, mitä sillä pyörällä aikoo tehdä. Ajaako 2-3 km koulumatkaa vai tekeekö 100 km lenkkejä monta kertaa viikossa. Mutta 600 euron pyörällä tuskin 100 km lenkkejä tehdään muutenkaan.

Vierailija
47/76 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpis pyöriä ei kannata huoltaa kuin korkeintaan itse. Tosin 400€ kuulostaa melko korkealta mille tahansa pyörän huollolle.

Vierailija
48/76 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää rassaajat varastavat pyöriä vielä itse päälle. Ei kaikki mutta jotkut.

Vierailija
49/76 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei peruspyörän huolto maksa 400 euroa. 

Jos vaihde ei pysy päällä, niin ei sitä vaihtajaa tarvitse vaihtaa vaan säätää.

Ketju voi olla vähän kulunut, eivät ole kalliita.

Tokihan jos huolto-Jormalle annetaan vapaat kädet, niin vaihtaahan se siihen vaihtajat, vanteet, renkaat ja voisihan siihen uusia rungonkin.

Vierailija
50/76 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliin pyörän osat ovat kyllä kalliita myös varaosina. Pyörän takarattaat maksavat kympistä yli viiteen sataan.

https://www.bike24.com/cycling/parts/drivetrain/bike-cassettes?sort=pri…

Vierailija
51/76 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tod näk hyvin vähän oikeasti rikki Trekissä. Mutta jos huoltamaton ja kulutusosiltaan heikko pyörä pitää korjata, niin se maksaa joko ajankäytön tai uusien osien muodossa.

Surullista kylläkin ne uudet osat ovat usein heikompilaatuisia, kuin alkuperäiset. 

Vaihtoehdot ovat tee itse tai lemppaa torille ja osta uusi...

Pimeästi iltapuhteina korjaileva harrastelija olis kans vaihtoehto. Itseasiassa paras vaihtoehto. (talousoppineille tiedoksi, että paras myös vaikkka ynnättäisiin yhteiskunnalliset tekijät... kolme k:ta oli vain ajanmukaista uittuilua)

Vierailija
52/76 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän mikään fillarin huoltaminen lyö leiville. Kun laskee työajan, sivukustannukset ja kaiken, niin alkaa tuntihinta nousta. Suomi onkin DIY-ihmisten valtakunta, palvelut ovat liian kalliita.

Huollan fillarit nykyisin suurimmaksi osaksi itse. Muutama erikoistyökalu tarvitaan kuten keskiö- ja pakka-avaimet, eivät ole kuitenkaan mielettömän kalliita. Tietyt hommat kuten ohjainlaakerin vaihtamisen teetän muualla, koska useissa fillarihuolloissa löytyy ulosvetimet valmiina ja vaihto on silloin 5 min homma, kun vie vaihto-osat itse mukana huoltoon. Ohjainlaakerin joutuu vaihtamaan niin harvoin, ettei kannata hankkia työkaluja

Vierailija
53/76 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eihän mikään fillarin huoltaminen lyö leiville. Kun laskee työajan, sivukustannukset ja kaiken, niin alkaa tuntihinta nousta. Suomi onkin DIY-ihmisten valtakunta, palvelut ovat liian kalliita.

Huollan fillarit nykyisin suurimmaksi osaksi itse. Muutama erikoistyökalu tarvitaan kuten keskiö- ja pakka-avaimet, eivät ole kuitenkaan mielettömän kalliita. Tietyt hommat kuten ohjainlaakerin vaihtamisen teetän muualla, koska useissa fillarihuolloissa löytyy ulosvetimet valmiina ja vaihto on silloin 5 min homma, kun vie vaihto-osat itse mukana huoltoon. Ohjainlaakerin joutuu vaihtamaan niin harvoin, ettei kannata hankkia työkaluja

Ohjainlaakerin vaihtoon tarvitaan vasara, euron maksava huonekaluputken pätkä (noin 30 cm), rautasaha (tai rälläkkä parempi) putken ristiin avaamista varten ja kaksi pientä 10 cm pituista laudankappaletta (ilmaiset). Työkalut voi tod näk lainata naapurilta 20 minuutiksi, jos ei itsellä ole.

Vierailija
54/76 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

400=

322€ alvien jälkeen.

Voimanvälitys, eli ketjut, rattaat, uudet jarrupalat, jarrukaapelit jne. Maksaa laatuosina 100€+

222 eurosta työntekijä ottaa omansa. Tuommoiseen isompaan remonttiin missä huolletaan kaikki menee 0,5 - 1 päivää työtä, saattaa mennä enemmänkin, jos kaikki on jumissa ja ruosteessa. Ammattitaitoinen työntekijä vakuutuksineen kokonaiselle työpäivälle maksaa 150 - 200€.

Jäljellejäävästä pyöräliikkeen kauppias maksaa liiketilat, työkalut, laitteet yms. ja haluaa vielä tehdä voittoakin.

Syitä ongelmaasi:

-Ostit paskan pyörän

-Olet köyhä

-Verotus tässä maassa on hanurista

t: entinen pyöräliikeyrittäjä

Vierailija
55/76 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

400=

322€ alvien jälkeen.

Voimanvälitys, eli ketjut, rattaat, uudet jarrupalat, jarrukaapelit jne. Maksaa laatuosina 100€+

222 eurosta työntekijä ottaa omansa. Tuommoiseen isompaan remonttiin missä huolletaan kaikki menee 0,5 - 1 päivää työtä, saattaa mennä enemmänkin, jos kaikki on jumissa ja ruosteessa. Ammattitaitoinen työntekijä vakuutuksineen kokonaiselle työpäivälle maksaa 150 - 200€.

Jäljellejäävästä pyöräliikkeen kauppias maksaa liiketilat, työkalut, laitteet yms. ja haluaa vielä tehdä voittoakin.

Syitä ongelmaasi:

-Ostit paskan pyörän

-Olet köyhä

-Verotus tässä maassa on hanurista

t: entinen pyöräliikeyrittäjä

Solution. Äänestä persuja. Eiku..

Vierailija
56/76 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä osia pitää uusia?

Takakiekko, kasettikeskiö, keskiötyö, takapakka, ketju ja kampipari.

Onko ne kammet sitte ihan solmussa? Ei niitä yleensä tarvitse vaihdella huollossa, kuten ei keskiötä tarvitse vaihtaa, ellei nyt ole selvästi kuulu rahinaa tai pyöriminen tahmaa. Tuo pakka tosiaan kuluu, jos ketjua ei vaihda ajoissa, säästyy pitkä penni kun sen vaihtaa ajoissa. Ketju kuitenkin maksaa 7-20 euroa riippuen rattaistosta, ketjunavaaja 10-20e, työ vie alle puoli tuntia, nopsa vaihtaa viidessä.

Se rahina korjaantuu laittamalla oikeanlaista sellaista tarttuvaa öljyä.

Vierailija
57/76 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 21 vaihteinen huollettiin. Siihen laitettiin etu ja takarattaat kaikki uusiksi, ketjut ja vaihdevaijeri ja maksoi 100 euroa. Ostin myös uuden takavanteen siihen ja se maksoi 70 euroa. Ajan fillarillani 7000 km vuodessa ja ostin sen v 2020 elokuussa ja ekaa kertaa siihen tehtiin kunnon huolto ja osia vaihdettiin. 170 euroa siis maksoi ja pyörä on käytännössä ihan uusi koska kaikki tärkeimmät jutut uusittiin.

Vierailija
58/76 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jarruvaijeri maksaa noin 4-5 euroa ja sen vaihdoin muuten itse.

Vierailija
59/76 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies kirjoitti:

Jarruvaijeri maksaa noin 4-5 euroa ja sen vaihdoin muuten itse.

Minulla on jupiter merkkinen fillari 21 vaihteinen.

Vierailija
60/76 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko oli osien hinta?

Maksaahan se jos kaikki pitää uusia.

Mutta mistä tietää että ne osat PITÄÄ uusia eikä liike vain huijaa? En minä niitä osia syynännyt etukäteen läpi että tietäisin sanoa että mikä oli oikeasti rikki.

Jos pyörä on maksanut 600€, niin siinä tuskin on runkoa lukuunottamatta yhtään käyttökelpoista osaa.