Harmaat silmät ovat kaikista harvinaisimmat.
Olin luullut, että ne olisivat olleet siniset. Mikä tukanväri ja silmien väri yhdistelmä sinulla on?
Sinisilmäiset blondit värjää tukkansa mustiksi ja ruskeatukkaiset ja ruskeasilmäiset blondaa. Siis mitä järkeä?
Kommentit (66)
Huoh, miten siniset silmät voisivat olla harvinaisimmat? Tai edes harmaat?
Eiköhän violetit/punaiset ole kuitenkin tooodella harvinaiset http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f7/OCA1_Auge.jpg
Eikös suurimmalla osalla suomalaisista ole harmaat silmät? Niin myös mulla. Hiukset on luonnostaan aivan blondit.
Minulla on tummanruskeat hiukset ja silmät ovat sini-vihreä-harmaa-ruskeat.
Vaalea ja sinisilmäinen...samoin kolme lastani mutta mieheni tumma tukkainen ja vihreä silmäinen
Minulla on harmaat silmät ja kyllähän ne tosi valjulta näyttää verrattuna sinisiin. Maantienväriset hiukseni ovat vähitellen muuttumassa valkoisiksi, joten harmaapäisenä naisena olen ainakin Suomessa vähemmistöä.
Aika yllättävä tieto! Mä olen luullut että ne on yleisimmät. Meidän perheessä:
- äidillä punertavanruskeat hiukset ja siniharmaat silmät (välillä vihertävät)
- pojalla maantienväriset hiukset ja vihertävänharmaat silmät
- 1. tytöllä vaalean harmaat (huskyn silmät!) silmät ja kullanruskeat hiukset
- 2. tytöllä siniharmaat silmät ja kullanruskeat hiukset
- miehellä harmaat silmät ja ruskeat hiukset
- isoäidillä harmaat silmät ja aidosti vaaleat hiukset
Eli meidän perheessä "kaikilla" on harmaat silmät!
Vain mun isällä ja 3. tyttärellä on jäänsiniset silmät - isällä mustat hiukset (no nyt tietty harmaat) ja tytär on aito blondi.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 11:57"]
Minulla on harmaat silmät ja kyllähän ne tosi valjulta näyttää verrattuna sinisiin. Maantienväriset hiukseni ovat vähitellen muuttumassa valkoisiksi, joten harmaapäisenä naisena olen ainakin Suomessa vähemmistöä.
[/quote]Mullakin on harmaat silmät ja hiukset ovat harmaantumassa. Että on meitä sitten 2!
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 11:53"]
Minulla on tummanruskeat hiukset ja silmät ovat sini-vihreä-harmaa-ruskeat.
[/quote]
Mulla ihan sama! Ja ärsyttää kun ei oikein osaa sanoa mitään järjelllistä silmän väriä kun niissä on kaikkea sekaisin.
Mulla keskiruskeat hiukset, joita värjään siksi, etteivät näyttäisi punertavilta. Paitsi jo muutaman pesun jälkeen värjäyksestä alkaa punapigmentti loistaa. Silmät on vihreät, seassa ruskeita länttejä.
Mullaki vihertävät silmät ruskeilla laikuilla ja vaalean ruskeat hiukset. Lapsena hiukseni oli melkein valkoiset ja silmät siniset. Että näin..
Tumma tukka ja silmissä central heterochromia eli kaksivärinen iiris: pupillin ympärillä leveähkö ruskea rengas, muutoin vihertävä.
Ja jengi uskoo että harmaat silmät olis muka harvinaiset. Huoh. Ei todellakaan. Violetit ja turkoosit kaikkein harvinaisimmat.,
Ja pinkit silmät. Kuinka monella on pinkit silmät? Säälittävää puhua harmaista.
Siniset silmät ovat harvinaisimmat. Eivät harmaat. Sinisilmäiset ovat katoava laji. Onhan tästä ollut lukemattomia tieteellisiä tutkimuksia ja artikkeleita.
Hiukset "vaihtaa" väriä. Välillä ovat tuhkan väriset, sitten punertavat ja välillä ihan rehellisesti ruskeat. Silmät ei oikeen minkään väriset. Hieman harmaata, vihreää, sinistä ja keltaista sekaisin.
Mulla on ruskea tukka ja vihreät silmät. En ota kantaa siihen, mikä järki tukan värjäämisessä on.