Miksi rikkaat saavat paljon ilmaiseksi?
Kun olet varakas, saat paljon asioita maksutta. Sinulle tarjotaan festarilippuja, taxikorttia, vip-lippuja matseihin ja konsertteihin, lounaita, päivällisiä, illallisia ja juhlia firman tmv piilkiin, lääkäreille ilmaisretkiä ulkomaille lääkefirmojen puolesta jne jne. Mihin varakas ja hänen perheensä tarvitsee näitä? Hänhän olisi juuri se, jolla olisi varaa maksaa kaikesta mitä haluaa. Mihin tarvitsee isoa palkkaansa kun sitä ei tarvitse kulutukseen?
En ole kateellinen, mutta onhan tämä ajateltuna jotenkin nurinkurista. Köyhä duunari säästää vuoden että saa vietyä lapsensa kerran vuodessa vaikka jääkiekkomatsiin tmv ja rikkaan perhe pääsee samaan peliin VIP-katsomoon ilmaiseksi.
Onko tämä muiden mielestä kummallista vai ihan oikein? Miksi se on oikein jos ajattelet sen olevan juuri hyvä näin.
Kommentit (42)
Meilläkin menee töissä niin, että mitä korkeampi asema ja korkeampi palkka, sitä enemmän saa esimerkiksi terveyspalveluita ilmaiseksi.
Alimman tason henkilöt eivät pääse täällä työterveyteen lähes koskaan ja sinne hakeutuminenkin on tehty hankalaksi.
Ylimmän tason henkilöt vain soittavat ja menevät ja saavat jopa hampaiden hoidon ilmaiseksi.
KYLLÄ, MENEE TÄYSIN VÄÄRIN PÄIN, eli juuri he kenellä olisi varaa maksaa, saavat ilmaiseksi ja toiset sitten vain kärsivät hammassäryissä kun ei ole varaa mennä ja kaupungilla on 3 vuodeksi jotain afrikkalaisia jonossa.
Hyvätuloinen saa helposti vaikka asuntolainaa.
Voi ostaa vaikka pari asuntoa, vuokrata ne työttömille, kela maksaa vuokrat ja niillä lyhentää lainat.
Näin hyvätuloinen saa kelalta ilmaiseksi pari kämppää, vaikka siinä se 15 vuotta ehkä meneekin.
Pienituloinen ei saa edes lainaa, ei edes omaan asuntoon, joten tällaisia tilaisuuksia ei köyhille anneta.
Vierailija kirjoitti:
Ostaisivat edes armeijalle aseita niin ei köyhän tarvitse.
Rikkaimmat 10% maksavat 40% eli melkein puolet maan menoista veroina. Eli kyllä he maksavat melkein puolet kaikesta
Jeesushan sen on päättänyt. "Kenellä on, sille annetaan, kenellä ei ole, siltä otetaan loputkin pois" . Näin määrää raamattu. "Köyhät teillä on aina luonanne". Eli Jeesuksen määräyksen takia köyhyydestä ei saa päästä eroon.
Olen huomannut ja ihmetellyt samaa. Tulen varakkaasta taustasta ja suurinosa sukua edelleen on. Minä vain pudonnut köyhyysloukkuun avioeron, yksinhuoltajuuden ja vammaisen lapsen omaishoitajuuden takia. Välillä on vaikea puhua sukulaisten kanssa kun he eivät millään voi käsittää esim. miten työpaikkani ei tarjoa ilmaista työterveydenhuoltoa, ja pelkkä yksi käynti julkisessa terveydenhuollossa maksaa jo 1/7 kuukausittaisista tuloistani. Ei heillä ole tuollaisia huolia, kaiken saa työetuina, suhteilla jne..
Rikkaitten perseitä aina nuollaan. Lajityypillinen ominaisuus ihmisapinoilla.
Vuositulot 250te ja miljoonaomaisuus, mutta en saa mitään noista luetelluista eduista. En edes työterveyshuoltoa koska olen freelancer. Ap on kateellinen jostain joka koskee erittäin pientä osaa jo valmiiksi pienestä joukosta.
Vierailija kirjoitti:
Olemme ns. varakkaita, mutta emme kyllä saa tuollaisia juttuja mistään ilmaiseksi. Mukavaa voisi olla, mutta emme saa. Sen sijaan maksamme hurjasti veroja. Sinunkin eteesi, kyllä.
Sovitaan niin että mun varakkaiden vanhempien maksamat verot kuittaa mun elättämisen, kun hehän hakkasivat minusta työkyvyttömän. Sovitaan näin niin voit lopettaa tuon vinkumisen, uhriutumisen ikäänkuin et mitään olisi saanut yhteiskunnalta ja maksaisit veroja yksin tässä maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkaimmat 10% maksavat 40% eli melkein puolet maan menoista veroina. Eli kyllä he maksavat melkein puolet kaikesta
Mitäs noi kunnallisverot ja arvonlisäverot ja polttoaineverot jne.? Et kai sä niin tyhmä ole, että kuvittelet valtion pyörivän pelkällä muutaman miljardin tuloverotuotolla?
En tuosta tiedä, kun en ole rikas. Raha tulee rahan luo -efekti? Toisaalta yhteiskunnassamme on asioita, joita köyhäkin voi hakea jos on viitseliäisyyttä. Tuettuja hyvinvointilomia, stipendejä opiskelijavaihtoon tms. Molemmista on kokemusta.
Olemme katsos hieman parempaa väkeä!😉Ansaitsemme siten myös parempaa kohtelua.🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sietääkin maksaa kun on ensin repinyt ne ökypalkkansa köyhän duunarin selkänahasta.
Nille, joilla on, annetaan lisää, niiltä, joilla ei ole, otetaan se vähäkin pois. Herra Orpon hallitus toimii tämän ilosanoman mukaisesti.
Mitä ihmettä rikkaat ja jo keskituloiset maksavat ihan kaiken itse kun ei ole oikeutettu yhteiskunnan tukiin ja sossupummit ja kelarotat saavat kaiken ilmaiseksi meidän muiden maksamana, eihän ne itse tuloja hanki että maksaisi itse jotain vaan jokainen on käsiojossa vaatimassa mimuiden tienaamaan rahoja samalla kun kaikki laskutkin siirretään muiden maksettavaksi. Rikas ja keskituloinen maksa kaiken itse köyhä ei maksa mitään itse vaan rikkaat ja keskituloiset joutuu maksamaan myös köyhän elämän omalla työllään
Täysin hatusta heitetty ongelma.
Ehkä 1 % johtavassa asemassa olevista saa _joskus harvoin_ ilmaiseksi lippuja mainitsemiisi asioihin, mutta osoittaa myös mielenköyhyyttä kuvitella, että kaikki näistä on pelkästään hupia lahjan saaneelle.
Vierailija kirjoitti:
En tuosta tiedä, kun en ole rikas. Raha tulee rahan luo -efekti? Toisaalta yhteiskunnassamme on asioita, joita köyhäkin voi hakea jos on viitseliäisyyttä. Tuettuja hyvinvointilomia, stipendejä opiskelijavaihtoon tms. Molemmista on kokemusta.
Tutkitusti raha kumuloituu. Suurinosa rikkaista rikastuu entisestään ns. passiivisilla tuloilla eli heidän ei tarvitse tehdä mitään. Ei keksiä mitään uutta innovaatiota itse. Ei johtaa yritystä hyvin (bonukset tulee kyllä tilille ja osakkaille vaikka firmalla menisi huonosti), huonot bisnesdiilit kuitataan valtiolla.
Ilmaisia aterioita ei ole kuin köyhillä kaikille muille ne "ilmaiset" ateriat on vastikkeellista. Köyhillä kun ei ole mitään mitä muut haluaisi niin köyhiltä ei edes odotetaan vastiketta ateriasta niin köyhillä on aidosti ilmaisia aterioita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs noi kunnallisverot ja arvonlisäverot ja polttoaineverot jne.? Et kai sä niin tyhmä ole, että kuvittelet valtion pyörivän pelkällä muutaman miljardin tuloverotuotolla?
Pienituloiset ei maksa ille maan kunnallisveroa.
Isommat tulot = isompi kulutus = enemmän alv:ta.
Köyhillä myös on harvemmin autoa kuin rikkailla, eli keskimäärin rikas maksaa autoilustakin enemmän veroeuroja.
Olemme ns. varakkaita, mutta emme kyllä saa tuollaisia juttuja mistään ilmaiseksi. Mukavaa voisi olla, mutta emme saa. Sen sijaan maksamme hurjasti veroja. Sinunkin eteesi, kyllä.