Harmaat silmät ovat kaikista harvinaisimmat.
Olin luullut, että ne olisivat olleet siniset. Mikä tukanväri ja silmien väri yhdistelmä sinulla on?
Sinisilmäiset blondit värjää tukkansa mustiksi ja ruskeatukkaiset ja ruskeasilmäiset blondaa. Siis mitä järkeä?
Kommentit (66)
Itsellä silmienväri taittuu valossa violetiksi. Sinisiltä vaikuttaa hämärässä. Myös vahva punapigmentti, joka omalta osaltaan vaikuttaa sinisyyden taittumisen violetiksi. Hiukset ovat punaruskeat. Iho niin vaalea, että mitkään marketti meikkivoiteet eivät sovi koska liian tummia.
Vitsit että on ihanaa olla suomalainen!! Vaalea tukka + siniset/harmaat silmät, ah mikä harvinaisuus maailmalla!! Oikeasti, miettikää nyt. Pohjolan pieni ja vähän mystinen kansa. <3 Olis kamalaa olla vaikka joku ruskeasilmäinen ja ruskeatukkainen espanjalainen. Kuinka tylsää.
Luin joskus, että violetit, harmaat ja "amber" (miten tuo nyt sitten käännetään... meripihkan väriset?) silmät ovat kaikista harvinaisimpia. Siis maailmanlaajuisesti katsoen. Eihän Suomessa harmaat silmät toki harvinaiset ole.
Sitä en myöskään tiedä, mikä on ero "amber eyes" ja "hazel eyes" välillä, sillä jälkimmäinen ei ainakaan tietääkseni ole harvinainen silmänväri. Kai se amber on sitten hazelin alalaji, keltavihreämpi ja "kissamaisempi".
Me ollaan koko perhe siniharmaa silmäisiä ja maantievärisiä hiuksista.
Globaalisti todella harvinaisuuksia.
Itsellä on tummanruskeat hiukset ja vihreänruskeat silmät. Isoäidilläni on harmaat silmät ja nuorempana hänellä oli luonnostaan lähes mustat hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on heterochromia silmät: kolme väriä kehissä pupillin ympärillä. Silmiäni luullaan enimmäkseen vihreiksi, mutta eivät ne oikeasti ole. Tukka on vaalea.
Miehellä on todella tummanruskeat silmät, mutta silmän ulkoreunaa kiertää sininen kehä. Hiukset tummansiniset.
Ja tuossa "violetit silmät" linkissä on albiinon silmät, heillä on poikkeavat silmät muutenkin. Nuo eivät ole siis violetit vaan punaiset.
No nyt löytyi kyllä erikoisin tukanväri. Ainakin jos on oma, eikä purkista!
Vaan isälläni olen nähnyt oikeasti harmaat silmät. Ei mitkään siniharmaat, vaan oikeasti harmaat. Ovat ihan jäätävän näköiset.
Itselläni on ihan sammalen vihreät silmät. Niin kolmella sisaruksellanikin, ja yksi saanut isän silmät. Monet sanovat että heillä on vihreät silmät, vaikka oikeasti ne ovat sellaiset siniset joissa on jotain kellertävää. Sisarusteni ja itseni lisäksi olen vain parilla ihmisellä nähnyt oikeasti vihreät silmät.
Suurimmalla osalla suomalaisista on sellaiset siniset silmät joissa on eri sävyjä. Hyvin harvalla harmaat tai vihreät. Ruskea on suht yleinen myös.
Niin ja hiukseni ovat vaaleat. Oma väri, ei värjätty.
Kirkkaan vihreät silmät ja vaaleat hiukset. Saan usein kuulla kommentteja hämmentävän vihreistä silmistäni
Siskollani on vihertävät silmät mutta minulla on harmaat.... tasaisen harmaat. Hiukseni on ruskeat Ja minulla on luonnostaan pitkät ja kaareutuvat ripset ja hiukset luonnostaan isot kiharat mutta ohuet hiukset kun taas siskollani on ihan lyhyet tyngät ripset ja paksut piikki suorat hiukset . Emme edes muistuta toisiamme laisinkaan vaikka ollaa sisaruksia
Hiukset vaaleat, silmät oliivinvihreät
Meillä on osalla perheestä harmaat silmät. Yhdellä lapsella ihan udunvaaleanharmaat, yhdellä tummanharmaat ja minulla taittaa vedenvihreään. Yhdellä lapsista sitten siniset ja toisella lähinnä oliivinvihreät
Vierailija kirjoitti:
Eikös suurimmalla osalla suomalaisista ole harmaat silmät? Niin myös mulla. Hiukset on luonnostaan aivan blondit.
Yleensä ne kuitenkin ovat sinertävän harmaat, oikeasti harmaat helposti vihertävät tai rusehtavat, jos vaikka käyttää punertavaa luomiväriä.
Mulla on siniset silmät ha blondit hiukset. Iha perus siis. En oo vuosii värjänny hiuksia mut luonnostaankin hiukset muuttaa väriä vuodenajan mukaan. Eteenki talvella saan kuulla siitä kui muka oon värjänny hiukset ruman väriseksi et miksen laita samaa väriä ku kesällä oli. Oisha se kiva jos se pystyis nii vaaleana koko talvenkin yli muttei kyl aurinko riitä semmoseen.
Ruskeat hiukset ja tummahkon harmaat silmät, semmoiset teräksen väriset.
Minulla oli nuorena punaruskeat kultaan vivahtavat hiukset. Nykyäänkin vaikka olen yli 50 v nainen niin lämpimän ruskean kullansävyiset hiukset, hieman valkoisia seassa. Siniset silmät.
itelläni on harmaat, mut sinisiksi näitä on aina sanottu, myös passissa lukee. Mut kai näissä voi vähän sinistä ja vihreääkin olla, mut pääväri harmaa, ei onneksi tasaisen harmaa, se olisi tylsä. Hiuksen värittömän maantienväriset (yrittää olla ruskea tai vaaleanruskea)
Miten korostatte harmaita silmiänne? Kun sinisiä ja vihreitä silmiä voi korostaa samanvärisellä paidalla. Mutta entä harmaat silmät?
Itellä on harmaat silmät ja vaaleen ruskea tukka ja se on maailman harvinaisin yhdistelmä
mulla on kaks harmaata silmää ja yks ruskea. yläpäässä vaaleaa alapäässä tummaa karvaa