Harmaat silmät ovat kaikista harvinaisimmat.
Olin luullut, että ne olisivat olleet siniset. Mikä tukanväri ja silmien väri yhdistelmä sinulla on?
Sinisilmäiset blondit värjää tukkansa mustiksi ja ruskeatukkaiset ja ruskeasilmäiset blondaa. Siis mitä järkeä?
Kommentit (66)
Aikalailla samanlaiset silmät kuin kuvassa http://www.newhealthguide.org/images/10434932/image001.jpg tosin tota ruskeaa on vähän laajemmin. Oma hiustenväri on maantienharmaa, mutta oon värjänny pari astetta tummemmaks + vaaleita raitoja. :)
Mulla on kai siniharmaat silmät. Tukka on vaalea.
Vierailija kirjoitti:
Olin luullut, että ne olisivat olleet siniset. Mikä tukanväri ja silmien väri yhdistelmä sinulla on?
Sinisilmäiset blondit värjää tukkansa mustiksi ja ruskeatukkaiset ja ruskeasilmäiset blondaa. Siis mitä järkeä?
Eihän siniset silmät ole mitenkään harvinaiset.Mä olen ajatellut,että vihreä olisi harvinaisin silmien väri.Itselläni on sinivihreät silmät ja oma hiustenväri on tuhkanvaalea.Sitä "järkeä" värjäämisessä on,että jos se päästä kasvava väri ei miellytä silmää/tunnu omalta,voi värjätä sen väriset hiukset kuin haluaa.
Minulla on vaaleanharmaat "huskysilmät", tummanruskeat hiukset ja aina kalpea iho. Äidilläni on muuten sama setti mutta hän ruskettuu helposti. Muuten olen tyytyväinen mutta tuo kalpeus välillä harmittaa.
Huskyn silmienväri on sininen. Ei harmaa. Te ette ole harmaita nähneetkään. Niissä ei ole mitään väriä, ei siniseen eikä vihreeseen.
Mulla on sinikeltaiset silmät ja hiukset sellaiset punertavan vaaleat.
Mulla on heterochromia silmät: kolme väriä kehissä pupillin ympärillä. Silmiäni luullaan enimmäkseen vihreiksi, mutta eivät ne oikeasti ole. Tukka on vaalea.
Miehellä on todella tummanruskeat silmät, mutta silmän ulkoreunaa kiertää sininen kehä. Hiukset tummansiniset.
Ja tuossa "violetit silmät" linkissä on albiinon silmät, heillä on poikkeavat silmät muutenkin. Nuo eivät ole siis violetit vaan punaiset.
Ihmeen monella vihreät silmät. Itse en oikeastaan ole nähnyt kuin muutamalla oikeasti vihreät, kuin meruveden väriset silmät.
Katsoin tilastoja, siellä ei noita sävyjä noin tarkkaan verrattu. Suomalaiset ovat maailman vaaleasilmäisin kansa. Ainoastaan saamelaisilla on tummat silmät ja tietenkin romaneilla ja muilla maahan myöhemmin tulleilla.
Tummat silmät viittaavat ei alkuperäissuomalaiseen geenien vaihtoon, kuten myös tummat hiukset.
Monet Suomessa laskevat vaaleiksi hiuksiksi lähinnä vain täysblondin muualla maailmassa katsotaan yli 90 % suomalaisista olevan vaaleat hiukset.
Toiseksi vaalein kansa maailmassa ovat virolaiset.
Juuri eilen luin terkkarissa Tiede lehdestä että suomalaisten silmien väri on sini-harmaa-vihreät. Ruskeat on vain 19 % lla.
Vierailija kirjoitti:
Juuri eilen luin terkkarissa Tiede lehdestä että suomalaisten silmien väri on sini-harmaa-vihreät. Ruskeat on vain 19 % lla.
Suomalaisten silmien väri on vaalea yli 90 % toki suomalaisisksi ei tuossa ole laskettu saamelaisia ja romaneita. Tuo prosentti luku on maailman korkein, ainoastaan virolaiset pääsevät edes lähelle.
Sen sijaan maailmassa on lukuisia maita jossa tummasilmäisiä on yli 90%.
Harmaat silmät on rumat. Ei minkään väriset. Itselläni on keskiharmaat silmät, valkuaiset hieman sinertää. Vaalea olen luonnostani.
minulla siniharmaat silmät ja maantievärinen tukka joka vaihtelee väriä valon mukaan, voi näyttää tummanruskealta tai kullanpunertavalta. miehellä siniharmaat silmät ja tummanruskea tukka, molemmilla tytöillä samanväriset hiukset kuin minulla mutta esikoisen silmät sinivihreät ja nuoremman harmaat.
vihreät silmät, punertavat hiukset. vanhimmalla tyttärellä siniset silmät, vaalean ruskeat hiukset. Keskimmäisellä vihreät silmät ja vaaleat hiukset. Nuorimmalla taas siniset silmät. Vissiin ollaan aika normi suomalainen perhe värien puolesta.
minulla on harmaansiniset silmät, jotka välillä näyttävät vihertäviltä ja vaaleanruskea, auringossa punertava tukka. olen ns. "piilevä punapää", isän suvussa on paljon "kinkereitä". esikoistyttärellä on muuten täysin samanvärinen tukka, mutta joukossa on valkoisia raitoja ja silmät ovat vihertävät, pupillien ympärillä kullanvärinen rengas. nuoremmalla taas on ihan kirkkaanharmaat silmät ja hyvin vaalea tukka. mies on jostain syystä ihan mustahiuksinen ja ihosta sellainen "tummempi", ei siis mitenkään silmiinpistävän tumma muttei tyypillinen kalkkilaivan kapteenikaan ! silmät ovat kyllä umpisuomalaisen harmaansiniset...
Kullanruskeat, suorat hiukset ja tummanvihreät silmät, joita usein luullaan ruskeiksi, kunnes mennään valoon.
Isällä tummanruskeat, kiharat hiukset ja ruskeat silmät, äidillä siniset silmät ja suorat, punaiset hiukset.
Itsellä siniharmaat silmät ja perus suomalainen maantieharmaan väri päässä luonnollisesti, mutta värjätty viileän tumman ruskeaksi.
Vaaleat hiukset ja vissiin siniharmaat silmät.
Minulla on vaalea tukka (ei enää blondi, nuorempana olin ihan aito blondi) ja ruskeat silmät. Hiukset ovat tummentuneet sellaisiksi maantien värisiksi. Nykyisin niissä on kullan ja vaaleanruskeita raitoja, koska tuo oma väri on niin ankea.
Nro. 21 vielä jatkaa: En värjää hiuksia.