Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, jonka työ on riippuvainen osin tai kokonaan "köyhistä"! Oletko koskaan miettinyt olevasi osa ongelmaa ja

Vierailija
27.10.2020 |

Miten työllesi kävisi, jos "köyhyyttä" eikä näin ollen siitä aiheutuvia ongelmia olisi?

Kommentit (127)

Vierailija
121/127 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä enn ole koskaan ollut materialisti. Materialla en näe muuta arvo juurikaan kuin käyttöarvon ja matriaalisen arvon sekä eettiset kysymykset yleensäkin kuluttamisessa.

Mä olen enemmän ehkä sellainen romantikko, sitäkautta nostalgisoija ja taiteilijasielu enemmän.

Vierailija
122/127 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä periaatteella esim. lastensuojelulaitokset ja kaikki kuntouttavat työpajat toimivat. Köyhä, joka ei tuota mitään laitetaan tuohon "palvelu"myllyyn tuotteeksi joka tuottaa työpaikkoja ja rahaa yrityksen omistajille kiertoon.

Joo, tämän lisäksi työttömille, sairaille yms. On tarjolla lukuisia kummallisia metapalveluja julkisella ja yksityiselläsektorilla.

Esim. Riippuen statuksestasi oletko sairas, työtön tms. Sinut voidaan ohjatan esim. Tet-toimistosta vastaavalle yksityiselle toimijalle, nämä taas tarjoavat työttömälle "kaikki palvelut" samankaton alla esim. Työnhakuun/kuntouttavaan toimintaan liittyvien palveluiden lisäksi on esim. Lääkäriä/hoitajaa, sosiaalityöntekijää, kela-virkailijaa jne.

Mutta oudointa tässä on se, että nämä lääkärit, sosiaalityöntekijät yms. Eivät ole missään kytköksissä terveyskeskuksiin, työkkäriin, kelaan jne. Mikä tarkoittaa sitä, että esim. lääkäri ei voi kirjoitta reseptiä tai lähtettä tai tutkia, mutta voi ohjata sinut ottamaan itse yhteyttä terkkaan. Kelan työntekijä voi arvuutella mihin tukiin sinulla olisi mahdollisuuksia, mutta ei voi laittaa asioitasi eteenpäin- ainoastaan ohjata kelaan kysymään. Työkkärin virkilijalla ei ole kytköksiä työkkäriin, joten ei voi kertoa mitään sellaista mitä ei mollista näkisi, mutta voi googlata sinulle tet-toimiston osoitteen ja numeron jne.

Ja siis tälläisiä "varsinaisia" palveluja vieläkin räikeempiä epäpalveluja löytyy vaikka millä mitalla.

Tämä on oikeasti ihan käsittämätöntä!! Soteala on ihan täynnä tyyppejä, joiden työ on ilmeisesti 'ohjata eteenpäin' ja jakaa puhelinnumeroa seuraavaan paikkaan, mihin soittaa. Ja tätä kutsutaan palveluksi!

Ja varmaan sen numeron antamiseen ja asiakkaan "opastukseen" googlen käyttöön vaaditaan 5vuotta yliopistoa.

Tiäkkö, että iso osa näistä, jotka tarvii sitä apua on siinä kunnossa ettei ne kykene/osaa googlata :( Ei pysty edes jotain Kela-lomaketta täyttään. Ne jotka pystyy ei ole siellä asiakkaina.

Höpsis. Mutta kyseinen työttömien pyörittäminen kyllä vammauttaa ennen pitkään.

Jos aikuisia kohdellaan kuten lapsia, he alkavat käyttäytymään kuten lapset.

Jos oikeasti ei osaa/pysty työkkärin numeroa etsimään, silloin oikea paikka ei edes ole työkkäri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/127 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä enn ole koskaan ollut materialisti. Materialla en näe muuta arvo juurikaan kuin käyttöarvon ja matriaalisen arvon sekä eettiset kysymykset yleensäkin kuluttamisessa.

Mä olen enemmän ehkä sellainen romantikko, sitäkautta nostalgisoija ja taiteilijasielu enemmän.

Ei nyt ihan auennut.

Vierailija
124/127 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh?

Niin, jos Suomesta loppuisivat köyhät ja työttömät miten kävisi massiiviselle kuntasektorille (esim. sosiaalityöntekijät, johto jne. ) , terapiapalveluille yms.?

Lisätäänkö taksit?

Vierailija
125/127 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh?

Niin, jos Suomesta loppuisivat köyhät ja työttömät miten kävisi massiiviselle kuntasektorille (esim. sosiaalityöntekijät, johto jne. ) , terapiapalveluille yms.?

Lisätäänkö taksit?

En tajunnut.

Vierailija
126/127 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh?

Lisätäänkö taksit?

En tajunnut.

Invat yms.

Vierailija
127/127 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosialististen neuvostotasavaltojen liitto kehitti systeemin, jossa ei pitänyt olla köyhyyttä eikä työttömyyttä.

Ja käytännössähän niillä oli kansalaispalkka, sillä palkka juoksi vaikkei työpaikalla käynyt tai siellä tehnyt mitään.

Kansalaispalkka passivoi, talous ei pyöri ja yhteiskunta taantuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan