Miksi minä laihdun ja laihdun...?
Olen aina ollut normaalipainoinen, kuopuksen syntymän jälkeen painoin enemmäb kuin koskaan (jos siis raskautta ei lasketa), 65 kiloa. Imetin puoli vuotta jona aikana paino laski takaisin entiseen 55 kiloon. Nyt olen ollut imettämättä kaksi kuukautta, ja painan 51kiloa. Olen 168cm ja painoindeksini on normaalia alhaisempi paino. Tämä järkyttää. Painoni on siis tässä kahdessa kuukaudessa tippunut reilu 4 kiloa, vaikken enää imetä. Liikun ja syön yhtä paljon kuin aina ennenkin, olen sokeri hiiri eli kaloreita tulee 300-500 lisää päivittäin muun (runsaan, proteiini ja kasvispainoitteisen) ruoan lisäksi. Syön n 1500kaloria plus karkit.
Miksi painoni vain tippuu? Olen koittanut lisätä syömisiä mutta ei tuo maha vedä enempää...
Kommentit (25)
Niin ja menisin heti, en kuukauden päästä
Mulla on aivan sama vaiva! Mä vaan laihdun vaikka kuopus on jo 1,5v. Oon nyt jo alipainonen vaikka en liiku ja syön 2000-3000kcal päivässä. En halua olla luuviulu! Esikoisen ollessa 1,5v. painoin 43kiloo ja olin 158cm pitkä, olin pelkkää luuta ja nahkaa. Kävin kaikenmoisissa verikokeissa et olis selvitetty miks vaan laihdun mut sain diagnoosin: sulla on toi vaan geeneissä sille ei voi mitään. Syö kahden tunnin välein päivässä maha täyteen! Toi oli lääkärin ohje mulle.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 21:14"]Kilpirauhanen selittää 99% painonvaihteluista.
[/quote]
Syömisen ja kulutuksen suhde selittää 99% painonvaihtelusta. Syö enemmän, liiku vähemmän.
Ei aktiivinen pikkulapsen äiti noin vähällä kalorimäärällä elä vaan kulutat enemmän kuin syöt....yksinkertaista!
Syö enemmän niin pysyt hyvässä kunnossa ja terveenä.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 21:50"]Ei, en laske kaloreita. Joskus laskin huvikseen ja sain n1500 kcal ja söin silloin saman verran kuin nyt, nyt ehkä hiukan enemmän. Anorektikko en ole enkä halua, pidän enemmän lihaksikkaasta vartalosta kuin luisevasta. Laihtua en siis enää halua. Enkä todellakaan kirjoita tätä vittuillakseni saati leveilläkseni! En vaan halua laihtua enää grammaakaan!
Oireita ei kyllä muita ole, verta ulosteessa välillä mutta voisikohan syynä olla peräpukamat? Koskaan ei ole todetti mutta raskauden aikana saattoi olla...
Toivottavasti ei ole ainakaan lapa tai heisimato.... hyi helvetti...
Jos seuraisin vaikka kuukauden ja sitten menisin lääkäriin jos laihtuminen jatkuu...
Ap
[/quote]
Pukamat ovat nuorella yleisin syy kirkkaan veren tuloon ulosteessa. Siitä huolimatta menisin lääkäriin ja kertoisin laihtumisesta. Toivottavasti lääkäri ei kuittaa vaan peräpukamilla vaan laittaisi lähetteen skopiaan :)
T.LK