Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku uskaltaa jättää lapset

Vierailija
06.02.2014 |

....käynnissä olevaan autoon sillä välin, kun käy kaupassa?

Olin eilen Kaivokselan Lidlissä puoli neljän hujakoilla iltapäivällä. Joku oli parkeerannut valkoisen farkun parkkipaikalle, moottori kävi ja pakoputki suolsi törkyä ilmoille. Vilkaisin sitä ohimennessäni, koska minua korpeaa joutokäyntikiellon rikkojat... Lastasin kaikessa rauhassa autoon ison määrän ostoksia, ja lähdin viemään ostoskärryjä takaisin. Auto kävi edelleen, ja vasta silloin huomasin, että takapenkillä heilui kaksi pipoa. Pienet leikki-ikäiset lapset oli jätetty autoon, moottori kävi, avaimet virtalukossa ja ovet auki tietenkin...

Huh. En jäänyt odottamaan vanhempaa, mutta itselläni kului tuossa parkkiksella viitisen minuuttia, joten mikään ihan pikainen kauppa-asia ei ollut. Ja jos olisi ollut, tuskin vanhempi olisi ottanut asiakseen jättää moottoria käymään (eli lämmitystä päälle) kaupassakäynnin ajaksi, autossa kun ei parissa minuutissa ehdi tulla kylmä.

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 16:35"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 16:29"]

Iisisti nyt mammat! Lapsia on jätetty autoihin maitopurkinhaun ajaksi maailman sivu, ja kuten joku aiemmin mainitsi, myös palaverien ajaksi. Ainahan joku tietää jonkun, jonka auto on syttynyt mystisesti palamaan, tai joku on varastanut auton, jossa on muksu takapenkillä. Mutta kuinka monta tapausta te oikeasti tiedätte? Putoaahan lentokoneitakin, paska tsägä. Älkää tehkä maailmasta pahempaa paikkaa noilla hysteerisillä kauhuskenaarioillanne.

Eri asia on sitten tietysti ne villit ja epäluotettavat lapset. Kaikkia ei tosiaan voi luonteen puolesta jättää päinsä autoon. Meillä ei onneksi oo sellaisia, vaan 4 kpl rauhallisia ja luotettavia muksuja.

[/quote]

en ole samaa mieltä. Vaikka riski on pieni, se on olemassa. Lapset voi aina ottaa mukaan kauppaan. Mitään muuta syytä toimia noin kuin mukavuudenhalu on vaikea keksiä, eikä tässäkään ketjussa ole sellaista esitetty.

Minkä lisäksi tuo on laitonta joutokäynnin takia.

ap

[/quote]

No nimenomaan se mukavuudenhaluhan siinä autoon jättämisessä on kyseessä! Mä haen se purkin maitoa yksin 100 kertaa nopeammin, kuin irrottaisin ne kaikki 4 muksua vöistä ja yhden kaukaloineen päivineen.

Sitten etanavauhtia kauppaan ja koko ajan ohjeistaen seuraamaan mua, ei, ei oo karkkipäivä, haetaan vaan se maitopurkki, ei, ei tarvita pinaattilättyjä, ei jogurttia, menkäähän nyt reippaasti eteenpäin, odottakaa kassanpäässä, anna sedän ostosten olla, voitko auttaa siskoa, nono, ei riidellä, mikä tuli, lopettakaa se sähläily, istukaa tuohon penkille odottamaan kun maksan, ei mennä kolikkoautolla, pitäkää ne lakit päässä, mulla loppuu kädet, ku kannan ostoskassia ja kaukaloa, ei sun voi vielä kuuma olla, anna ollla takki päällä, kohta ollaan autolla, pysähtykää ulko-oven eteen ja odottakaa mua, no niin, nyt mennään autolle, kävellen, ei saa juosta, no mikä teitä riivaa, kun ette yhtä ostosreissua oo riitelemättä, ei tarvi kannella, kaikki istuu omilla paikoillaan, ei vaihdella paikkoja, saanko laittaa kaukalon ensin, etten lyttää sua, miten niin et saa turvavyötä itse, ainahan sä saat, älä sä nyt ala huutaa, mä autan, kun saan noi kaks muuta vöihin, olkaa te nyt hiljaa, no niin, joko päästään lähtemään?....

Vierailija
82/85 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 15:31"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 15:23"]

Miksi ihmeessä se auto pitää jättää käyntiin? Jos auto ei muka käynnisty hetken seisahduksen jälkeen, niin on aika vaihtaa autoa, akkua tai kuskia...

Jos auto on lämmin, niin vaikka se seisoisi paikoillaan 10 minuuttia, niin se lämpö ei kyllä kokonaan häviä auton sisältä!

[/quote]

No yritän nyt sinulle ihan nätisti tämän asian selittää. Minun autossani on vika, se lienee laturissa. Kun käynnistän auton, se käynnistys syö tietyn verran virtaa akusta. Nyt jos sammutan tämän auton, se ei käynnisty, koska akku on tyhjentynyt. Laturi ei siis ole sitä ladannut ajon aikana. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko auto lämmin vai kylmä.

Autoon on tilattu varaosa, mutta se ei tule yhtä nopeasti korjaamolle, kuin Manulle illallinen. Tässä odotellessa joudun kuitenkin valitettavasti käyttämään tuota autoani, jotta saan ruokaa haettua kaupasta. Tässä tilanteessa ei auta auton vaihto, ei akun vaihto eikä edes kuskin vaihto.

Jos sinua häiritsee se, että joku jättää lapset autoon, voit aina ilmaista huolesi lastensuojeluviranomaisille.

[/quote]

Se osa tulee autoon kuin autoon viikossa, vähän on kyllä selittelyn makua. Milloin sä oikein uskallat auton sammuttaa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 15:05"]

Nykytekniikka on ihmeellistä, älyavain. Avain voi olla taskussa, ovet aukee, penkit ja peilit säätyy juuri minulle ohjelmoidulla tavalla ja auton käynnistyy napista jne.. äläkää kysykö enempää...Autossani on muuten myös webasto ja se pitää ääntä ihan kuin auto kävisi.

[/quote]

joo, ei ole tuokaan selitys, se moottori kävi ja pakoputki röyhysi. Lisäksi ei auto pysy käynnissä ilman, että avain on virtalukossa, kaiketi sinunkaan biilissäsi...?

ap

[/quote]

hohoo, mun poikakaverin vanhassa civicissä (miten hitossa toi kirjoitetaan oikein, honda civic?!) sai otettua virtalukosta avaimet pois ilman, että auto sammui :D en tiedä miten tämä oli mahdollista, mutta tällä autolla pystyi ajamaan ilman, että piti niitä avaimia siellä lukossa ollenkaan!

Tää auto oli 1992- vuodelta. :D

Vierailija
84/85 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi autoistamme syttyi aikoinaan palamaan ajon jälkeen, oltuaan talomme pihassa jo jonkun aikaa pysäköitynä, sekä sammutettuna. Palon syyksi paljastui sähköviasta  / oikosulusta lähtenyt palo. Tuon tapahtuman jälkeen, ei tullut itselleni enään mieleenkään jättää lapsia autoon esim. nukkumaan, kuten olin itsekkin siihen asti tehnyt. Tapahtuneen jälkeen mietin pitkään, mitä jos joku lapsistani olisi siinä autossa sisällä ollut...

Vierailija
85/85 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat ihmiset jättää, jotka panee lapsensa ulos pieninä leikkimään, vaikka joki tai lampi on vieressä. Eli ne, joille se yhden tai kahden lapsen menetys ei ole niin iso asia. Niitähän saa lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi