Onko missään netissä paikkaa, jossa voisi jutella omasta mielenterveydestään?
Mulla on nyt sellainen tilanne, ettämulla sahaa todella pahasti mieliala normaalista, hieman reippaaseen ja aivan yhtäkkiä lähes itsetuhoiseen. Mulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö, mulla on läkkeet joita syön säännölliseti, mun mieliala on ollut hallinnassa vuosia.
Esim tänään ja eilen olen ensin ollut aivan ok, käytiin lasten kanssa kaupassa, syötiin lounasta, sitten yhtäkkiä vain haluan jonnekin pois, haluan vetää pään täyteen jotain, ihan mitä vain, mennä pakkaseen makaamaan ja jäädä sinne, iskeä ensimäminen vastaan tuleva mies ja panna sitä läpi yön (joo mulla on ihan omakin mies jota rakastan), muuttaa Uuteen Seelantiin ja alkaa mykäksi jne. Sitten yhtäkkiä napsahdan takaisin, tulen surulliseksi, alkaa itkettämään, pian olen taas ihan normaali.
Mua pelottaa tämä, en tiedä mitä tapahtuu. Haluaisin vain itkeä ja tehdä jotain, olla traaginen ja velloa, mutta en voi, mulla on kolme lasta ja rakas mies, en mä voi ottaa ensimmäistä lentoa jonnekin ja alkaa kokaiiniriippuvaiseksi "taiteilijaksi", en mä voi edes vetää päätä täyteen suomalaikansallisesti, mulla ei ole viinapäätä.
Sori, mun piti vain kysyä että missä mä voisin avautua, ja nyt jaarittelin täällä. Emmä voi alkaa hajoamaan nyt, mä olen päiväkahvilla täs läppräillä nyt, ei silloin voi pää hajota??
Kommentit (42)
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 19:41"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 19:21"]
Soita ihmeessä tuonne kriisipuhelimeen tai jonnekin. Kyllä ainakin mun mielestä tuota asiaa pitäisi saada eteenpäin jotenkin. Tai kerro miehellesi olostasi.
[/quote]
Mitä se hyödyttäisi soittaa kriisipuhelimeen (mihin en kykene)? Mitä tapahtuisi? Mun on tosi vaikea nähdä että kukaan voi auttaa mua tässä. Mitenkään.
En mä tiedä. Onko joku jokus soittanut tuonne? Voiko siitä saada apua jos soittaa jonnekin?
[/quote]
Ajattelin lähinnä, että se auttaisi pääsemään alkuun. Yleensä helpottaa, kun saa tehtyä jotakin asian eteen. Entä se miehellesi kertominen, kai sen voit tehdä? Tuskin tietysti mitään hokkuspokkuskeinoa olotilasi auttamiseksi on olemassa, mutta pääasia että pääsee etenemään asiassa. Kun esim. sanoit, että täällä juttelu auttoi, niin samalla tavalla jo se pelkkä avun hakeminen voi auttaa sitä oloa.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 19:21"]
Soita ihmeessä tuonne kriisipuhelimeen tai jonnekin. Kyllä ainakin mun mielestä tuota asiaa pitäisi saada eteenpäin jotenkin. Tai kerro miehellesi olostasi.
[/quote]
Mitä se hyödyttäisi soittaa kriisipuhelimeen (mihin en kykene)? Mitä tapahtuisi? Mun on tosi vaikea nähdä että kukaan voi auttaa mua tässä. Mitenkään.
En mä tiedä. Onko joku jokus soittanut tuonne? Voiko siitä saada apua jos soittaa jonnekin?