Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyinen autoni maksoi 1200 e ja uudet sähköautot n.36000 e: maksaako Vihreät sähköauton minulle?

Vierailija
28.10.2020 |

Asun taloyhtiössä, jossa vuokralaisia ja vanhoja jääriä, joten mitään mahdollisuutta ei ole sähkölataukseen, koska muutostyöt maksavat nykyisiin tolppiin liikaa. Autoni kuluttaa bensaa n.6,3l /100 km kesäkelillä ja on 16 vuotta vanha.

Kommentit (435)

Vierailija
161/435 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää, että täältä entisestä syrjäseutuläänistä kotoisin oleva ympäristöministeri hourailee lopettavansa polttomoottoriautoilu. En ole huomannut. että vihreät osoittaisivat ainakin kotilääniin apua parkkipaikoille riittävistä latauspisteistä ja avustusta sähköauton hankintaan. Ei täällä törmää sähköautoihin edes kaupungeissa, saati sitten maaseudulla. Kuitenkin täällä oma auto on välttämätön, sillä julkinen liikenne on lähes kokonaan lopetettu eikä kymmenien kilometrien kauppareissua varsinkaan talvella kukaan tee polkupyörällä (viime viikolla parhaimmillaan yli -30 astetta pakkasta!) tai potkikelkalla.

Vierailija
162/435 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä voin sähköauton ostaa, jos se on riittävän iso (pitää kuljettaa tavaraa), luotettava, akku kestää, on edullinen pitää kuten nykyinen autoni ja latauspisteitä on niin paljon maaseudullakin ja metsäteiden varsilla, että ei varmasti joudu pulaan. Ja maksaa alle 1000 e, koska siihen mulla on varaa.

Hankintahinta on yhdentekevä, ei kai kukaan niin hölmö ole että maksaa autonsa ostettaessa kun nollakorkoista rahaa saa ovista ja ikkunoista.

Ja monissa tapauksissa sitä halpaa lainaa riittää maksettavaksi vielä pitkään sen jälkeenkin kun sähköauto on muuttunut jo ongelmajätteeksi, mikä huonolla huolenpidolla ei välttämättä kestä edes 6 - 8 vuotta.

Eikä riitä, kun se vaihdetaan hintatakuulla uuteen kolmen vuoden kuluttua.

Harvalla riittää Suomessa varallisuus tuohon touhuun.

Kyllä erittäin monella suomalaisella riittää 500-700 €/kk autoiluun, koska suurin osa maksanee nyt jo tuota luokkaa. /quote]

Varmaan, mutta suurin osa ajaa käytetyllä 2000 - 3000 autolla pakosta, eikä moni saa edes lainaakaan sähköauton hankintaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/435 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 vuotiaana olisi vielä noin puolet kapaa jäljellä, joka riittää edelleen varmaan 90% suomalaisista.

Ei olisi "kapaa", koska litiumakut ns. happanevat hyllyyn noin 10 - 12 vuodessa, vaikka niitä ei käytettäisi lainkaan. Heräähän unestasi.

Nykyiset ajossa olevat 10-12 vuotta vanhat sähköautot ovat eri mieltä kanssasi, mutta sinä olet ehkä niitä tyyppejä jotka eivät anna faktojen sotkea hyviä argumentteja.

Siitä sitten vaan laitat listaa esiin niistä sähköautoista ja paljonko on rangea talvella ja 20 asteen pakkasella.

Leafeja esim löytyy tuon ikäisiä, niissä on kapat 60-80% varmaan karkeasti arvioiden.

Sitten vaan se lista esiin, jossa näkyy ne kapat ja kaikki sellainen jota talviajossakin tarvitaan. Range myös minkä kapalla pääsee 20 asteen pakkasella.

https://www.nettiauto.com

Sieltä löytyy, kapat saat kysellä ihan itse koska minua se ei kiinnosta.

Vierailija
164/435 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 2 vuodessa aikoo maksaa 40 000e arvoisen kansanauton takaisin, se tarkoittaa joka kk 1666e lyhennystä.

Ilman korkoja ..

Sincc

Siinä ei ole vielä auton lämmittäminen talvella, akkujen sulana pito/lämmitys, huollot, akkujen latausta laskettuna jne ..

Ei mulla mene autoon 1666e / kk. Menee vain n. 300e ..

Vierailija
165/435 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska työstä aletaan maksamaan sellaista palkkaa, että työntekijällä on varaa uuteen autoon? Vai onko koko homman tarkoitus vain verottaa köyhiä vanhoilla autoilla liikkuvia yhä enemmän, kun palkkatyöllä ei ikinä pysty hankkimaan uutta autoa. Säästöjä ei ainakaan kerry, kun kaikki rahat menevät bensaveroihin ja autoveroihin

Sepä on kumma ettei muka pysty. Minä olen pystynyt hankkimaan jo viisi uutta autoa, ja sijoituksiinkin on kertynyt satoja tuhansia. Ihan palkkatyöllä...

Palkkatyöstä saa erilaista palkkaa. Suurimman osan keskiluokasta palkka ei muiden velkojen ohessa riitä enää uusien ylihintaisten sähköautojen ostoon. Maamme kuluttajat ovat jo nyt ylivelkaantuneita. Tajuatko asiaa? Hyvä tahto ja sähköautokiima eivät muutu rahaksi jolla niitä voisi ostaa siinä määrin, että sillä olisi ympäristönsuojelun kannalta mitään merkitystä.

Vierailija
166/435 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole Suomen kannalta turvallista, että kaikki autot kulkevat sähköllä. Tekee yhteiskunnan haavoittuvaiseksi.

Vierailija
167/435 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä voin sähköauton ostaa, jos se on riittävän iso (pitää kuljettaa tavaraa), luotettava, akku kestää, on edullinen pitää kuten nykyinen autoni ja latauspisteitä on niin paljon maaseudullakin ja metsäteiden varsilla, että ei varmasti joudu pulaan. Ja maksaa alle 1000 e, koska siihen mulla on varaa.

Hankintahinta on yhdentekevä, ei kai kukaan niin hölmö ole että maksaa autonsa ostettaessa kun nollakorkoista rahaa saa ovista ja ikkunoista.

Ja monissa tapauksissa sitä halpaa lainaa riittää maksettavaksi vielä pitkään sen jälkeenkin kun sähköauto on muuttunut jo ongelmajätteeksi, mikä huonolla huolenpidolla ei välttämättä kestä edes 6 - 8 vuotta.

Kyllä erittäin monella suomalaisella riittää 500-700 €/kk autoiluun, koska suurin osa maksanee nyt jo tuota luokkaa. /quote]

Varmaan, mutta suurin osa ajaa käytetyllä 2000 - 3000 autolla pakosta, eikä moni saa edes lainaakaan sähköauton hankintaan.

Auton hinta on edelleen täysin merkityksetön, jos et sitten ole koriste-esineeksi sitä hankkimassa. Muussa tapauksessa ainoa oleellinen lukema on elinkaarikustannus.

Vierailija
168/435 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa sähköautopakottaja on paikalla. Ei muuta kuin ketju kiinni :D Jaksa autistin kanssa alkaa väittelemään TAAS samoista asioista. Mutta pakko myöntää että on pakottaja kehittynyt. "Kapa" on otettu sanastoon mukaan.

Vierailija
169/435 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 vuotiaana olisi vielä noin puolet kapaa jäljellä, joka riittää edelleen varmaan 90% suomalaisista.

Ei olisi "kapaa", koska litiumakut ns. happanevat hyllyyn noin 10 - 12 vuodessa, vaikka niitä ei käytettäisi lainkaan. Heräähän unestasi.

Nykyiset ajossa olevat 10-12 vuotta vanhat sähköautot ovat eri mieltä kanssasi, mutta sinä olet ehkä niitä tyyppejä jotka eivät anna faktojen sotkea hyviä argumentteja.

Siitä sitten vaan laitat listaa esiin niistä sähköautoista ja paljonko on rangea talvella ja 20 asteen pakkasella.

Leafeja esim löytyy tuon ikäisiä, niissä on kapat 60-80% varmaan karkeasti arvioiden.

Sitten vaan se lista esiin, jossa näkyy ne kapat ja kaikki sellainen jota talviajossakin tarvitaan. Range myös minkä kapalla pääsee 20 asteen pakkasella.

Sinä kerroit rehvakkaasti, että kapaa kyllä löytyy 10 - 12 vuoden sähköautoista jopa 80 prosenttia, joten todistahan idioottimainen väitteesi.

Vierailija
170/435 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos 2 vuodessa aikoo maksaa 40 000e arvoisen kansanauton takaisin, se tarkoittaa joka kk 1666e lyhennystä.

Miksi joku aikoisi maksaa sen kahdessa vuodessa pois? Itse otan ainakin kolmen vuoden hintatakuulla ja huoltosopparilla jolloin tiedän eurolleen paljonko autoiluni tulee seuraavan 36 kk aikana maksamaan. Sitten vaihdetaan joko uuteen tai otetaan jatkoa vanhaan soppariin.

Vierailija
171/435 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa sähköautopakottaja on paikalla. Ei muuta kuin ketju kiinni :D Jaksa autistin kanssa alkaa väittelemään TAAS samoista asioista. Mutta pakko myöntää että on pakottaja kehittynyt. "Kapa" on otettu sanastoon mukaan.

ja "kapan" lisäksi uutena on tullut "bensa- tai dieselruoska".

kehitystä siis tapahtuu seinähullunkin päässä.

Vierailija
172/435 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäitä hattuun.

Ei ole tarkoituskaan että 1200€ ruoskalla ajava menisi kauppaan ostamaan uuden sähköauton.

Ostat sitten 15v vanhan kunhan se aika tulee.

Bensiiniä saa edelleen mittarikentältä ja polttomoottorivehkeitä kaupasta ja yksityisiltä.

Jos uusien pelkällä polttomoottorilla toimivien autojen myynti kiellettäisiin 2035 jäisi myyntiin vielä hybridit joilla voi halutessaan ajaa vaikka pelkällä bensalla.

Vierailija
173/435 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä kerroit rehvakkaasti, että kapaa kyllä löytyy 10 - 12 vuoden sähköautoista jopa 80 prosenttia, joten todistahan idioottimainen väitteesi.

Helppoa. Akun kuluminen noudattaa normaalijakaumaa, joten väistämättä osassa kuluma on ollut monen keskihajonnan verran tavallista alhaisempaa.

MOT.

Vierailija
174/435 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auton hinta on edelleen täysin merkityksetön, jos et sitten ole koriste-esineeksi sitä hankkimassa. Muussa tapauksessa ainoa oleellinen lukema on elinkaarikustannus.

Puhelimen akkuni pullistelee jo .. parin vuoden jälkeen.

Kalliit elinkaarikustannukset on pattereilla ..

Sincc

Ladattavat eneloopit ovat sentäs toimineet.

Vierailija
175/435 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä mahdat selostaa, mutta kapasta on puhuttu vuosikymmenet kapasiteetin arkikielisenä korvikkeena.

Vierailija
176/435 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ymmärtänyt väärin: Vihreät maksattaa muiden sähköautoilut sinulla.

Vierailija
177/435 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska työstä aletaan maksamaan sellaista palkkaa, että työntekijällä on varaa uuteen autoon? Vai onko koko homman tarkoitus vain verottaa köyhiä vanhoilla autoilla liikkuvia yhä enemmän, kun palkkatyöllä ei ikinä pysty hankkimaan uutta autoa. Säästöjä ei ainakaan kerry, kun kaikki rahat menevät bensaveroihin ja autoveroihin

Sepä on kumma ettei muka pysty. Minä olen pystynyt hankkimaan jo viisi uutta autoa, ja sijoituksiinkin on kertynyt satoja tuhansia. Ihan palkkatyöllä...

Palkkatyöstä saa erilaista palkkaa. Suurimman osan keskiluokasta palkka ei muiden velkojen ohessa riitä enää uusien ylihintaisten sähköautojen ostoon. Maamme kuluttajat ovat jo nyt ylivelkaantuneita. Tajuatko asiaa? Hyvä tahto ja sähköautokiima eivät muutu rahaksi jolla niitä voisi ostaa siinä määrin, että sillä olisi ympäristönsuojelun kannalta mitään merkitystä.

Syytön minä siihen olen ettette osaa käyttää rahaa.  väite oli että "palkkatyöllä ei voi hankkia koskaan uutta autoa", joka on täyttä puppua. Kyllä pystyy ja helposti, jopa useammankin elämän aikana. Ihan tavallisessa palkkatyössä minä olen, mutta osaan käyttää tuloni siten että siitä riittää aina sijoituksiin. Ja rittää hyvin auton osamaksuihinkin.

Vierailija
178/435 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppoa. Akun kuluminen noudattaa normaalijakaumaa, joten väistämättä osassa kuluma on ollut monen keskihajonnan verran tavallista alhaisempaa.

MOT.

sähköauton akun saa kyllä rikki yhdessä kunnon pakkastalvessakin.

ja sitten vaan se lista vielä esiin niistä 10 - 12 vuotta vanhoista sähköautoista, jossa kapaa on 60 - 80 prosenttia, kuten väitit.

Vierailija
179/435 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku aikoisi maksaa sen kahdessa vuodessa pois? Itse otan ainakin kolmen vuoden hintatakuulla ja huoltosopparilla jolloin tiedän eurolleen paljonko autoiluni tulee seuraavan 36 kk aikana maksamaan. Sitten vaihdetaan joko uuteen tai otetaan jatkoa vanhaan soppariin.

sinä et ajokortittomana sairaseläkeläisenä osta minkäänlaisia autoja, et nyt, etkä koskaan elämässäsi.

netinkin maksaa sosiaalitoimi, että voit jankuttaa.

Onko sinulla kaikki hyvin?

Vierailija
180/435 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syytön minä siihen olen ettette osaa käyttää rahaa.  väite oli että "palkkatyöllä ei voi hankkia koskaan uutta autoa", joka on täyttä puppua. Kyllä pystyy ja helposti, jopa useammankin elämän aikana. Ihan tavallisessa palkkatyössä minä olen, mutta osaan käyttää tuloni siten että siitä riittää aina sijoituksiin. Ja rittää hyvin auton osamaksuihinkin.

Suurin osa keskiluokasta ei kykene hankkimaan enää uutta ja ylihintaista sähköautoa jo muutenkin suuren velkataakan takia. Se fakta ei itkuistasi ja valheistasi miksikään muutu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi