Vatsa niin kovalla että itkua väännän kakalla käydessä =(((
Aivan kuin puukkoa työnnettäisiin kun kakkaa koettaa työntää. Tuntuu että kamalan iso kakka tulossa ja se oikein tuntuu paineena takamuksessa mutta sitä ei uskalla työntää ulos kun käy niin kipeää!! Kauan aikaa saa yrittää ja aluksi pikku napusia kerrallaan päästellä ennen kuin sitten jotenkin saa loput ulos.
Aivan kamalaa, 2 pv ollut jo tällaista =( Yritin nyt syödä iltapalaksi puuroa ja lesettä että jos se pehmittäisi.
Muilla näin? Mistähän tämä johtuu? Rasvaisesta ruoasta, kuidunpuutteesta...?
Kommentit (8)
sen jälkeen alkaa tutkailemaan tuota ruokavaliota ;) Ja jatkossa on varmasti ihan hyvä käyttää ulostetta pehmentäviä lääkkeitä, esim. levolacia ainakin jonkun aikaa...
Apua voi olla myös siitä, että voitelet peräaukon suun perusrasvalla oikein paksusti vähän ennen, kun menet ulostamaan.. Kipu on toivon mukaan silloin siedettävämpää.. Myös emla-puudutetta voi kokeilla, jos sattuu löytymään...
Tutulleni antoi lääkäri neuvon: syö puoli kattilallista (vai olikohan kokonainen) kaurapuuroa....
Liikunta auttaa, hypi vaikka tasajalkaa -> ravistuttaa sisuskaluja, eli suolistoa!
paljon nestettä, luumuja, leseitä ja kuituja.
Ostin pellavansiemeniä ja kokeilin liottaa niitä lasissa ja join sen sitten useana aamuna, mutta eipä toiminut.
Vettäkin join hurjasti monena päivänä, ei toiminut sekään.
Tänään söin pussillisen kuivattuja luumuja, josta tuli niin kamalat vatsanpoltot, että tuskahiki nousi pintaan.
Huoh. Kai sitä sitten täytyisi kanssa alkaa liikkumaan enemmän ja syömään kuitupitoisemmin.
Ja ap:lle. otan osaa, tiedän mistä puhut.
nimim. peräpukamat kans
Mars apteekkiin ja ostat pakkauksen, ei edes maksa paljoa sellainen (pienin) 5 kpl:n pakkaus (alle 10 euroa?)...
Mulla on kanssa AINA helteillä maha aivan jumissa. Saatan olla kolmekin päivää paskantamatta, mutta sittemmin olen löytänyt nuo mikrolaksit kaverin suosituksesta ja ne todella auttavat. Helppo käyttää ja varma helpotus kymmenessä minuutissa. Mikrolax on kotikäyttöisistä suolenhuuhtojista myös ainoa, joka ei " rasita suolta" , eli periaatteessa sitä voi käyttää ihan huoleta niin usein kun tarvis.
Tietysti pitää miettiä/ottaa selvää, mikä ummetuksen aiheuttaa ja muuttaa elintapojaan, mutta joillakin ihmisillä tietyt olosuhteet kuten helle, kuukautiset tai matkustelu nyt vain säännöllisesti aiheuttavat vatsan kovuutta ja silloin kannattaa käyttää noita apteekin apuja...Turha kärvistellä jos ei ole pakko ja pahoissa tapauksissa ei noista lese-luumu-kotikonsteista tosiaan ole tarpeeksi apua!
syön joka päivä Linusta (saa apteekista).