Freshin sisäilmamittaus
Kommentit (1264)
ÄLKÄÄ OSTAKO TÄLTÄ HUIJARILTA YHTÄÄN MITÄÄN!
Tämä firma on yksi näistä:
https://kuluttaja.fi/fi/artikkeli/harskit-kotimyyjat-rahat-pois-vanhuks…
Väkisin tökkäsi Freshinin ovelta ovelle - kauppias mittauslaitteen kouraan. "Ota nyt tää, että mä saan provikat. Eihän sun oo pakko mitään tilata, niin kun ei 80-90% porukasta muutenkaan. Saat tietoa ilmanlaadusta" No mittailin eri huoneissa.
Ja nyt nähty Freshinin myyntinäytelmä mittaustulosten läpikäynnissä: "Hiilidioksidit makkarissa öisin koholla" . Olen samoilla linjoilla.
Vääntää tarjouksen. Näpynäpy. Pari pönttöä seinään 5915 euroa.
"Mut eihän tää oo ku reilu neljätonnia sulle kotitalousvähennyksen jälkeen"
Asiakas ei lämpene.
Myyntimies soittaa asennustyön johtajalle.
"Ootko viel toimistolla? Ai oot näin seiskan jälkeen illalla. Hyvä. Millois meillä ois ekat vapaat asennusajat?"
"Viikolle X menis. Ai niin. Mut katoppa sieltä intran infosta. 15 min sitte naputtelin sinne viestiä. Just äsken vapautu ensi viikolle yks asennusaika sille seudulle"
"Aijaa?"
"Se kuka sen asennusajan nappaa, niin voidaan luvata siihen alennusta 300€/laite" .
"Oikeesti? Niin paljon pois hinnasta? Täähän on nyt tosi hyvä diili"
Kieltäydyn kohteliaasti ja annan jollekin muulle mahdollisuuden hyödyntää tuo "ainutlaatuinen" alennus.
Alkoi hymyilyttämään. Molemmat osapuolet veti kyllä hyvin. Melkein oscarin arvoista puheluteatteria. Samalla kyllä raivostuttaa, kuinka moni vanhempi ihminen varmasti lankeaa tuohon nopean päättäjän "etuun" ja tilaa nuo ryöstöhintaiset pömpelit.
Kyllä ne laitteet silleen toimii, saatiin noi huomattavan korkeat voc-arvot normaalille tasolle. Ihan ookoo juttu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne laitteet silleen toimii, saatiin noi huomattavan korkeat voc-arvot normaalille tasolle. Ihan ookoo juttu.
hyvä että on toiminut. Mullakin oli enemmänkin noi pienpartikkelit huolenaiheena. Ne on tasaantuneet sen Freshinin järjestelmän avulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hyvä että on toiminut. Mullakin oli enemmänkin noi pienpartikkelit huolenaiheena. Ne on tasaantuneet sen Freshinin järjestelmän avulla.
Ne ajaa asiansa silloin. Voihan ne tietty jonkun mielestä kuulostaa hinnakkailta ne laitteet, mutta kun ne ihan oikeasti toimii, niin ei ne nyt sentään ihan ilmaisiakaan voi olla...
Ja tämä on sitten vaan minun oma mielipide tämä, saa olla eri mieltäkin totta kai.
Minulle noi laitteet on tosi tärkeitä! Näin talvisaikaan tietenkin ihan perus hyvät, mutta varsinkin siitepölykaudella ne auttavat tosi hyvin allergisiin oireisiini. On paljon helpompi hengitellä. En palaisi enää entiseen missään nimessä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle noi laitteet on tosi tärkeitä! Näin talvisaikaan tietenkin ihan perus hyvät, mutta varsinkin siitepölykaudella ne auttavat tosi hyvin allergisiin oireisiini. On paljon helpompi hengitellä. En palaisi enää entiseen missään nimessä.
Mikä lopettaisi valehtelun?
Mielestäni se Freshinratkaisu on ihan kilpailukykyinen, ainakin omaan talooni, kun vertailin mitä se olis tullut maksamaan perinteisempään koneelliseen ilmanvaihtoon nähden.
Mulle oli kohtuu itsestäänselvyys jo ennen mittausarvojen katsomistakin, että jotainhan tälle talon ilmanlaadulle oli tehtävä. Toimiva ratkaisu, ja sopii ainakin meidän taloon hyvin. Suosittelen lämpimästi.
Vierailija kirjoitti:
Alleviivaan tuon. Mulla on lapsena saatu astma, ja eihän sitä ikinä enää pois saa, vaikkakin lääkkeillä pystynkin sen oireita lievittämään.
Sen takia mulle on oikeanlainen ilmanvaihto ykkösjuttu, niin astmalääkkeiden käytön voi minimoida. Auttaa kummasti elämänlaatuun.
Mulla työpaikka on kotona, yksi makuuhuoneista on muutettu työhuoneeksi. LTO on mulle tärkee, koska se on jo paljonkin jaksamisesta kiinni, pitää kuitenkin viettää työpäivän aikana monta tuntia tietokoneen äärellä. Nyt kun ilma kiertää sopivasti, niin olen jaksanutkin ihan eri tavalla
fresh-laitteisto tuli asennettua tähän taloon kutakuinkin kolme vuotta sitten. Totta kai perus asuintiloissa ne laitteet toimii, mutta myöskin lasten pelihuoneessa. Välillä käyn itsekin siellä pelailemassa, ja on mukava haastaa lapsia tietokonepeleissä. Siellä huomaa, että kun tietokoneiden prosessorit huutaa täysillä ja voi olla naapurin lapsiakin pelailemassa, niin sellaisella oikeanlaisella ilmanvaihdolla on tosi paljon merkitystä, se tasaa pelihuoneen ilmanlaatua hyvinkin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Mulla työpaikka on kotona, yksi makuuhuoneista on muutettu työhuoneeksi. LTO on mulle tärkee, koska se on jo paljonkin jaksamisesta kiinni, pitää kuitenkin viettää työpäivän aikana monta tuntia tietokoneen äärellä. Nyt kun ilma kiertää sopivasti, niin olen jaksanutkin ihan eri tavalla
Ymmärrän hyvinkin tilannettasi. Sinun tapauksessa se on äärimmäisen tärkeä ilmanvaihdon muoto.
mielestäni ne on olleet hyvin toimivia laitteita, ainakin näin kahden vuoden kokemuksella.
vaikkakin käytän niitä päiväsaikaan suurimmalla vaihteella, niin ei se humina siitäkään huolimatta ole liian äänekäs.
yöksi säädän ne sitten toimimaan miniminopeudelle.
Vierailija kirjoitti:
fresh-laitteisto tuli asennettua tähän taloon kutakuinkin kolme vuotta sitten. Totta kai perus asuintiloissa ne laitteet toimii, mutta myöskin lasten pelihuoneessa. Välillä käyn itsekin siellä pelailemassa, ja on mukava haastaa lapsia tietokonepeleissä. Siellä huomaa, että kun tietokoneiden prosessorit huutaa täysillä ja voi olla naapurin lapsiakin pelailemassa, niin sellaisella oikeanlaisella ilmanvaihdolla on tosi paljon merkitystä, se tasaa pelihuoneen ilmanlaatua hyvinkin paljon.
Ihan mielenkiintoinen tuo pelihuoneeseen sijoitettu laite. Ja toisaalta, tarvitaanhan sitä oikeaoppista ilmanvaihtoa sielläkin.
Itselleni nuo tietokonepelit ei sillä tavalla ole se juttu, mutta elokuvien katselu isolta screeniltä kylläkin.
Siksi taloon rakennettiin huone nimenomaan elokuvien katsomista varten, ja siinä huoneessahan on erityisen tärkeää että ilma vaihtuu!
Täyttä kusetusta. Älkää langetko heidän ansaan. Pelottelevat kaikilla sairauksilla ja syövillä jos ette laita heidän vehkeitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Freshin omaa mainostusta. Valehtelevat minkä kerkiävät. Agressiivisiä myyjiä.
Aika hyvin ne härvelit on toimineet. Tosi huomaamattomia ne on silleen..
Hei kaikille!
Millaiset aineet tutkimuksissa otetaan??
Millaisia mittauksia ja mitä arvoja nämä mittaavat? Olen ollut kauan sisäilmatutkimuksissa ja ne oli kalliita teettäjälle, eikä niillä tutkimuksilla ollut lakisääteistä arvoa. Mittauksia suoritettiin ja ne tutkittiin massalla labrassa.
Miten kattavia mittaukset ovat ja missä puitteissa määritysvirhe prosenteissa annetaan tältä firmalta. Yhä vielä ei ole mahdollista tehdä kattavaa sisäilmatutkimusta missä olisi VOCit kaikkinensa ja nesteeseen otetut näytteet lisänä.
Jos teillä on rahaa heittää tyhjiin tutkimuksiin kun ilmanalaa ei voi parantaa sisäilmanlaadun kohdalta tuskin ollenkaan.
No tästä ei kyllä tämän putiikin paskapuheet enään parane 😂 olette noloja