Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meikkausrutiinisi? Kerro miten ja millä meikkaat

Vierailija
06.02.2014 |

Mitkä ovat rutiinisi meikkauksessa? Miten ja millä tuotteilla meikkaat? 

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kosteusvoidetta kasvoihin ja thats it.

Vierailija
2/107 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensin tietenkin kosteutan ihoni hyvin, käytän ensin kosteuttavaa seerumia ja siihen päälle kosteusvoide. Kun ne on imeytynyt tarpeeksi, alan lätkimään sormin naamalleni Make up foreverin HD-meikkivoidetta, mitä levitän ensin yhden ohuen kerroksen. Sitten pohjustan luomeni Too Facedin Shawo Insurancella ja puuteroin ne päälle Elfin HD-puuterilla. Laitan jonkun luomivärin (yleensä joku ns. nudeväri) luomille yleensä sormin. Joskus laitan eyeliner rajauksen, ja rajaan vähän ripsirajaa myös alhaalta, joskus jätän laittamatta. Ripsien taivutus ja pari kerrosta Oriflamen Wonderlash-ripsiväriä. Silmien jälkeen meikkaan kulmat (ne on tummat jo valmiiksi, mutta vähän paikkailen) Rimmelin kulmakynällä. Sitten jatkan pohjameikin tekemistä, meikkailen yksittäisen arvet/näpyt piiloon Lily Lolon mineraali peiteaineella. Kiinnitän koko pohjan taas puuterilla ja laitan aurinkopuuteria, kuultopuuteria ja poskipunaa. Jos en ole rajannut silmiäni, laitan tässä vaiheessa yleensä huulipunan+rajauksen, jos on sellainen olo, että haluan näyttää laitetummalta. Koska ihoni on kuiva, suihkaisen päälle pari kertaa TBS:n kosteussuihketta, joka kiinnittää meikin ja vie sellaisen kuivan puuteripinnan pois.

Ja tää on vielä tosi karsittu meikki :D Eikä edes ole mikään pakkeli, vaan aika peruspäivämeikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän MaryKayn tuotteita (suosittelen, olen pitänyt kovasti ja ollut asiakkaana jo 5 vuotta). Aloitan peittämällä peitevärillä mahdolliset tummat silmän aluset tms "virheet", seuraavaksi levitän meikkivoiteen tai foundation puuterin (kesäisin yleensä puuterin, koska iho on san verran herkemmin rasvoittuva silloin). Perus silmämeikkiin kuuluu rajaukset (joko geelimäisellä mustalla tai erivärisillä kynillä, eri värejä kannattaa rohkeasti kokeilla, itse en meinannut uskaltaa kun konsulttini ehdotti mutta kun kokeilin, huomasin miten kivalta näyttää, hillittyjä värejä käyttäisin kuitenkin). Liikkuvalle luomelle vaaleaa luomiväriä tai highlighteriä (MaryKayllä Stardust), varjostus joko ihan ruskealla tai mm tumman violetilla. Kesäisin väreillä on kiva leikkiä. Löysin ihanan vaalean punaisen (ei saa silmiäsi näyttämään kuivilta) se sopii kivasti vaikka laittaisi koko liikkuvalle ja yläluomelle siihen saakka mihin varjostus tulisi. Kulmaluulle vielä vähän highlighteriä. Kulmat värjään kun omat on niin vaaleat ja tietysti ripsari. Sitten vähän poskiin punaa ja mahdollisesti sipaus aurinkopuuteria. Nenää feikkaan sen verran että varteen (päälle) mattaista highlighteriä (pink porcelain) ja sivuille vähän matta-aurinkopuuteria (luo näköharhan kapeammasta nenästä). 

Kuulostaapa nyt omaankin korvaan paljolta tuo määrä mutta vuosien kokemuksella saa kasvot näyttämään luonnolliselta eikä huoramaiselta vahanukelta. :) Itseäni on meikit kiinnostaneet ihan pienestä saakka. Eskarissa jo väännettiin äidin kanssa kättä voiko niin pieni meikata päivittäin :D

Ennen kaikkea tärkeintä on hyvät tuotteet. Ei ole kiva meikata jos esim silmämeikki on parin tunnin päästä vetäytynyt luomivakoon

Vierailija
4/107 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan meikkausta.. Pidänkin kosmetiikka/muotiblogia ja haaveilen maskeerajakurssille menemisestä, miksei jopa ammatiksi asti :)

Kirjoitan tähän arkimeikkini joka on varmasti vahvempi kuin monilla mutta näyttää suht luonnolliselta kun tekniikka on kunnossa. Näin paljon en kuitenkaan meikkaa jos käyn vain lähikaupassa tms.

1. Kosteusvoiteen jälkeen laitan primeria/pohjustusvoidetta, Benefit Who's That Gal on mun suosikki ja sitä voi lisätä myös vähän meikkivoiteen päälle tuomaan hehkua. 

2. Levitän Lumenen CC-voidetta kevyesti siveltimellä. En osaa enää käyttää kunnon meikkivoiteita arkena. 

3. Laitan Bobbi Brownin "Creamy Concealer" peiteväriä silmänalusiin, nenänpieliin yms. 

4. "Valaisen" kasvoja YSL Touche Eclat valokynällä - silmänympärykseen, otsaan, keskelle leukaa ja viiva keskelle nenän selkää jotta se näyttää kapeammalta.

5. Jos naama kiiltää niin ihan kevyesti Rimmelin puuteria. En tykkää puuteroidusta lookista vaan mieluummin sellanen luonnollinen glow, johon varsinkin toi Benefit Who's That Gal on tosi hyvä.

6. Guerlainin Terracotta aurinkopuuteria (paras!) leuan alle/leukalinjalle, kevyesti nenän sivuille ja poskiluun alle. Pitää häivyttää tosi hyvin.

7. Nars "Deepthroat" poskipunaa hyvin kevyesti aurinkopuuterin "päälle".

8. Laitan kulmakarvoihin Lumenen ruskeaa kulmakarvageeliä.

9. Make Up Forever "Blue Eyes" luomiväripaletista helmiäistä ja vaaleanruskea luomille. 

10. Ohut yläluomen rajaus tummanruskealla YSL Artliner-eyelinerilla, rajaus levenee hieman loppua kohti että tulee vähän sellanen cat eye efekti..

11. Taivutan ripset Shiseison ripsienkääntimellä ja laitan 1-2 kerrosta mustaa Diorshow Blackout-maskaraa. Alaripsiin myös ihan vähän. 

12. Huuliin laitan joko Korresin marjansävyistä huulirasvaa tai rajaan huulet Make Up Foreverin huultenrajauskynällä ja laitan YSL kevyttä huulipunaa.

Vierailija
5/107 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 13:35"]

7. Nars "Deepthroat" poskipunaa

[/quote]

Luoja mikä nimi sävyllä.

Vierailija
6/107 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan meikkausta.. Pidänkin kosmetiikka/muotiblogia ja haaveilen maskeerajakurssille menemisestä, miksei jopa ammatiksi asti :)

Kirjoitan tähän arkimeikkini joka on varmasti vahvempi kuin monilla mutta näyttää suht luonnolliselta kun tekniikka on kunnossa. Näin paljon en kuitenkaan meikkaa jos käyn vain lähikaupassa tms.

1. Kosteusvoiteen jälkeen laitan primeria/pohjustusvoidetta, Benefit Who's That Gal on mun suosikki ja sitä voi lisätä myös vähän meikkivoiteen päälle tuomaan hehkua. 

2. Levitän Lumenen CC-voidetta kevyesti siveltimellä. En osaa enää käyttää kunnon meikkivoiteita arkena. 

3. Laitan Bobbi Brownin "Creamy Concealer" peiteväriä silmänalusiin, nenänpieliin yms. 

4. "Valaisen" kasvoja YSL Touche Eclat valokynällä - silmänympärykseen, otsaan, keskelle leukaa ja viiva keskelle nenän selkää jotta se näyttää kapeammalta.

5. Jos naama kiiltää niin ihan kevyesti Rimmelin puuteria. En tykkää puuteroidusta lookista vaan mieluummin sellanen luonnollinen glow, johon varsinkin toi Benefit Who's That Gal on tosi hyvä.

6. Guerlainin Terracotta aurinkopuuteria (paras!) leuan alle/leukalinjalle, kevyesti nenän sivuille ja poskiluun alle. Pitää häivyttää tosi hyvin.

7. Nars "Deepthroat" poskipunaa hyvin kevyesti aurinkopuuterin "päälle".

8. Laitan kulmakarvoihin Lumenen ruskeaa kulmakarvageeliä.

9. Make Up Forever "Blue Eyes" luomiväripaletista helmiäistä ja vaaleanruskea luomille. 

10. Ohut yläluomen rajaus tummanruskealla YSL Artliner-eyelinerilla, rajaus levenee hieman loppua kohti että tulee vähän sellanen cat eye efekti..

11. Taivutan ripset Shiseison ripsienkääntimellä ja laitan 1-2 kerrosta mustaa Diorshow Blackout-maskaraa. Alaripsiin myös ihan vähän. 

12. Huuliin laitan joko Korresin marjansävyistä huulirasvaa tai rajaan huulet Make Up Foreverin huultenrajauskynällä ja laitan YSL kevyttä huulipunaa.

[/quote]

ja aikaa tähän menee??

Vierailija
7/107 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 13:39"]

7. Nars "Deepthroat" poskipunaa

[/quote]

Luoja mikä nimi sävyllä.

[/quote]

Totta :D Yksi Narsin suosituimmista sävyistä, suosittelen! ;-) 

http://www.narscosmetics.eu/color/cheeks/blush/deep-throat?d=true

Vierailija
8/107 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä teille jotka olette meikkauksestanne kertoneet!

Itse olen vähän pihalla näiden erilaisten CC- ja BB-voiteiden ja primereiden kanssa. Kannattaako meikin pohjalle tosiaan laittaa jonkunlainen pohjustus, siis kosteusvoiteen ja itse meikin väliin? Mitä hyötyä siitä on? 

Entä miten vältätte tai poistatte näin talvisin kuivat ihoalueet, esim. mulla kuivuu talvisin nenän pielet jotka meikkauksen jälkeen näyttävät vielä entistäkin kuivemmilta. Kosteusvoiteet ja seerumit jne eivät tunnu auttavan, tai ehkä en ole vielä törmännyt oikeaan tuotteeseen....?

Vierailija
9/107 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ja aikaa tähän menee??

[/quote]

Aikaa menee ehkä 20 minuuttia, joka ei ole mulle ongelma koska tosiaan meikkaamisesta pidän ja mun työssäkin pitää olla huolitellun näköinen. Jollain muulla kyllä saattaisi mennä 40min tähän, mutta oon aika nopea kun oon meikannut arki-aamuisin tähän tyyliin jo niin monet vuodet!

Vierailija
10/107 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosteusvoide, meikkivoide, puuteri, peitepuikko (vain tarvittaessa). Ripsiväri, huulivoide ja huulikiilto.

Puuteria lisään tarvittaessa päivän aikana.

Vierailija
11/107 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusarkirutiinini on seuraava:

- aamulla suihkun jälkeen rasvaan kasvot 

- taivutan ripset

- rajaan silmät rajaustussilla

- laitan ripsiväriä (ja pyyhin pumpulipuikoilla sotkut pois :P )

- jos on finnejä tai muuta häikkää, töpöttelen niiden päälle peitevoidetta

- laitan huulikiiltoa

Vierailija
12/107 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 13:48"]

Kiitos vinkeistä teille jotka olette meikkauksestanne kertoneet!

Itse olen vähän pihalla näiden erilaisten CC- ja BB-voiteiden ja primereiden kanssa. Kannattaako meikin pohjalle tosiaan laittaa jonkunlainen pohjustus, siis kosteusvoiteen ja itse meikin väliin? Mitä hyötyä siitä on? 

Entä miten vältätte tai poistatte näin talvisin kuivat ihoalueet, esim. mulla kuivuu talvisin nenän pielet jotka meikkauksen jälkeen näyttävät vielä entistäkin kuivemmilta. Kosteusvoiteet ja seerumit jne eivät tunnu auttavan, tai ehkä en ole vielä törmännyt oikeaan tuotteeseen....?

[/quote]

Hei! Ei ole pakko käyttää mitään pohjustusvoidetta meikin pohjalle. Primer/meikinpohjustusvoide saa kyllä esim meikkivoiteen ja meikin pysymään kasvoilla paremmin ja pidempään mutta ei ole todellakaan mikään välttämättömyys varsinkaan kevyen arkimeikin kanssa!

Jos sulla nenänpielet näyttää kuivalta vielä meikkaukseksenkin jälkeen niin ehkäpä käytät liian kuivattavaa peitepuikkoa tai meikkivoidetta? Kannattaa ehkä kokeilla jotain eri merkkiä. Muistathan kosteuttaa kasvosi ennen meikkausta?

CC ja BB voiteet on periaatteessa kuin meikkivoidetta mutta usein kevyempiä ja kosteuttavampia ja niissä on yleensä aurinkosuojakerroin. Lumenen CC voide on mun mielestä hintaansa nähden tosi hyvä ja sitä löytää joka Anttilasta yms. Se saattaisi sopia sun iholle paremmin kuin paksu meikkivoide.

Vierailija
13/107 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan harvoin. Ehkä pari kertaa viikossa tai harvemminkin. Olen kotiäiti, mutta vaikka olin työelämässä, niin en silloinkaan kauheasti perustanut meikkaamisesta.

Meikkaan joskus huvikseni kun sille päälle satun, laitan ripsaria, aurinkopuuteria ja meikkipuuteria. Eipä juuri muuta.

Jos lähden viihteelle, niin sitten meikkaan oikein kunnolla. Silmäöt tosi tummaksi. Tykkään tummista silmistä. Minulla on ruskeat silmät, joten saan silmistä tosi hienot vahvalla meikillä. Paljon ripsaria, tummat rajaukset, tummaa luomiväriä, vaaleaa alle. Ihoni on hyvä ja luustoni hyvä, joten iholla käytän vain meikkipuuteria ja aurinkopuuteria. Harvemmin mitään väriä huulilla, mutta huulikiilto kyllä. 

Vierailija
14/107 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 13:19"]

No ensin tietenkin kosteutan ihoni hyvin, käytän ensin kosteuttavaa seerumia ja siihen päälle kosteusvoide. Kun ne on imeytynyt tarpeeksi, alan lätkimään sormin naamalleni Make up foreverin HD-meikkivoidetta, mitä levitän ensin yhden ohuen kerroksen. Sitten pohjustan luomeni Too Facedin Shawo Insurancella ja puuteroin ne päälle Elfin HD-puuterilla. Laitan jonkun luomivärin (yleensä joku ns. nudeväri) luomille yleensä sormin. Joskus laitan eyeliner rajauksen, ja rajaan vähän ripsirajaa myös alhaalta, joskus jätän laittamatta. Ripsien taivutus ja pari kerrosta Oriflamen Wonderlash-ripsiväriä. Silmien jälkeen meikkaan kulmat (ne on tummat jo valmiiksi, mutta vähän paikkailen) Rimmelin kulmakynällä. Sitten jatkan pohjameikin tekemistä, meikkailen yksittäisen arvet/näpyt piiloon Lily Lolon mineraali peiteaineella. Kiinnitän koko pohjan taas puuterilla ja laitan aurinkopuuteria, kuultopuuteria ja poskipunaa. Jos en ole rajannut silmiäni, laitan tässä vaiheessa yleensä huulipunan+rajauksen, jos on sellainen olo, että haluan näyttää laitetummalta. Koska ihoni on kuiva, suihkaisen päälle pari kertaa TBS:n kosteussuihketta, joka kiinnittää meikin ja vie sellaisen kuivan puuteripinnan pois.

Ja tää on vielä tosi karsittu meikki :D Eikä edes ole mikään pakkeli, vaan aika peruspäivämeikki.

[/quote]

Miten sä jaksat?

Vierailija
15/107 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Cliniquen CC-voide sormin naamaan

- mahdollisesti YSLn valokynä

- mahdollisesti Clinique irtopuuteri

- poskipunaa

- käännän ripset ja mustaa ripsiväriä

- yleensä huulikiiltoa

Aikaa menee ehkä 5 minuuttia. Toisinaan laitan luomiväriä tai kirkkaanpunaista huulipunaa ja sen levittämiseen siveltimellä menee vähän pidempään.

Vierailija
16/107 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa kyllä, miten paljon annatte mainosten vaikuttaa kulutuskäyttäytymiseenne! Niillä tuotemerkeillä ei oikeasti oo niin kovin suurta merkitystä lopputuloksen kannalta. Turhat hajusteetkin tekee kropalle pahaa.

Mutta jokainen tyylillään. Itse en kyllä pistäisi tuollaisia euromääriä kasvoihini. Kaunis olen ilmankin. =)

Vierailija
17/107 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 14:08"]

Huvittaa kyllä, miten paljon annatte mainosten vaikuttaa kulutuskäyttäytymiseenne! Niillä tuotemerkeillä ei oikeasti oo niin kovin suurta merkitystä lopputuloksen kannalta. Turhat hajusteetkin tekee kropalle pahaa.

Mutta jokainen tyylillään. Itse en kyllä pistäisi tuollaisia euromääriä kasvoihini. Kaunis olen ilmankin. =)

[/quote]

Näin puhuu ihminen, joka ei ole käyttänyt hyviä merkkejä... Koitapa oikeasti verrata esim diorin luomivärejä vaikka maybellinen luomiväreihin... Eroa on oikeasti kuin yöllä ja päivällä. Sama juttu kunnon meikkivoiteiden kanssa. Eikä kaikki kosmetiikka ole hajustettua.

Kaunis olen minäkin ilman meikkejä, mutta itse tykkään korostaa parhaita piirteitäni vielä erityisesti, jolloin olen tyrmäävän kaunis. Käytä sinä vain peitepuikkojasi :D

Vierailija
18/107 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen naamatalulun aamulla pelkällä vedellä. Sitten laitan kosteusvoidetta, jotain päivävoidetta vaan. Rajaan mustalla kajalilla yläluomen, ulkonurkkaan vahvemmin. Ripsiväriä laitan seuraavana. Niin ja lopuksi peiteainetta tummiin silmänalusiin. Kun nyt on melkein musta tukka niin laitan vielä ruskeaa kulmakynää kulmakarvoihin. Siinä se. : )

Vierailija
19/107 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kuluu arkimeikin tekoon kymmenen minuuttia.

Heti suihkusta tultuani laitan kosteusvoidetta, se saa imeytyä aamupalan ja lehdenluvun ajan.

Sitten, kun alan meikata, laitan ensiksi Lumenen radiance-primeria, se antaa hyvän hehkun iholle. Sen päälle levitän Helena Rubinsteinin Colour clone-värivoidetta, joka on minusta parasta juuri kuivalle ja ikääntyvälle iholle (olen 47-vuotias). Silmien alle laitan Lumenen silmänalusille tarkoitettua peiteväriä, se peittää mustat silmänaluseni hyvin ilman, että korostaa juonteita tai mahdollisia silmäpusseja, mitä valokynät tuppaavat tekemään.

Tässä välissä kuivaan hiukset ja pesen hampaat, että pohjustukset saavat asettua iholle. Sitten levitän irtopuuterin, huom siis irto, kakkupuuterit eivät levity yhtä hyvin ja luonnollisesti.

Poskille laitan persikansävyistä kakku-poskipunaa, tällä hetkellä taitaa olla Lumenea. Väriä levitän isolla meikkisudilla poskipäille, hiukan leualle. Kulmakarvat väritän aurinkopuuterilla punaruskeiksi, sillä se sopii kuparinpunaiseen tukkaani luonnollisesti. Jauhemainen väri (voi olla myös ruskeaa mattaa luomiväriä, kimalle tietenkään ei sovi kulmiin) levittyy tasaisesti, suosittelen kulmakynän sijasta muillekin. Oortningin ulkopuolelle plumpsahtaneet kulmakarvat nypin pois joka aamu, yleensä niitä on pari kolme... Pysyy kulmat huoliteltuina aina.

Ripsiin levitän Sensain (ent. Kanebo) 38 astetta ripsaria, se on ainoaa, joka mulla kestää valumatta koko päivän. Ylimääräiset värit harjaan pois, en käytä taivuttajaa, koska saan ripset nätiksi ilmankin ja taivuttaja katkoo näin keski-ikäistymisen myötä haurastuneita ripsiä. Luomille laitan ruskeaa mattaa luomiväriä, yläluomelle nudea - paletti on vanha Rimmelin paletti.

Lopuksi huulille roosaa huulirasvaa.. Minulla on runsaat huulet, joita en välitä arkisin punata, koska se tekee loppuvaikutelmasta liiankin meikatun ja päällekäyvän.

Meikkien merkeillä ei minusta ole suurtakaan väliä, mutta meikkivoiteeseen ja ripsariin kannattaa oman kokemukseni mukaan vähän panostaa. Kun löytää itselle hyvän (mitään kaikille parasta merkkiä ei tietenkään ole olemassakaan), kannattaa satsata siihen. 

Vierailija
20/107 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 minsaa menee. Heti aamusta pesen kasvot, sitten laitan Lumene Labin kosteusvoiteen ja silmänympärysvoiteen. Silmien alle vähän valokynää. Sitten taivutan ripset ja laitan Sensain 38-maskaraa. Jos finnejä niin peitepuikkoa. En jaksa puunata itseäni sen enempää, tykkään luonnollisesta lookista. Aiemmin hassasin paljonkin rahaa luomiväreihin ja rajauskyniin, mutta en enää. Minulla on raskaat luomet jossa luomivärejä ei edes huomaa. Ja jos huomaa niin näytän siskuspelleltä :). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi