Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi ymmärtää vanhempia, jotka eivät käytä wilma

Vierailija
06.02.2014 |

Sitä ei voi mielestäni puolustella millään. Ai että sellainen viitsimättömyys lisää opettajalle turhaa työtä, ja tulee olo, että vanhempaa ei kiinnosta pätkääkään lapsen koulunkäynti. Argh. 

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 23:21"]

Ei muuten tule sähköpostia esim urheiöupäivä, taksvärkkiläiset, vanhempainilta, vanhempainvartti yms tilaisuuksista, ne on yleisviestejä.

[/quote]

Meidän koulun Wilmasta saa itse laitettua omista ilmoitusasetuksista päälle kootut ilmoitukset, jotka saa sähköpostiin kerran päivässä / seuraavana päivänä / saman viikon perjantaina. Siellä saa tilattua ilmoitukset vaikka yleisistä tiedotteista.

Vierailija
82/88 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 23:28"]

. Nyt oletetaan että läksyt on tehty, vaikka makasi 40 asteen kuumeessa. Outoa logiikkaa, sillä jos et jaksa kouluun niin tuskin jaksat opiskella kotonakaan.

[/quote]

Jos lapsella on illalla 40 astetta kuumetta ja aamulla ei, niin sinä laitat lapsen kouluun?

Eli kyllä oletetaan, että läksyt on tehty. Aivan kuten oletetaan myös, että lapsi on sairauden jälkeen yhden kuumeettoman päivän kotona. Ja ta-daa, silloin niitä läksyjä voi jo vallan hyvin tehdä. Aloittaa vaikka niistä aineista, joita on seuraavana päivänä, niin ei tarvi edes kaikkia läksyjä kerralla raataa.

Ja jos lapsi ei vielä jaksa tehdä läksyjä, niin ei taida olla myöskään koulukunnossa. Ihan loogista mielestäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. Enkä ymmärrä, miksi joku nykypäivänä ostaa CD-, DVD tai Bluray -levyjä , lukee paperilehtiä tai käyttää paperikalenteria tai muistivihkoa.

Vierailija
84/88 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 22:56"]

Ei wilma varten tarvi avata konetta. Kännykälläkin hoituu. Oikeasti, ei sitä voi puolustella, ettei käytä wilma. Paitsi jos opekaan ei käytä, mut opettajilla ei taida olla vaihtoehtoa.

[/quote]

En suostu käyttämään älypuhelimia

Vierailija
85/88 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 07:49"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 07:41"]

Minä olen kyllästynyt lukemaan sitä ulinaa mitä siellä joka päivä on. Lapseni on teini, puhuu kaikki tunnit, läksyt on tekemättä ja kynät hukassa. Juu, tiedän jo. Olen käynyt koululla, puhunut lapselle, rankaisut, kehoittanut jättämään jälkkään ja ilmaissut kaikella tavalla että lapseni käyttäytyy minunkin mielestäni väärin kaikkea on yritetty. 

Silti Wilma on joka päivä täynnä läksyunohduksia ja merkintöjä. Miksi? Eikö sen ollut tarkoitus välittää kotiin viestejä että miten menee? Tiedän jo, voitte lopettaa sen ulinan!  Kiitos.

[/quote]

Eli meinaat, että jos et lue wilmaa ja et tiedä siten, että lapsesi on häirikkö, ongelma poistuu.

Samaa on meillä mietitty rehtorin tapaamisissa, että vanhempainiltoihin ja wilmaa ei lue juuri ne, joiden pitäisi.

Kunnollisten lasten vanhemmat käy vanhempainilloissa ja pitää yhteyttä opettajiin. Ne, vanhemmat, joiden olisi hyvä olla yhteydessä, loistavat poissaolollaan.

Ehkä se lapsi juuri on siksi häirikkö, että vanhempien asenne on tuo.

[/quote]

Paitsi että niihin opettajiin EI voi luottaa. Olen useita kertoja saanut opettajia kiinni puhtaasta valheesta. 

Vierailija
86/88 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 10:39"][quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 22:56"]

Ei wilma varten tarvi avata konetta. Kännykälläkin hoituu. Oikeasti, ei sitä voi puolustella, ettei käytä wilma. Paitsi jos opekaan ei käytä, mut opettajilla ei taida olla vaihtoehtoa.

[/quote]

En suostu käyttämään älypuhelimia

[/quote]

Sinä et selvästikään käytä mitään, millä wilmaa aukeaa... Vai olisiko sittenkin niin, että wilmaa toimisi samalla laitteella, jolla roikut av:lla?

Vierailija
87/88 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa melkoista porukkaa osa mammoista täällä. Paljon paremmin ymmärrän taas noita säälittävästi oireilevia teinejä. Se, että te tietyt "vanhemmat" ette lue wilmaa, taitaa olla pienimpiä ongelmia tässä ongelmien vyyhdissä. No, opet, erkkaopet, ohjaajat, opot, reksit, terkkarit, kuraattorit, psykologit, sossun tädit ja tukihenkilöt koettavat setviä asiat parhaansa mukaan. :/

Vierailija
88/88 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 11:07"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 23:35"]

Wilma ehkäisee syrjäytymistä. Jepjep. Kännissäkö ope siellä duunaa näitä juttujaan? Kyllä kersat sais ite ottaa enemmän vastuuta koulutöistään. Nää curling-kersat ne vasta syrjäytyykin. Vai pitääkö vanhempien käydä sähköistettyä keskustelua sen alikessunkin kanssa kun Essi-Markuksen petivaatteet on rytyssä ja kalsareissa kakkaa?

Voiko ihminen (jolla on lapsia ?) olla noin typerä? Ilmeisesti voi.

Lasten pitäisi itse hoitaa asiansa eikä vanhempien. 

99% Wilmassa olevista asioista on täyttä paskaa. Enkä ole vielä koskaan nähnyt todisteita mistään väitteistä. Opettajan pitäisi väittäessään jotain kyetä se asia todistamaan. 

Niinpä! Koko viime vuoden opettaja jankutti kuinka huonosti menee matematiikassa minun lapsella mutta silti oli todistuksessa aivan eri tulos. Koko ajan tulee jotain turhaa viestiä sinne. Tai sitten jotain negatiivista. Koskaan ei oteta huomioon mitä positiivisia asioita on lapsi tehnyt, tämän onneksi voivat vanhemmat kotona huomioida niin meillä tehdään. Lapsi kertoo itse jos on joku kuvauspäivä tai muuta ja noita erikoispäiviä on harvoin. Mutta tosiaan 99% viesteistä turhia. Miten sitä ennen pärjättiin ilman tuota Wilma sivua?? Puhelimella voi soittaa jos on tärkeä asia tai nakata lapun reppuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi