Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pariisin metrossa on kansainvälinen tunnelma, uskaltaisitko istua tuolla yöllä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 02:19"]

keskustalinjat ja asemat ei näytä tuolta. periferiassa ehkä. eikä öisin. se metro on siistimpi kuin suomen, öisin on avuliaat vartijat eikä nihilistejä kuten suomessa. kaikin puolin turvallinen. monesti koettu, seurassa ja yksin.

[/quote]

Nihilistejä?

Vierailija
2/22 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubesta löytyy dokkari aihetta koskien. Siinä vieraillaan myös metrovalvomon puolella, jonka nauhoista nähdään miten tummaihoinen tönäisee valkoihoisen ilman mitään syytä raiteille.

Pariisin poliisi on asentanut kameroita, joilla näkee jopa 3km päähän. Miksi? Koska eivät uskalla mennä ghettoihin, jonne on asutettu Afrikasta tulijat. Sama tarina kaikkialla, nythän Ruotsissakin räjähti pommi Malmössä kun länsimainen oikeus ei miellyttänyt jotain rättipäätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 02:52"]

"Omg, erivärisiä ihmisiä kuin minä! Pelottaa. Menenpä tekemään avauksen vauvalle!"

[/quote]

HAHHaaaaaaaaahhhhaaa..No onhan se kun näkee kuvassa metron täynnä mustia niin kyllä siitä kannattaa ketju perustaa..

Vierailija
4/22 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 11:01"]

Youtubesta löytyy dokkari aihetta koskien. Siinä vieraillaan myös metrovalvomon puolella, jonka nauhoista nähdään miten tummaihoinen tönäisee valkoihoisen ilman mitään syytä raiteille.

Pariisin poliisi on asentanut kameroita, joilla näkee jopa 3km päähän. Miksi? Koska eivät uskalla mennä ghettoihin, jonne on asutettu Afrikasta tulijat. Sama tarina kaikkialla, nythän Ruotsissakin räjähti pommi Malmössä kun länsimainen oikeus ei miellyttänyt jotain rättipäätä.

[/quote]

Voi luoja sä olet vajakki. Toivottavasti olet vaan provo? Pariisissa on kuule vuosien saatossa ihan kaikenväriset tönineet toisiaan metrojen ja lähijunien alle. Olen minäkin ihan omin silmin nähnyt uutisia ja reportaaseja. Sen sijaan en ole näiden lähes 10 vuoden aikana joutunut vaaratilanteeseen Pariisin metrossa kertaakaan, vaikka olen niitä joutunut usein käyttämään illalla myöhään tai aamulla varhain. Ainoastaan kerran joku känninen teini (sattui muuten olemaan valkoihoinen, tarkemmin en taustoja käynyt kyselemään) yritti kampata, kun juoksin metrolle. Matkustan siis ihan itse päivittäin Pariisin julkisilla liikennevälineillä. Ja kuvitteles, kyydissä on yleensä ihan kaikenvärisiä työmatkalaisia

t: 8 (joo, asun Pariisissa, ellet sitä tajunnut)

Vierailija
5/22 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 11:16"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 11:01"]

[/quote]

Voi luoja sä olet vajakki. Toivottavasti olet vaan provo? Pariisissa on kuule vuosien saatossa ihan kaikenväriset tönineet toisiaan metrojen ja lähijunien alle. Olen minäkin ihan omin silmin nähnyt uutisia ja reportaaseja. Sen sijaan en ole näiden lähes 10 vuoden aikana joutunut vaaratilanteeseen Pariisin metrossa kertaakaan, vaikka olen niitä joutunut usein käyttämään illalla myöhään tai aamulla varhain. Ainoastaan kerran joku känninen teini (sattui muuten olemaan valkoihoinen, tarkemmin en taustoja käynyt kyselemään) yritti kampata, kun juoksin metrolle. Matkustan siis ihan itse päivittäin Pariisin julkisilla liikennevälineillä. Ja kuvitteles, kyydissä on yleensä ihan kaikenvärisiä työmatkalaisia

t: 8 (joo, asun Pariisissa, ellet sitä tajunnut)

[/quote]

Äläpäs nyt, kyllä palstapersu tietää paremmin. Hänhän on nähnyt tuon kuvan. Kyllähän se tummempi ihonväri pelottaa kamalasti.

Vierailija
6/22 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kai sä ap tajuat, että jos sä nouset vaunuun Pariisissa, se olet muuten sinä, joka olet se ulkomaalainen tai mamu. Ihan sama, miltä ne vaunun tyypit näyttävät, se kansalaisuus tai kuinka kauan suku on maassa asunut, ei tosiaan naamasta näy.

Vierailija
7/22 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole palstapersu, mutta miten te voitte olla faktojen yläpuolella? Se dokkari on Youtubessa julkisessa jaossa, siinä esitellään poliisin kamerat ym. jos ette minua usko.

"Persu sitä, persu tätä" ei oikein käy vastaukseksi faktoihin, sori vaan. Eikä se, ettei itse ole kokenut ongelmia, nollaa tilastoja.

Vierailija
8/22 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisin metron asiantuntijoille: Ei tarvitse mennä kovin montaa pysäkinväliä keskustasta pohjoiseen päin kun metrossa ei ole enää jäljellä kuin muutama hassu valkoinen. Kokeilkaa...

Vierailija
9/22 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 12:27"]

En ole palstapersu, mutta miten te voitte olla faktojen yläpuolella? Se dokkari on Youtubessa julkisessa jaossa, siinä esitellään poliisin kamerat ym. jos ette minua usko.

"Persu sitä, persu tätä" ei oikein käy vastaukseksi faktoihin, sori vaan. Eikä se, ettei itse ole kokenut ongelmia, nollaa tilastoja.

[/quote]

Minkä hemmetin "faktojen" yläpuolelle tässä kukaan on noussut? :D Mä luulen, että mulla on vuosia Pariisissa asuneena asiasta kuitenkin omakohtaisempaa kokemusta kuin sulla, anonyymillä av-mammalla, joka olet nähnyt aiheesta "Youtube-dokumentin". ;)

Vierailija
10/22 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 12:27"]

[/quote]Yritä ymmärtää. Ei niillä ole muuta mahdollisuutta kuin jankata WT:tä, palstapersua, junttia ja jos muu ei auta, lähettää nettivinkkejä nettikyylälle. Jos se valtion väkivalta vaikka rankaisisi sen ihmisen hiljaiseksi.

Vierailija
11/22 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustalinjat ja asemat ei näytä tuolta. periferiassa ehkä. eikä öisin. se metro on siistimpi kuin suomen, öisin on avuliaat vartijat eikä nihilistejä kuten suomessa. kaikin puolin turvallinen. monesti koettu, seurassa ja yksin.

Vierailija
12/22 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja höpöhöpö. Tuo kuva on muokattu jollain photoshopilla, näkeehän sen ihan selvään, että nuo on oikeesti valkoihosia ja ne on tummennettu photoshopilla! Ja vaikka nuo oiski oikeesti mustia, nii ei se kuva vois sillon olla mistään Pariisin metrosta!

Itekö muokkasit? Aika surkeet photoshop taidot sulla! :D

Vierailija
13/22 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon istunut pariisin metroissa öisin sekä päivisin ja siellä on todella haisevaa (pissa yms) ja likaista. helsingin metrot on kyllä todella kliinisiä pariisiin metroihin verrattuna. joissain kaupunginosissa kyytiin nousee outoa porukkaa, esim gare du nordin kohdalla hengailee paljon mustaihoisia "vaarallisen" oloisia tyyppejä, joille en heti menis ehkä esittäytymään... :) onhan siellä noita maahanmuuttajia paljon, mutta oman kokemuksen mukaan suurin osa on pohjoisafrikkalaisia (marokko/algeria) tai sit jostain idemmästä... :)

Vierailija
14/22 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Omg, erivärisiä ihmisiä kuin minä! Pelottaa. Menenpä tekemään avauksen vauvalle!"

Vierailija
15/22 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaankaan ole aito kuva Pariisin metrosta. Ja hyvin uskaltaa liikkua metrossa, lompakosta vaan on syytä pitää huoli, tai siis mulla rahat on yhdessä taskussa, kortit toisessa ja lompakko erikseen.

Vierailija
16/22 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas pöljä aloitus. Ehkä jollain ihan tietyllä kaukolähiölinjalla (onko se edes sana?) voi ollakin noin homogeenista väestöä siellä, mutta ei kaikkialla. Ja entä sitten! Rauhassahan näyttävät ihmiset siinä matkaavan, oli tekaistu kuva tai ei.

Pariisin metroissa on tullut istuttua ja seistyä moneen moneen kertaan ristiin rastiin, eikä siellä tarvinnut pelätä, tai siis ei siellä alkanut mikään ainakaan minua koskaan erityisemmin pelottaa. Mutta toista on ollut joskus Helsingissä, ja sitä tuubia vältänkin parhaani mukaan, ja eipä tuo onneksi kuulukaan reiteilleni juuri koskaan. En pistä sitä kuulumaan. Helvetin ankea paikka.

Vierailija
17/22 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee, ettei aloittaja ole Pariisin metroa nähnytkään. :D

Ensinnäkään, tuo EI ole Pariisin metrosta. Koko metrolinjan alueella ei ole vaunuja, jotka näyttäisivät tuolta. Jos se todella on Pariisista, veikkaisin että se on esikaupunkialueen ja keskustan välillä kulkevasta RER-lähijunasta. Ehkä linjalta C?

Toisekseen, Pariisin metro ei kulje läpi yön. Illan viimeinen linja puolen yön jälkeen on yleensä täpötäynnä työmatkalaisia, viikonloppuisin illanviettoon lähteviä. Paljon tukalampi on usein sitten se aamun ensimmäinen metro,jolla kulkee viikonloppuisin paljon laskuhumalaisia.

Vierailija
18/22 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 07:44"]

Ensinnäkään, tuo EI ole Pariisin metrosta. Koko metrolinjan alueella ei ole vaunuja, jotka näyttäisivät tuolta. 

[/quote]

Ja puhuin nyt nimenomaan metron sisustuksesta. ;)

Vierailija
19/22 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 02:19"]

öisin on avuliaat vartijat eikä nihilistejä kuten suomessa.

[/quote]

Tämä oli omituinen kommentti. Nihilistejä? Mistä ihmeestä sä voit vartijoista tietää onko joku niistä nihilisti?

Vierailija
20/22 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustan metrot on siistejä. Ei tosin tarvitse matkustaa kauas niin alkaa olemaan aika slummia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi