Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

öiset kipeät supistukset rv35+

Vierailija
06.02.2014 |

Olen herännyt nyt kolmena yönä klo 04 hiestä märkänä supistuksiin, jotka tuntuvat selässä ja säteilevät jalkoihin. Kestää ehkä minuutin, tulevat noin 10 min välein. Loppuvat sitten tunnin parin jälkeen. Päivisin ei supistele mutta tunnen kipua kohdunsuulla ja häpyluulla, vauva on todella alhaalla ja olo on vaikea.

Ongelma on, että terkka ei osannut sanoa edellisellä kerralla onko lapsi raivotarjonnassa vai perätilassa. Lääkäriaikaan on yli viikko. Jos ensi yönä taas alkaa kipeät supistukset onko syytä hakeutua synnärille tarkistuttamaan tilanne? Vai odottelenko että supparit ovat sietämättömiä, kuten ekassa raskaudessa, jolloin lapsi syntyi rv40+1 ja tilanne sikiön asennosta ja kohdunsuusta ym. oli viikkojen vuoksi selvillä? En viimeksi ollut läheskään näin kipeä ja supistellut lainkaan tässä vaiheessa., minkä vuoksi on hieman epävarma olo. Nyt tänään lämpötilani myös nousi 37, joten arvailen voiko olla jo synnytys käynnistymässä lähipäivinä. Todella väsynyt alan olla noihin öihin, toivottavasti ei ole tätä laslkettuun päivään asti :/

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä äidin sietämätön olo on syy käydä polilla. Itse olin toisen raskauden lopussa todella kipeä ja olin osastolla tarkkailussakin kun ei vaan pystynyt olemaan nahoissaan :( tosin aika nihkeästihän ne suhtautuu jos vauvalla vain on kaikki hyvin. Itselläni olikin sitten raskausmyrkytys joka selitti oloja osaltaan mutta ilman sitäkin oloni takia oisin päässyt käynnistykseen 38+0. En siis ole mikään turhan rutisija mutta kun ei vaan saanut edes kenkiä jalkaan enää niin...tsemppiä!

Vierailija
2/5 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten päin nukut?

Mä nukuin kyljelläni ja niin että jalkojen välissä oli tyyny. Näin sain hyvän asennon. Selälläni en voinut nukkua ja sehän muutenkin on vähän hankala kun verenkierto häiriintyy jotenkin siitä kun vauva+kohtu painavat isoja suonia. Ei suositella loppuraskaudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyljelläni nukun, tyyny jalkojen välissä. Ja vaihtelen asentoa. Supistukset eivät ole siis niitä vatsan kovettavia harjoitussuppareita, vaan ihan selkäpolttoja. Mutta minua askarruttaa voivatkohan jo avata paikkoja, vaikka tyssäävät kuin seinään ja pitäisikö kohdunsuun tilanteesta olla selvillä kun viikkoja niin vähän?

Ap

Vierailija
4/5 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä sitä synnytystä tossa vaiheessa enään estellä.

Miksi käydä tarkistuttamassa? Lähiaikoina se kuitenkin sieltä ulos tulee.

Vierailija
5/5 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Minulla oli samantyyppisiä todella kipeitä, säännöllisesti tulevia supistuksia aina öisin parin tunnin ajan viimeiset pari viikkoa ennen synnytystä. (Vauva syntyi 37+4.) Vähän ressaavaahan se oli, kun joka yö piti ottaa huomioon se vaihtoehto, että synnytys on oikeasti käynnistynyt ja pitää valmistautua sairaalaan lähtöä varten ja soittaa esikoiselle ajoissa hoitaja paikalle. Yritä siinä sitten nukkua.

Jos sua huolestuttaa vauvan tarjonta, niin voisitko kysyä neuvolasta, voisitko päästä neuvolaan/tk:seen ylimääräiseen ultraan mahd. pian? Varmaan paikkakunnittain on eroja käytännöissä, mutta itse pääsin, kun oli epäilys, että vauva on poikkitilassa. Voihan se tarjonta vaikuttaa synnytystapaan, ja ainakin itse menisin perätilatilanteessa aika pian sairaalaan synnytyksen käynnistymisen jälkeen, kun taas muuten odottelisin rauhassa kotona, että synnytys käynnistyy kunnolla. Noilla viikoilla vauva on jo niin iso, että huomaisit varmaan, jos vauva sitten kääntyisikin ympäri vielä ultran jälkeen. Jos se siinä vaiheessa enää mahtuu ylipäätään kääntymään..

Tsemppiä! Tiiän, että tuo on tuskastuttavaa, kun joutuu heräilemään supistuksiin. Toivottavasti et joudu enää kauaa odottelemaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme