Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi ymmärtää vanhempia, jotka eivät käytä wilma

Vierailija
06.02.2014 |

Sitä ei voi mielestäni puolustella millään. Ai että sellainen viitsimättömyys lisää opettajalle turhaa työtä, ja tulee olo, että vanhempaa ei kiinnosta pätkääkään lapsen koulunkäynti. Argh. 

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 23:01"]Voi kun opettaja miettisi hetken ennen kuin käyttää wilmaa. Lapseni on oppilaskunnassa ja sen vuoksi pois tunneilta. Ilmoittaa opettajalle, lisäksi on ohjaavan opettajan lupa ja siitä huolimatta minä vielä joudun kuittaamaan, että "lapsi luvatta pois tunnilta". Kun se ei ole luvatta, sillä on toisen opettajan lupa, en minä sitä voi kuitata.

[/quote]onneksi siellä on pikaviestit kohta, josta voi lähettää opelle viestin inhimillisestä erheestä, joka oikeasti on kyllä sen opwn moja, kuka ei oke merkannut vaaleansiniselläkö se "muussa koulun toiminnassa " sinne tulee.

Vierailija
42/88 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin olisin kännissä kirjoitellut :P

10

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 22:59"]

Mä teen töissä ihan töitä, en roiku facessa tai twiittaa. Kauhea kiire ja jatkuvasti ylitöitä. En siis ole missään somepalvelussa mukana. mut saa kiinni puhelimilla parhaiten, vaikka tekstarilla. Nyt olen lapsen tabletilla täällä, aika harvoin viitsi edes avata tietsikkaa kotona.

kuten ap sanoi, wilma helpottaa vain open työtä. ja siirtää vastuun lapsen koulunkäynnistä kokonaan lapselta vanhemmille. ei ihme, että lapset ei opi ottamaan vastuuta tekemisistään. Koulut pakottaa curling- vanhemmuuteen. 

[/quote]

Ihan höpönlöpöä. Se helpottaa kaikkien elämää. Miksi et muuten haluaisi helpottaa lapsesi opettajan työtä? Eikö ole parempi, että ope voi käyttää aikansa oppilaisiin ja opetukseen kuin paperisotaan? Wilma on tullut jäädäkseen, ikinä ei enää palata lappusysteemiin, joten tinkikää nyt herttileijaa joku minuutti mukavasta elämästänne lapsenne koulunkäynnin hyväksi? Siellä ovat kokeet, hyvä-merkinnät, unohdukset jne. Haittapuoli on se, jos opettajat innostuvat laittamaan liikaa negatiivisia merkintöjä. 

Vierailija
44/88 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mitään wilmaa oo...

Vierailija
45/88 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mitään wilmaa oo...

Vierailija
46/88 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 22:48"]Minä en ikinä muista käydä Wilmassa. Saattaa mennä päiviä etten avaa koko tietokonettakaan.

Reissari on minusta paljon kätevämpi. Lapsen reppuun tulee katsottua joka päivä kun katson, mitä on tullut läksyksi.

[/quote]

Miltä helvetin aikakaudelta te olette, kivikaudelta?

Wilman ilmoittaa sähköpostiin, että viestiä on tullut. Ja mulla sähköposti ainakin suoraan kännyssä.

Ope laittaa viestin wilmaan ja lähettää, samantien mulla kännyssä ilmoittaa saapuvasta mailista, jossa linkki wilmaan. Sitä klikkaamalla olen hetkessä wilmassa, varsinkin kun kännyni muistaa käyttäjätunnukset ja salasanat automaattisesti, klikkaamalla vain kirjaudu-palkkia ja open viesti on silmieni edessä, pling.

Helppoa, kuin heinän teko. Vähän niin kuin tekstiviestin lukisi.

Vierailija
47/88 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opet vaatii käyttämään wilmaa, ja onhan hienoa että yhteys open pelaa. Mutta ihmettelen sitä, miksei opet voisi laittaa myös läksyjä wilmaan. ja jaettavia monisteita yms opetusmateriaalia. Tai fronteriin, lapseni koulussa on molemmat. Tosi vaikeaa saada selville läksyjä, jos lapsi on sairaana. Ope käskee kysyä luokkakavereita, mutta luokkiahan ei en ole. Eikä mun 7 luokkalainen edes tunne kaikkia kurssikavereitaan niin hyvin, että voisi soittaa heille läksyistä.

kaipaan oikeaa yhteistyötä.

Vierailija
48/88 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ette käytä wilmaa, antaa kyllä teistä aika laissez-faire-vanhemmuus-fiiliksen. En kerkee, ei oo konetta, ei oo nettiä kännykässä, lapsen pädi vaan... Ohhoijjaaa... Ootte kuin niitä Putouksen amisheja, jotka elivät täysin ilman nykyteknologiaa, vaan mikä oli totuus? :D

Vierailija
49/88 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 23:05"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 23:01"]Voi kun opettaja miettisi hetken ennen kuin käyttää wilmaa. Lapseni on oppilaskunnassa ja sen vuoksi pois tunneilta. Ilmoittaa opettajalle, lisäksi on ohjaavan opettajan lupa ja siitä huolimatta minä vielä joudun kuittaamaan, että "lapsi luvatta pois tunnilta". Kun se ei ole luvatta, sillä on toisen opettajan lupa, en minä sitä voi kuitata.

[/quote]onneksi siellä on pikaviestit kohta, josta voi lähettää opelle viestin inhimillisestä erheestä, joka oikeasti on kyllä sen opwn moja, kuka ei oke merkannut vaaleansiniselläkö se "muussa koulun toiminnassa " sinne tulee.

[/quote]

Niinpä, mutta ei se tehoa. Syksyllä tuli 12 "luvatonta poissaoloa", tänä vuonna jo 2.

Vierailija
50/88 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 23:17"]

Opet vaatii käyttämään wilmaa, ja onhan hienoa että yhteys open pelaa. Mutta ihmettelen sitä, miksei opet voisi laittaa myös läksyjä wilmaan. ja jaettavia monisteita yms opetusmateriaalia. Tai fronteriin, lapseni koulussa on molemmat. Tosi vaikeaa saada selville läksyjä, jos lapsi on sairaana. Ope käskee kysyä luokkakavereita, mutta luokkiahan ei en ole. Eikä mun 7 luokkalainen edes tunne kaikkia kurssikavereitaan niin hyvin, että voisi soittaa heille läksyistä.

kaipaan oikeaa yhteistyötä.

[/quote]

No käskepä lapsesi tutustua niihin luokkakavereihin. Miten itse selvisit aikoinaan koulusta?

Vierailija
51/88 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten tule sähköpostia esim urheiöupäivä, taksvärkkiläiset, vanhempainilta, vanhempainvartti yms tilaisuuksista, ne on yleisviestejä.

Vierailija
52/88 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas harmittaa kun lapsen koulussa ei ole Wilmaa käytössä. Rasittaa ne kaikki täytettävät lippuset ja lappuset, joita koulusta tulee.

Vierailija
53/88 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista viesteistä tulee s-posti ainakin meidän koulussa. Käske muuttaa asetuksia?

Vierailija
54/88 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hyvin koulu ssa voi tutustua, jos joka aineessa melkein eri ryhmä? Koulussa on päivittäin kaksi välituntia, ja kerran viikossa luokanvalvojan tunti. Tunneilla opiskellaan, välitunteja on vähän, koulu uusi. oppilaat tulee kouluun jopa 18 km päästä, lähellä asuu vain pari saman koulun oppilasta, ja vain yhdellä samalla tunnilla käyvät. 

Minä tutustuin aikoinaan hyvin, koulu oli lähellä, ja oli omat luokat. Läksyt sain sairauden jälkeen opettajalta, ja sain tehdä ne tervehdyttyäni. Nyt oletetaan että läksyt on tehty, vaikka makasi 40 asteen kuumeessa. Outoa logiikkaa, sillä jos et jaksa kouluun niin tuskin jaksat opiskella kotonakaan.

Vierailija
55/88 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proosallista kyllä, yleisin syy sille, että vanhempi ei käytä wilma, on se, että hän on hukannut tunnukset eikä ole jaksanut pyytää koulusta uusia. Mahtava peruste vaatia koululta erityispalvelua: paperitiedotteita, tekstiviestejä, sähköposteja, puhelinsoittoja, savumerkkejä ja kirjekyyhkyjä. :|

Vierailija
56/88 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 23:24"]Kaikista viesteistä tulee s-posti ainakin meidän koulussa. Käske muuttaa asetuksia?

[/quote]

Asetuksen laittaa jokainen itse omassa wilmassaan. Eli sieltä valitaan mihin halutaan ilmoitus wilmaan saapuvasta viestistä ja kuinka usein.

Vierailija
57/88 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei säästösyistä koulut voi lähettää noita viestejä, joista menee ilmoitus sähköpostiin. Se kuulemma maksaa liikaa.

Vierailija
58/88 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilma ehkäisee syrjäytymistä. Jepjep. Kännissäkö ope siellä duunaa näitä juttujaan? Kyllä kersat sais ite ottaa enemmän vastuuta koulutöistään. Nää curling-kersat ne vasta syrjäytyykin. Vai pitääkö vanhempien käydä sähköistettyä keskustelua sen alikessunkin kanssa kun Essi-Markuksen petivaatteet on rytyssä ja kalsareissa kakkaa?

Vierailija
59/88 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 23:35"]

Wilma ehkäisee syrjäytymistä. Jepjep. Kännissäkö ope siellä duunaa näitä juttujaan? Kyllä kersat sais ite ottaa enemmän vastuuta koulutöistään. Nää curling-kersat ne vasta syrjäytyykin. Vai pitääkö vanhempien käydä sähköistettyä keskustelua sen alikessunkin kanssa kun Essi-Markuksen petivaatteet on rytyssä ja kalsareissa kakkaa?

[/quote]

kakat taitaa sulla olla pöksyissäs :). Tulepas seuraamaan moniongelmaisen, itsetuhoisen sekakäyttäjälintsarin taivallusta koulumaailmassa. Siitä on curling kaukana. Usein poissaoloja ja yleistä olemista seuraa nuorisokoti. ongelmanuorten huoltajille on suuri apu tietää lintsaukset, tupakoinnit, tappelut jne.heti. Luuletko tosiaa, että 13-15-vuotias voi ottaa täysin itse vastuun tekemisistään? Oivoi, tervetuloa todellisuuteen! -ap

Vierailija
60/88 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 23:29"]

Meillä ei säästösyistä koulut voi lähettää noita viestejä, joista menee ilmoitus sähköpostiin. Se kuulemma maksaa liikaa.

[/quote]

Siis täh? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän