Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylioppilasjuhlat ja niiden järjestäminen

Vierailija
06.02.2014 |

Mietityttää ylioppilasjuhlien järjestäminen kotona. Iso homma. Nuori tahtoisi, että juhlat pidetään kotona, itse haluaisin ravintolassa. Millaisia kokemuksia muilla on? Miten juhlien valmisteluihin pitäisi varautua?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 21:54"]

Mentiin ylioppilaan kanssa kauppaan suoraan juhlista, haettiin 20 tuoretta patonkia, voileipäkeksejä,hedelmiä, juustoja, ja paahtopaistia. Jääkaapissa oli edellisenä iltana haetut valkkarit ja keittiössä punaviiniä, kertakäyttöastiat. Vieraita kävi lähes 80, viimeiset lähti kahdelta yöllä. Ja oli oikeesti Hauskaa!  Eli juhlista voi tehdä oman näköiset, ja vaivatta.

[/quote]

Viiniä on varmaan ollut sitten aika reilusti, kun ei tuolla ruoan määrällä ihmiset kauaa viihdy. 

Mutta ehdottomasti lisätyövoimaa paikalle noinkin isoihin juhliin. Ja ruoan määrä on jo niin iso, että joudut hakemaan jostain lisäjääkaapin. Esim. kakut vievät paljon tilaa.

Vierailija
22/32 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen minäkin, että otat osan valmiina pitopalvelusta. Esim. täytekakut sekä suolaiset tarjottavat. Itse voitte tehdä pikkuleipiä, salaattia, kuivakakkuja yms., sellaista, joka on helppo säilyttää kotona pari päivää. No, salaatit toki tehdään edellisenä iltana.  Olen kahdet ylppärit tällä konseptilla järjestänyt ja kivat juhlat ovat olleet.  Tosin meillä oli vain yksi ulkopuolinen apuna ja se oli ehkä liian vähän eli jouduin itse laittelemaan paljon enkä ehtinyt  riittävästi seurustella vieraiden kanssa.  Juhlija toki itse oli pääosassa siinäkin.

Jos itse tekisi kaiken , olisi oltava melkoiset säilytystilat. Tai sitten riittävän yksinkertaiset tarjottavat, sekin käy!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitopalvelu tai ravintola pitää tilata nyt vuodeksi 2015. Suosituimmat on varattu jo aikaa sitten.

Nuorelle voi sanoa, että juhla se on äidillekin eli pitopalvelu hoitaa tarjoilun, äiti saa olla vieraiden kanssa vai miksi hän haluaa äidin piiloon keittiöön?

Vierailija
24/32 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 21:03"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 20:57"]voisihan sitä edes osan pitopalvelusta jos ei äidin voimat ihan kaikkeen riitä?

[/quote]

Minun äiti järjesti yksin 50 hengen juhlat. Pitopalvelu on häpeä!!

[/quote]

Mun mies on samaa mieltä. Kauhulla odotan ensi vuotta kun juhlat on edessä. Kahdet rippijuhlat järjestin yksin, joten tuntumaa on.

Vierailija
25/32 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, kuinka isoja juhlia on järjestämässä. Minun juhliini kutsuttiin koko suku ja naapurit, mikä tarkoitti sitä, että vieraita oli noin 15.

Vierailija
26/32 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkumaljat kaikille ja sen jälkeen seisovasta pöydästä voileipiä, kakkua, pipareita ja kahvia/teetä.

Vierailija
27/32 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 20:57"]voisihan sitä edes osan pitopalvelusta jos ei äidin voimat ihan kaikkeen riitä?

[/quote]

[/quote]

Meillä maalla taas oli häpeä, jos ei emäntä tajunnut pitokokkia hankkia ja keskittyä itse vieraisiin. Noloimpia juhlia olivat juuri ne, joissa emäntä kykki keittiössä ja vieraista osa ohjattiin kaatamaan kahvia ja tiskaamaan, kun "meillä tehdään kaikki itse".

Vierailija
28/32 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 23:18"]

[/quote]

[/quote]

Meillä maalla taas oli häpeä, jos ei emäntä tajunnut pitokokkia hankkia ja keskittyä itse vieraisiin. Noloimpia juhlia olivat juuri ne, joissa emäntä kykki keittiössä ja vieraista osa ohjattiin kaatamaan kahvia ja tiskaamaan, kun "meillä tehdään kaikki itse".

[/quote]

Ja tästäpä pääsemme taas siihen häälahjakeskusteluun. Maalla ennen vanhaan tosiaan hoidettiin kaikki talkoilla ja se oli normaalia. Nykyisin homma hoidetaan rahalahjan turvin. Rahalla saa sitten sen pitokokin maksettua.

Vierailija
29/32 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

apua tuli paniikki...kun luin tämän.

Olen ajatellut tehdä kaiken itse, ruuat ja kakut.  Vain tarjoiluun ja kahvinkaatoon apua

Olen järjestänyt yhdet 50v juhlat ja kahdet rippijuhlat.  Noin 50 hlöä ja kaikissa oli kunnon ruuat (buffet pöytä) ja kakut jne.  Eikä edes paha homma

Mutta yo-juhlien tarjoilu mietityttää.  en haluasi taas tehdä samanlaista buffee pöytää, ENKÄ voileipäkakkuja.  Niin mitä hittoa sitä tarjoaisi suolaisena ?

Vierailija
30/32 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidettiin kotona kun ei ollut tiedossa suurta vierasjoukkoa. Tilasin tarjottavat lähileipomosta. Ihan hyvät juhlat oli.

Vierailija
31/32 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mmitä te olette tarjonneet suolaiseksi ( ei piirakka eikä voileipäkakku)

ja kaikkihan pitää tehdä edellisenä päivänä ?? ei säily muuten

Vierailija
32/32 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta, kun kieltäydyin järjestämästä juhlia. Kyllä 19-vuotias osaa jo itse järjestää juhlansa. Tietenkin autoin pienissä askareissa.