Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noloin suustasi päässyt sammakko?

Vierailija
06.02.2014 |

Mä mokasin ja tarvisin vertaistukea...

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahtui ammattikoulun ensimmäisellä luokalla: Olimme olleet n. Viikon vasta koulussa ja pääsimme tutustumaan koulun opetuskeitiöön (opiskelin siis tosiaan catering-alaa) ja tarkoitus oli leipoa pullia ryhmän kanssa. Luokallamme oli myös yksi tummaihoinen tyttö.

Paistoimme pullia ja yksi erä pääsi vähän tummumaan uunissa liikaa. Huikkasin kaverilleni luokan toiseen päähän että "tuu kattoon näitä meidän neekeripullia"! Hävetti muuten samantien ja menin pyytämään anteeksi tältä tummalta tytöltä -.-

Vierailija
2/92 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin ystävälle, että en ymmärrä ihmisiä, jotka menee kihloihin aikomatta mennä silti naimisiin. Pari päivää myöhemmin ystävä myönsi et heillä on just tällainen tilanne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 07:56"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 20:26"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 20:21"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 16:57"]

Voi ei, osa näistä jutuista on tosiaan kyllä ihan häijyyttä ja typeryyttä. Toivottavasti otitte opiksenne ja pitämään suun kiinni tietyistä asioista. Muut eivät varmaan ajatelleet noita töksäytyksiä sammakoiksi, vaan ihmettelivät moukkamaisuuttanne. 

[/quote]

Mutta tässä ketjussahan on positiivista se, että sanojat ymmärtävät sanoneensa hölmösti ja varmasti katuvat sitä. Junteimmat eivät tajuaisi edes katua.

[/quote]

Jokainen on möläyttänyt jotain joskus. Jos ei ole möläyttänyt, on joko niin estoinen ettei mitään ikinä puhukaan (mikä on useimpien mielestä loukkaavaa ja vaivaannuttavaa ja aivan yhtä iso moka kuin möläyttely) tai ei vaan ymmärrä milloin on tullut möläyteltyä koska siedä itsessään sellaista piirrettä eikä halua uskoa että sellaiseen pystyisi. Koska toisen ihmisen ajatuksia ei voi lukea, ei voi koskaan tietää miltä se oma viesti on toisen näkökulmasta näyttänyt.

[/quote]

Tajuttuani, etten saisi olla oma hiljainen itseni koska se on "loukkaavaa" ja "vaivaannuttavaa", sai minut entistä enemmän välttelemään ihmisten seuraa. Ei ole helppoa.

[/quote]

Onneksi yllättävän monet ihmiset kuitenkin ymmärtävät ja hyväksyvät meitä ujoja tai hiljaisia tai muuten vain estoisia. Kyllä monet tajuavat, ettei se puhumattomuus johdu ylimielisyydestä, vaan luonteenpiirteestä. Toisaalta itsekin voimme käyttäytyä kohteliaammin, eli vastata ainakin kun kysytään ja tervehtiä työkavereita. Rohkeasti vain mukaan niihin sosiaalisiin tilanteisiin, niitä oppii sietämään vain harjoittelemalla ja pelkonsa voittamalla!

T: Toinen ujo ja hiljainen.

Vierailija
4/92 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 05:33"]Mä mokasin ja tarvisin vertaistukea...

[/quote]

Kiitos putouksen, eilisessä haastattelussa haastattelija kysyi kysymyksen.. Olin aika jännittynyt ja suusta pääsi "hyvin kysytty, kysypä joku muu kysymys" voi elämä! Noh haastattelija oli sen verran itsekin putousfani joten kuitattiin se naurunremakalla.

Sain paikan!

Kiitos HeikkisJamon! :D

Vierailija
5/92 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kylässä mieheni siskon ystävä, nainen jolla tiesin olevan aivokasvain. En kuitenkaan muistanut ajatella asiaa ja aloin höpöttämään, että pelkään kissallamme olevan kasvaimia vatsassa.. Jatkoin asiaa vielä jonkun aikaa. Heitin vähän vitsiksikin että "Katsokaa nyt kuinka lihava tämä meidän kissa, ehkä ne mun kuvittelemat kasvaimet onkin vaan jotain rasvapalloja".. Huomasin awkwardin hiljaisuuden ja kyyneleet naisen poskilla. Tämä oli ensikohtaamiseni ko. naisen kanssa. Vieläkin nolottaa.

Halailtiin miehen kanssa ja yritin sitten vähän lämmitellä miestä.. ei lämmennyt. No minäpä sitten fiksuna mölöytin "frigidi". Eipä sen jälkeen paljon herunut haleja.. tai mitään muutakaan.

Vierailija
6/92 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyin ystäväni siskolta onko hän raskaana. Joo ei oollut. HÄVETTI.

Vierailija
7/92 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on paljon:

- Kerran asiakastilaisuudessa lounaalla eräs asiakkaan edustaja alkoi puhua siitä, kuinka hänen uusi kännykkänsä ei jotenkin oikein istu korvalle, on jotenkin hankala saada aseteltua se niin että mikrofoni on suun kohdalla. Minä siihen möläytin, että sinulla näyttääkin olevan tavallista isommat korvat, ehkä se johtuu siitä :\

- Haukuin eräälle naiselle työpaikalla entisen pomoni ihan täysin, ulkonäöstä ja yleisestä vittumaisuudesta alkaen. Kävi ilmi, että tämä nainen oli ko. esimiehen vaimo.

- Onnittelin kerran raskaudesta tuttavaa, jonka näin pitkästä aikaa kaupungilla, ja kysyin laskettua aikaa. Hän nolona sanoi, ettei ole raskaana, vähän vaan tullut kiloja.

Vierailija
8/92 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ravintolassa tarjoilijana, asiakas pyysi suosittelemaan jotain kevyttä, meille oli tullut kovin suosituksi mustekala salaatti, joten suositettelin hänelle sitä,

mutta kuinka ollakkaan mustekala kääntyi suussani mustakalu salaatiksi

voi luoja mustakalusalaatti!! olisipa silloin lattia niellyt minut, ei niellyt ei, mutta

puna posikillani kyllä syveni syvenimistään, onneksi porukka vain nauroi

Ps, kapakka hlö kunta juttelee usein aika härskejäkin juttuja, johtui kai siitä...

Vierailija
9/92 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 15:25"]

Näitä on paljon:

- Kerran asiakastilaisuudessa lounaalla eräs asiakkaan edustaja alkoi puhua siitä, kuinka hänen uusi kännykkänsä ei jotenkin oikein istu korvalle, on jotenkin hankala saada aseteltua se niin että mikrofoni on suun kohdalla. Minä siihen möläytin, että sinulla näyttääkin olevan tavallista isommat korvat, ehkä se johtuu siitä :\

- Haukuin eräälle naiselle työpaikalla entisen pomoni ihan täysin, ulkonäöstä ja yleisestä vittumaisuudesta alkaen. Kävi ilmi, että tämä nainen oli ko. esimiehen vaimo.

- Onnittelin kerran raskaudesta tuttavaa, jonka näin pitkästä aikaa kaupungilla, ja kysyin laskettua aikaa. Hän nolona sanoi, ettei ole raskaana, vähän vaan tullut kiloja.

[/quote]

Nää jutut on jo tyhmyyttä!

Vierailija
10/92 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei nyht kummoinen sammakko ole, mutta kylläpäs tunsin itseni idiootiksi...

Olin ensitreffeillä netistä bongaamani miehen kanssa. Oltiinn kirjoiteltu aika pitkään ja hartaasti, ja jossain välissä varmaan oli ollut puhetta siitä, mitä kukakin työkseen tekee. Mä vaan en muistanut, ja kun tapaamisemme oli vähän jännittynyt muutenkin, ajattelin kysellä jotain neutraalia hänen työpaikastaan.

- Niin missä sä olitkaan töissä?

- NSN:llä.

- ai no se on varmaan joku pikkufirma, enpä ole tuosta ikinä kuullutkaan.

pitkä hiljaisuus....

- niin siis Nokia Siemens Networks....

Että hävetti. Oon toimittaja ja kirjoitan paljon myös ICT-alasta.

Toinen hävetys, noin 10 vuotta sitten:

- olin erään asiakaslehden tuottajana ja juttelin asiakkaan, siis lehden päätoimittajan kanssa. Tuli puheeksi jonkun artikkelin status, ja mä vaan vakuutin että "se jutsku on tosi hyvässä mallissa". Piti sanomani JUTSKA.

En keksinyt muuta kuin jatkaa puhelua ihan kuin  mitään ei olis tapahtunut....aaargh...

Vierailija
11/92 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena likkana syöpäosastolla töissä. Kahden vanhemman miehen huoneessa olin ja toinen sitten kysäisi, että mitäs oot tykänny olla täällä töissä? Minäpä siihen vastaamaan et "täälä on SAIRAAN kivaa" Aloin sitten pahoitella asiaa ja itsekin järkytyin möläytyksestäni, mutta vaarit nauroivat ja totesivat itsekin, että oikein sanottu! Huumori pelasti päiväni :D

Vierailija
12/92 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupisammakko se taitaa olla noloin sammakko joka on suusta tullut. Viitasammakot ei ole niin noloja.

Vierailija
13/92 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelin meillä käymään tulleelle kaverilleni asunnon sotkuisuutta toteamalla, että en ehtinyt siivota ja nyt tää kämppä on vähän tällänen "ryssän helvetti". Samantien muistin, että kyseisen kaverin vanhemmat ovat venäläisiä...

Vierailija
14/92 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 20:11"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 20:04"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 19:17"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 18:58"]

Hävettää edelleenkin, kun aikoinaan rippikoulussa pelattiin sellaista peliä, missä piti kätellä muita leiriläisiä ja sanoa oma nimi.

Kättelin erästä puolituttua ja ajattelin että haa, tuon Mirkan mä tunnenkin.

Möläytin sitten nimekseni tän käteltävän nimen, voi jeesus että hävetti.

[/quote]

Ei tämä ole nolo eikä sammakko. Tämä on inhimillisyyttä. Sellaista sattuu.

[/quote]

Jep. Olenpa kuullut tapauksesta, jossa hautajaisissa mies meni kättelemään tuoretta leskeä, aikomuksenaan esittää osaanottonsa.

Oli mennyt ajatukset sekaisin, kätellessään leskipoloa mies sanoi pokkana "onneksi olkoon".

En tiedä onko urbaanilegenda.

[/quote]

tuon voi laittaa jännityksen piikkiin. Silloin voivat aivot joskut tiltata ja suusta pääsee jötain hölmöä.

[/quote]

Juu, vanhempainilloissa usein joku isistä sanoo esittelytilanteessa;" Hei, olen Pentti, ja olen Pirkon äiti". Nääs kun useimmat osallistujista ovat naisia ja se litania olen sen ja sen äiti on kuultu siinä jo monta kertaa! Sanojaa tietysti nolottaa!

Vierailija
15/92 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 23:33"]

Olin firman ruokalassa änkeämässä hyvän (HOIKAN) ystävättäreni viereen. Tuolimme jalat juuttuivat kiinni toisiinsa, en mahtunut istumaan ja huudahdin vitsillä "väistä vähän, vitun läski!". Kauhukseni takanani istunut, astetta pulskempi työtoveri alkoi kiireellä kiskoa tuoliansa lähemmäs pöytäänsä. Kumarruin heti hänen puoleensa ja sanoin "anteeksi, en todellakaan tarkoittanut sinua, vaan tuota kaveriani". Tässä olisi muuten onnellinen loppu, mutta minua hävetti ja huvitti tapaus niin pahasti, että hihitin sille koko loppuruokatunnin ajan. Sen pyöreän naisen kuullen. Jostain syystä meistä ei tullut ikinä hyviä työkavereita.

[/quote]

Käytätkö ihan oikeasti töissä ruokalassa sanaa vittu, siis oletko aikuinen ihminen. Minä en käsitä, ei tulisi mieleenkään sanoa töissä moista.

Vierailija
16/92 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 15:52"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 23:33"]

Olin firman ruokalassa änkeämässä hyvän (HOIKAN) ystävättäreni viereen. Tuolimme jalat juuttuivat kiinni toisiinsa, en mahtunut istumaan ja huudahdin vitsillä "väistä vähän, vitun läski!". Kauhukseni takanani istunut, astetta pulskempi työtoveri alkoi kiireellä kiskoa tuoliansa lähemmäs pöytäänsä. Kumarruin heti hänen puoleensa ja sanoin "anteeksi, en todellakaan tarkoittanut sinua, vaan tuota kaveriani". Tässä olisi muuten onnellinen loppu, mutta minua hävetti ja huvitti tapaus niin pahasti, että hihitin sille koko loppuruokatunnin ajan. Sen pyöreän naisen kuullen. Jostain syystä meistä ei tullut ikinä hyviä työkavereita.

[/quote]

Käytätkö ihan oikeasti töissä ruokalassa sanaa vittu, siis oletko aikuinen ihminen. Minä en käsitä, ei tulisi mieleenkään sanoa töissä moista.

[/quote]

Kaikenlaisia hienohelmoja sitä onkin. Itse käytän kyllä sitä ja muitakin kirosanoja, olen onneksi rennossa miesvaltaisessa työpaikassa josta moisista ei kukaan kauhistu. Kyllä on usein aika roisit jutut myös ruokalassa ;) Ja ihan akateemisesti koulutettu asiantuntija olen.

Vierailija
17/92 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 16:25"]

Autsauts, ihan kauheita tarinoita. Toi syöpätarina varsinkin.

Mulle kävi niin, että olin marketissa töissä hyllyttäjänä, ja pomona sattui olemaan vähän niuhompi täti. Siinä duunikaverin kanssa läppää heittäessä otin sitten Glid-liukuvoiteen lapaseen ja sanoin, että pitäiskö viedä Pirjolle (pomo) tällanen ja puolentoista litran kokispullo, ni loppuis se saatanan nalkutus.

Kaveri sitten katsoi mua ja sanoi, että ennen kuin sä nolaat itseäsi enempää, niin Pirjo on mun äiti.

Hippasen nolotti.

[/quote]

Olisi saanut nolottaa paljon enemmän. Olet tosi ajattelematon, kun luulet muita kiinnostavan samanlaiset pulloleikit kuin sinua itseäsi.

Vierailija
18/92 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 19:29"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 19:17"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 18:58"]

Hävettää edelleenkin, kun aikoinaan rippikoulussa pelattiin sellaista peliä, missä piti kätellä muita leiriläisiä ja sanoa oma nimi.

Kättelin erästä puolituttua ja ajattelin että haa, tuon Mirkan mä tunnenkin.

Möläytin sitten nimekseni tän käteltävän nimen, voi jeesus että hävetti.

[/quote]

Ei tämä ole nolo eikä sammakko. Tämä on inhimillisyyttä. Sellaista sattuu.

[/quote]

No ei kyllä ole, pitäisin jotenkin vajaana tuollaista ihmistä. Todella noloa, varsinkin jos toinen on ylemmässä arvossa.

[/quote]

Rippikoulussa ollaan tasa-arvoisia.

Vierailija
19/92 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu näitähän on.. 

Opiskellessani keittiöalalla erikoislinjastosta tuli huonolla suomella tummempi tyttö kysymään jotain, mistä en ihan heti saanut selvää.  

Kun piti suusta tulla lause "Anteeksi, toistatko?", sanoinkin kovaan ääneen "Haloo?" .

Vierailija
20/92 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin riisipaketin epäkäytännöllistä avaamismekanismia "vammaiseksi", tietysti oikeasti vammaisen henkilön ollessa läsnä... En tajua, en koskaan edes käytä koko sanaa, mutta silloin jostain syystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän