Saanko soittaa kerrostalossa akustista kitaraa?
Hankin kitaran kuukausi sitten, pitkäaikainen haaveeni opetella soittamaan.
Olen harjoitellut soittoa joka päivä, mutta huolehtinut että lopetan ennen klo 20.
Tänään kävi naapuri rappukäytävässä vastaantullessa sanomaan, että soittoni häiritsee häntä ja kysyi voinko soittaa muualla. Pahoittelin tietysti, mutta jäin vähän sanattomaksi, missähän sitä sitten soittaisin, jos en kotonani?
Enkä oikein usko että tavallinen akustinen kitara voisi häiritä..?
Kommentit (23)
Saa soittaa. Joitakin se häiritsee. Itse päätät kuinka paljon annat painoa naapurin palautteelle.
Kesällä pääsee lähipuistoon soittamaan <3
Vierailija kirjoitti:
Kai sitä vähän paremmin pitäs oppia soittamaan ennen sitä. Tai muuten sitä valitusta kanssaihmisiltä vasta tuleekin, luulen. :D
Ap
Soitan jos soitattaa. Jos tullaan kertomaan, ettei saa? Kahtellaan sitten.
Saa ja saa soittaa myös kello 22 jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sitä vähän paremmin pitäs oppia soittamaan ennen sitä. Tai muuten sitä valitusta kanssaihmisiltä vasta tuleekin, luulen. :D
Ap
Kuulisitpa mun soittoa :DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä sä kesään mennessä saat ittesi treenattua puistokuntoon!
No jos et ihan päivittäin soita ja et mitään kolmen tunnin sessioita.
Mulla on midicontrolleri, jolla soitan kuulokkeet päässä häiritsemättä muita.
Sähkokitara voisi sopia sulle.
En tiiä onko siinä eroja, mut mie oon saanu soittaa ukulelea eikä kukaan oo valittanu. :) Riippuu tietenkin kuinka äänieristetty talo o. M25
Hyvä kitara ainakin ap:llä on, jos noin selvästi kuuluu naapuriin ja rappuun :) Ihan halpismalleilla ei noin kantavaan sointiin taida pystyä.
Näin etätyöaikana kannattaa oikeasti hieman miettiä, kuinka paljon mölyää, olipa sitten päivä tai ilta. Työnteko tökkii, kun naapurissa metelöidään. Myös puhelinpäivystys on hankalaa.
Asutko soittokämpässä? Jos et niin lopeta se surkea rämpytys. Ei sitä kukaan jaksa kuunnella.
On suotavaa soittaa ja laulaa monta kertaa peräkkäin "Toss A Coin To Your Witcher". Koko naapurusto kiittää.
Vierailija kirjoitti:
On suotavaa soittaa ja laulaa monta kertaa peräkkäin "Toss A Coin To Your Witcher". Koko naapurusto kiittää.
Stairway to heavenin alku, töksähdellen ja usealla "ei ku":lla täydennettynä toimii hyvin myös.
Onhan tuollaisen kuunteleminen naapurissa ärsyttävää.
Joku puoli tuntia pari kertaa viikossa voisi olla ok.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, eihän toi soinutkaan päässä kuin sen vaivaiset pari kuukautta joka helvetin päivä :D
Liittymättä varsinaisesti juuri tähän asiaan, niin on hyvä muistaa, että vaikka kerrostalossa olisi oikeus tehdä jotain se ei silti tarkoita, että se olisi hyvien tapojen mukaista. Jokaiseen oikkuun ei tietenkään tarvitse taipua, mutta noin yleisesti olisi kohteliasta ottaa naapureita jonkun verran huomioon, vaikka oikeus olisikin olla joissain asioissa ottamatta.
Sähkökitara kuulokkeet päässä, halvallakin saa yllättävän hyviä.
Soita hiljempaa, talossa ohuet seinät.
Köyhä, mene töihin.