Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

idiootit kaupan kassat "laitetaanko muovipussiin?"

Vierailija
05.02.2014 |

Voi jumalauta mitä idioottitouhua kaupan kassoilla tämä muovipussihelvetti "laitetaanko pakasteet pussiin?". Jokainen voi ihan itse pakata ostoksensa vaikka jokaisen omaan pikkupussiinsa. Kuinka paljon tuommonen idioottimaisuus hidastaakaan kassavirtaa, entäpä luonnon rasitus.

Oletteko nähneet Lidlissä tällaista älyttömyyttä - ei taatusti, siellä on vedetty ostamisen tehokkuus ja helppous huippuunsa, joka Lidlissa on tavarat samassa paikassa menitpä mihin tahansa Lidliin, ei tarvitse stressata ,että missä mikäkin tavara.

Sitten nää kaupat kuvittelee tekevänsä isonkin palveluksen hämmentämällä näitä helvetin muovipusseja- vetäkää ne päähän.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 22:04"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 21:39"]

Voi jumalauta mitä idioottitouhua kaupan kassoilla tämä muovipussihelvetti "laitetaanko pakasteet pussiin?". Jokainen voi ihan itse pakata ostoksensa vaikka jokaisen omaan pikkupussiinsa. Kuinka paljon tuommonen idioottimaisuus hidastaakaan kassavirtaa, entäpä luonnon rasitus.

Oletteko nähneet Lidlissä tällaista älyttömyyttä - ei taatusti, siellä on vedetty ostamisen tehokkuus ja helppous huippuunsa, joka Lidlissa on tavarat samassa paikassa menitpä mihin tahansa Lidliin, ei tarvitse stressata ,että missä mikäkin tavara.

Sitten nää kaupat kuvittelee tekevänsä isonkin palveluksen hämmentämällä näitä helvetin muovipusseja- vetäkää ne päähän.

[/quote]

Onpa taas elämää suurempi ongelma -.- Itse ainakin ilahdun jos kassa kysyy laitetaanko pakasteet muovipussiin etteivät sula,huomaavainen ele ja hyvää asiakaspalvelua. Onko ap niitä mielensäpahoittajia jotka loukkaantuvat myös kassan teitittelystä,small talkista ja muusta kohteliaisuudesta?Teille urpoille pitäisi olla omat kaupat!

[/quote]

Teitittely ei ole kohteliaisuutta. Ei kuulu suomeen.

Vierailija
42/65 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koskaan menneet ostokset pilalle, vaikkein ole ottanut turhakepusseja. Jo on taas tarpeita luotu suomalaisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kitistään kun kaupassa ei saa palvelua "kuten ennen vanhaan" ja sen jälkeen kitistään kun palvelua on liikaa. Kaikkia ei voi miellyttää, mutta jos pussin tarjoaminen on noin kova paikka, niin miksi et suosi kotiinkuljetus liikkeitä?

[/quote]

Ihan yleissluontoisesti totean vain, että itse en suosi kotiinkuljetusta, koska se maksaa 10 euroa keikka.

Vierailija
44/65 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 22:10"]

[/quote]

Onpa taas elämää suurempi ongelma -.- Itse ainakin ilahdun jos kassa kysyy laitetaanko pakasteet muovipussiin etteivät sula,huomaavainen ele ja hyvää asiakaspalvelua. Onko ap niitä mielensäpahoittajia jotka loukkaantuvat myös kassan teitittelystä,small talkista ja muusta kohteliaisuudesta?Teille urpoille pitäisi olla omat kaupat!

[/quote]

[/quote]

Kyllä se vaan on kohteliaisuutta,nykyään ei vaan osata enää käytöstapoja.

Vierailija
45/65 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kaupassa, missä minä käyn, ne pussit on saatavilla siinä kassahihnan päässä. Siinä tuhrautuu niin paljon aikaa kun myyjä pakkaa kaiken pikkupusseihin, viikkaa vaatteetkin ja pakkaa nätisti. Ehkä työttömälle tai eläkeläiselle ihan kiva, mutta minä haluan työpäivän jälkeen selvitä kaupasta mahdollisimman nopeasti enkä seistä kassajonossa katsomassa tätä "palvelua".

Vierailija
46/65 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vältän muovipussin ottamista, muovipussin maantuminen kestää n 200-1000 vuotta! Olen huono kierrättämään ja jopa lajittelemaan roskia, mutta tuon faktan kuultua olen välttänyt muovipussien turhaa ottamista/ostamista...

Noh, mies raahaa sitäkin useammin muovipusseja kotiin, joten kai se minun kangaskassin käyttö tasoittaa jonkin verran meidän talouden muovipussi-kulutusta :)

Vierailija
47/65 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 22:12"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei ole. Teitittely on yläluokan aikanaan suomeen tuomaa lainaa, joka ei ole koskaan juurtunut puheeseen. Se tuntuu kaikkialla teennäiseltä, minkä näkee siinä, että ihan tavallisessa ihmisten välisessä puheessa teitittelyä ei esiinny. Suomen kielessä on muut tavat ilmaista kohteliaisuutta.

Vierailija
48/65 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ot, mutta veljeni kertoi taannoin sanoneensa myyjälle, että ei kiitos pussiin, syön jugurttini mieluummin tuolta kupista. Myyjä oli katsonut haavi auki, mutta veljeni takana jonottanut oli revennyt täyteen nauruun ja tajunnut tuon kommentin. 

Vierailija
49/65 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen sitä, kun aivan kysymättä aletaan siihen pussiin, isoon tai pieneen, pakata. Sitäpaitsi pakattavat eivät ole mitään pakasteita vaan esim. ruokakaupan jotain pientä vaatetavaraa. Vaatii aikamoista nopeutta estää se pussittaminen, mutta onneksi olen oppinut valppaaksi! Ajattelen luontoa.

Vierailija
50/65 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 22:09"]

Aivan perseestä kok systeemi. Esim. Espanjassa on pussit laitettu tiskin alle ja niitä pitää erikseen pyytää kun ennen siellä oli niitä kassalla kasoissa. Älyttömän fiksua, että yritetään suojella luontoa, mutta Suomessa mennään tässäkin asiassa taaksepäin.

[/quote]

Monessa maassa muovipussit on kokonaan kielletty. Saisipa Suomeen edes kunnon muovinkeräyksen.

Vierailija
51/65 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 22:17"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei ole. Teitittely on yläluokan aikanaan suomeen tuomaa lainaa, joka ei ole koskaan juurtunut puheeseen. Se tuntuu kaikkialla teennäiseltä, minkä näkee siinä, että ihan tavallisessa ihmisten välisessä puheessa teitittelyä ei esiinny. Suomen kielessä on muut tavat ilmaista kohteliaisuutta.

[/quote]

Öööh olen AINA teititellyt asiakasta, poikkeuksena ehkä lapset ja teinit! Kyllä sen vain kuuluu asiakaspalveluun että teititellään, ja ihan perus käytöstapoihinkin. Ratikassa annan paikan vanhemmalle ja teitittelen (esim. "tässä Teille paikka"). Huonosti särähtää korvaan puhekielinen sinuttelu "sä". "Haluutsä kuitin?" 

T. 26vee osa-aikainen myyjä/opiskelija

Vierailija
52/65 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kassalla työskentelevänä voin sanoa, että niitä pusseja on tosiaan pakko tyrkyttää (kaupassa pakatulle lihalle, pakasteille, vaatteille jne.). Osa kassoista meillä pussittaa oma-aloitteisesti em. tavarat. Itse en tätä tee, koska mielestäni nää pikkupussit on aivan turhia ja asiakkaat voisivat itse pakata omat ostoksensa vaikka kaikki erikseen pusseihin.

Joku asiakas joskus halusi pakasteensa niin, että ensin yhteen pussiin ja sitten tämä pussi toiseen pussiin - "siihen tulee sitten semmonen ilmatasku, eikä ne sula" -.- Juujuu.

Toivoisin, että asiakkaat miettisivät enemmän sitä, onko pussille oikeasti tarvetta ja jos takana on oikeasti pitkä jono, niin ehkä sen pussituksen voisi tehdä itse :) Jos taas asiakkaalla on oma kylmäkassi tai on jo valmiiksi osastolla pistänyt pakasteet pussiin, niin pliis purkakaa ne pussit ja kassit hihnalle - on tosi ärsyttävää purkaa ensin pussit ja sitten latoa tuotteet takaisin. Aikaa menee hukkaan.

Vierailija
53/65 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten ranskalaiset perunat muka tarvii pussin?

Nehän on jo pussissa ja tiiviissä sellaisessa!!

Vierailija
54/65 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 22:18"]

Vähän ot, mutta veljeni kertoi taannoin sanoneensa myyjälle, että ei kiitos pussiin, syön jugurttini mieluummin tuolta kupista. Myyjä oli katsonut haavi auki, mutta veljeni takana jonottanut oli revennyt täyteen nauruun ja tajunnut tuon kommentin. 

[/quote]

Myyjät kuulee tollaisia kommentteja yhtenään. Ei jaksa naurattaa näköjään kuin muita asiakkaita, heh.

Jos et tuputa pieniä pusseja, niin sit tuhahdellaan ja revitään niitä itse dramaattisesti tai käskytetään kassaa antamaan niitä tai puhutaan kovaan ääneen kaverille, kuinka joutuu itse pakkaamaan pakasteet. Ihmisiä on hyvin moneen eri lähtöön. Toiset eivät halua pusseja mistään hinnasta ja toisille se taas on ehdoton juttu. Helpoimmalla pääsee, kun kysyy mitä kukin haluaa :)

Vierailija
55/65 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

15, matkustan kotiin julkisilla. Täällä etelässä bussissa on harvoin kymmenen astetta pakkasta. Ymmärrän tietenkin, että tilanne voi olla toinen maaseudulla, jossa ostokset työnnetään kotiin potkukelkalla porojen tai ilvesten parveillessa vieressä.

Vierailija
56/65 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 22:25"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 22:09"]

Aivan perseestä kok systeemi. Esim. Espanjassa on pussit laitettu tiskin alle ja niitä pitää erikseen pyytää kun ennen siellä oli niitä kassalla kasoissa. Älyttömän fiksua, että yritetään suojella luontoa, mutta Suomessa mennään tässäkin asiassa taaksepäin.

[/quote]

Monessa maassa muovipussit on kokonaan kielletty. Saisipa Suomeen edes kunnon muovinkeräyksen.

[/quote]

Olen aina jotenkin ihaillut jenkkielokuvissa ja -sarjoissa niitä ruskeita paperisia pusseja joissa kannetaan ruokaostoksia... Olispa suomessakin ihan perus paperikasseja (ei mitään jättikassia isolla pirkka-leimalla), mediumkokoista ja vaikka perus ruskea väriltään

Vierailija
57/65 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa, että tämä tapa on rantautunut Suomeen. Ihan turhaa roskaa ja luonnon tuhlausta. Mullakaan ei ole koskaan menny ostokset pilalle vaikken pakkaa kaikkia erillisiin pusseihin. Ja tosiaan jotkut myyjät pakkaa esim. Sukat niin nopeasti ettei kerkeä edes kieltäytyä.

Vierailija
58/65 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö tästäkin aiheesta aloittaa sama avaus joka helkutin viikko? Hanki nyt elämä...

Vierailija
59/65 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 22:25"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 22:17"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Öööh olen AINA teititellyt asiakasta, poikkeuksena ehkä lapset ja teinit! Kyllä sen vain kuuluu asiakaspalveluun että teititellään, ja ihan perus käytöstapoihinkin. Ratikassa annan paikan vanhemmalle ja teitittelen (esim. "tässä Teille paikka"). Huonosti särähtää korvaan puhekielinen sinuttelu "sä". "Haluutsä kuitin?" 

T. 26vee osa-aikainen myyjä/opiskelija

[/quote]

Olet aivopesun ja tietoisen opettelun uhri. Se teitittely nyt vaan ei kuulu suomen kieleen. Itä-Suomessa on se sinuttelu laajalti käytössä "aina". Länsi-Suomessa oli ennen kolmannen persoonan käyttö. Laajasti yritetään vaan välttää puhuttelemasta suoraan. Se, että teitittelyn käytöstä "täytyy" huomauttaa, kertoo sen, että se ei tule "luonnostaan". Kielissä, joissa teitittelyä käytetään kohteliaisuutena, sen käyttöä ei tarvitse propagoida.

Vierailija
60/65 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 22:50"]

Pitääkö tästäkin aiheesta aloittaa sama avaus joka helkutin viikko? Hanki nyt elämä...

[/quote]

Maatuminen kestää 1000 vuotta! Huimaa ihan ajatellakin. Asia on aika tärkeä. En ole aloittaja.