Onko sinulla ongelmia, koska olet kaunis tai hyvännäköinen?
Olen tullut siihen tulokseen, että joidenkin kohdalla tämä on ongelmien aiheuttaja - jopa ilman, että ihmiset tajuavat, että tämä on se syy ties mihin - jopa työttömyyteen. Oletko sinäkin liian hieno työjuhdaksi? Oletko pelkkä ulkokuori, joka ei sitten muka osaa mitään muuta?
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 18:27"]
:DD sori nyt, mutta vaikea kuvitella että "kauniille, sosiaalisella, kaikille mukavalla, lahjakkaalla, super empaattisella" jne kaikin puolin hurmaavalla ihmisellä ei olisi ystäviä... Taitaa olla ennemminkin jotain vikaa minäkuvassa, ehkä te ette oikeasti ole niin ihania kuin ajattelette.
[/quote]
Sehän siinä onkin, kun monet tuomitsevat tällaisen henkilön jo kättelyssä. Kaunis henkilö koetaan uhkana ja siksi monet haluavat kuvitella hänet luonteeltaan ja lahjoiltaan huonommaksi. Harva haluaa ystävystyä.
Hankala toisen käsityksiä on murtaa ellei pääse kunnolla tutustumaan. Ja paremmin tutustuessa jotkut eivät kai kestä sitä, että ulkoisesti kaunis voi olla luonteeltakin kaunis ja hurmaava, ja luovat siitä itse ystävyyteen ongelman ja "epätasa-arvon", joka lopulta saa aikaan vaan pahaa mieltä.
[/quote]
Olen itsekin kaunis, mutta ei mulla ole ikinä ollut tuollaisia ongelmia. Ehkä sitten olen onnekkaasti törmännyt ihmisiin, jotka eivät tuomitse ihmistä ulkonäön perusteella. :)
Että onko ollut ongelmia kauneudesta? On on ja joka päivä. Ei tarvitse kun ovesta ulos astua, niin kansa lakoaa kadun varteen ihastelemaan ja hurraata huutelemaan ulkonäölleni. Onhan se kiusallista, mutta onhan tähän jo tottunutkin.
On ollut ongelmia kauneudesta, tai en nyt ehkä ole ihan kaunis. Mutta nätti ja ystävällisen näköinen. Mä olen pikemminkin sen näköinen, että naiset haluaa olla mun kavereita. Olen myös aika ystävällinen. Lisäksi olen laiska, huonomuistinen ja kunnianhimoton. olen aivan liikaa yrittänyt pärjätä ulkonäöllä, sen sijaan että olisin onnistunut reipastumaan.
Tulipas tästä mielenkiintoinen tai ainakin huomiota herättävä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 13:15"]
Kyllä on. Ihmiset kuvittelevat, että elämäni on helppoa ja mukavaa, koska olen kaunis.Päinvastoin, elämäni on ollut välillä todella rankkaa, mutta en näytä sitä ulospäin. Olen tehnyt paljon töitä ja uhrauksia elämässäni. En kuitenkaan halua tuoda elämäni rankkuutta esille, vaan kuuntelen ymmärtäväisesti muiden huolia, vaikka usein voisin vetäistä pöytään monta astetta rankemman tarinan. Ilmeisesti ihmiset siis kuvittelevat, että koska olen kaunis, on elämäni siksi todella helppoa. Saan myös osakseni kateutta ja naiset kovasti haluavat kilpailla kanssani, vaikkei itseäni kiinnosta yhtään olla toisia parempi.
[/quote]
Olen huomannut tuon kilpailuasetelman myös. Monet naiset lähtevät kilpailemaan kanssani, vaikka en anna mitään vihjettä siitä, että minua kiinnostaidi. Eihän minua kiinnostakaan! Kehun paljon muita, mutta minua ei kehuta, sillä ihmiset olettavat minun saavan kehuja muutenkin. Naiset pitää aina erikseen voittaa puolelleen. Miespuolisten kaverien naisystävät vihaavat minua, vaikka siis minulla on oma mies. Saan anonyymeja ilkeilyjä.
Kyllä. Muut naiset (varsinkin samanikäiset) ovat kateellisia ja siksi ystävystyminen on joskus vaikeaa.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 22:09"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 13:15"]
Kyllä on. Ihmiset kuvittelevat, että elämäni on helppoa ja mukavaa, koska olen kaunis.Päinvastoin, elämäni on ollut välillä todella rankkaa, mutta en näytä sitä ulospäin. Olen tehnyt paljon töitä ja uhrauksia elämässäni. En kuitenkaan halua tuoda elämäni rankkuutta esille, vaan kuuntelen ymmärtäväisesti muiden huolia, vaikka usein voisin vetäistä pöytään monta astetta rankemman tarinan. Ilmeisesti ihmiset siis kuvittelevat, että koska olen kaunis, on elämäni siksi todella helppoa. Saan myös osakseni kateutta ja naiset kovasti haluavat kilpailla kanssani, vaikkei itseäni kiinnosta yhtään olla toisia parempi.
[/quote]
Olen huomannut tuon kilpailuasetelman myös. Monet naiset lähtevät kilpailemaan kanssani, vaikka en anna mitään vihjettä siitä, että minua kiinnostaidi. Eihän minua kiinnostakaan! Kehun paljon muita, mutta minua ei kehuta, sillä ihmiset olettavat minun saavan kehuja muutenkin. Naiset pitää aina erikseen voittaa puolelleen. Miespuolisten kaverien naisystävät vihaavat minua, vaikka siis minulla on oma mies. Saan anonyymeja ilkeilyjä.
[/quote]
niin ja lisään virlä viestiini, että nekin ystävät, joiden olen kuvitellut olevan yli "kauneudestani", paljastavat todella kännisinä kaiken kakteruutensa ja vihansa. Minulle tulee tästä todella paha mieli. Itse en ole kateellinen ihminen ja iloitsen näiden ihmisten saavutuksista. monelle tuntuu olevan joku riemun aihe, jos minulle käy jotain pahaa.
Mä olen taas niin komea ja hyvinvarustettu, että naiset haluavat vain seksiä. Maine taitaa olla kaupungilla jo pilalla kun en kelpaa mihinkään muuhun.
En nyt jaksanut viel' lukea muita vastauksia, mutta omalta osaltani voin kertoa: sen verran om haittaa, että ihmiset usein haluavat kohdella vähän karummin, koska olettavat automaattisesti, että kaikki kohtelevat keskitasoa paremman näköistä kuin kukkaa kämmenellä. Useat haluavat olla "se ensimmäinen" joka vähän huonosti kohtelee, ettei mene ulkonäkö päähän. Tämä on joskus jopa suoraant tunnustettu (huom. miehen taholta! Hän sanoi, että syy miksi hän aina vähän haukkuu minua on se, ettei ulkonäköni nousisi päähäni). Tämä johtaa siihen, että aika harvoin tulee eritysikohtelua. Joskus lähinnä kuolaavilta miehiltä, muuten tulee aika karua kohtelua, vaikka itse olisi kuinka ystävällinen.
Kauneus ei usein itsessään aiheuta kateutta ja vihamielisyyttä, ongelmaksi tulee se, että' jos on ulkoisen kauneuden lisäksi jossain todella hyvä (esim työssä tai harrastuksessa) tai on muutenkin jotenkin "siunattu" lahjoilla. Tällöin monelle saattaa tulla tunne, että toiselle on kauhalla annettu hyviä asioita, joilla pärjätän elämässä. Tämä voi aiheuttaa kiusaamista ja syrjimistä. Eli kaunis saa vapaasti olla, kunhan ei ole lisäksi älykäs, hyvä työssään, tai poikkeuksellisen mukava ja ihana ja hyväluonteinen ihminen. Kauneus annetaan helpommin tavallaan anteeksi, jos on muuta vikaa.
Naisystävien kesken ikuinen ongelma on miehiltä tuleva huomio. Itse jouduin aikoinaan suosiolla jättää kokonaan baareissa käymisen ja bilettämisen syynä se, että naisystävät loukkaantuivat kun sain kaiken huomion haluamattani. Menetin kerran myös ystävän sen vuoksi. Hän oli ihana kun tutustuimme, mutta aina kun menimme ulos yhdessä, miehet törkeästi huomoivat vain minut ja kohtelivat häntä kuin ilmaa. Vähemmästäkin loukkaantuu ja tulee paha mieli ja hän lopulta kävi ahdistuneeksi, jos törmäsin häneen hänen uuden miestystävänsä kanssa ja hän ei halunnut enää lähteä kahden keskenkään kanssani minnekään. Harmi. Tällaisia juttua syntyy, jos on ulkonäköä. Ihmiset tietysti rakastavat vähätellä hyvä'n ulkonäön tuomia ongelmia, koska luulevat kauniiden elävän jotain siunattua elämää. Mutta siitä juuri ne ongelmat sitten tulevatkin!
Samankaltaisia ongelmia minullakin :( Juuri hyvien ystävien löytäminen on todella vaikeaa, kun naiset ovat niin kateellisia kauniista ulkonäöstäni, sosiaalisesta ja iloisesta luontestani, kyvystäni tulla kaikkien kanssa toimeen jne. He kokevat minut itselleen ja perheelleen uhkaksi ( täysin turhaan, olen naimisissa ja minulla lapsia, eikä minua kiinnosta kenenkään miehet..) en ole ylpeä, vaan hyvin nöyrä luonteeltani enkä korosta itseäni. Mutta kun kaverit huomaavat, että heidän miehensä luovat katseita minuun tms, niin eipä halua pitää ystävyyssuhteita yllä ole :/ Yksinäisyys tuntuu pahalta :( Sukulaiset tuntevat minut hyvin ja tietävät minun hyväsydämisyyteni ja rajattoman empatiakykyni ja perheelleni olen kaikki kaikessa. Mutta katelliset panettelee takana senkuin ehtii :( Ei voi mitään.
Ainut hyvä asia tosiaan on se, että työpaikat ja opiskelupaikat on irronneet helposti, lainaneuvottelut yms ovat aina menneet todella hyvin, koska olen viehättävä, fiksu, tyylikkäästi pukeutuva, hymyileväinen, asioista perillä oleva, ulosanniltaan selkeä jne
Olin viime kesän ajan yliopiston kautta suorittamassa harjoittelua eräässä sairaalassa euroopassa. Luetun ja kuullunymmärrys paikallisella kielellä on helppoa, mutta puhumisen kanssa minulla oli ja on vähäsen vielä tekemistä. Varmastikin vaitonaisuudestani ja englannin käytöstä johtuen paikan lääkärit (jotka sattuivat olemaan juuri sillä osastolla miehiä) tulkitsivat asian niin, etten ymmärrä mitään heidän keskusteluistaan... Noh, nättinä lääketieteen opiskelijana sitä sitten sai usein kuunnella vierestä kun nämä äijäkolleegat keskustelivat treenatusta kropastani tai suurista silmistä tms. Aluksi käytin vielä ripsaria ja eyelineriä, mutta lopetin, kun ajattelin että se hillitsisi vähän niitä juttuja. Hiuksia pidän aina muutenki vaan ponnarilla, en käytä lakkoja enkä föönaa niitä kuin suurempiin juhliin, joten niitten suhteen en voinu tehä mitään. Vaikka hengailinki sairaalassa sellaset valkoisissa laatikonmallisissa rytkyissä, niin aina mun kyykistyessä tai kurottaessa yltääkseni johonki tuli kommenttia perseestä. Olen valitettavsti niin ujo etten uskaltanut sanoa asiasta :( kysyessä jostain sairauteen/lääkinnälliseen/tms liittyvää juttua mulle kyllä vastattiin mut vaan flirttailevaan tyyliin, empä ole varmaan koskaan joutunut tiedostamaan niin selvästi että en ole ' pelkkä' opiskelija, vaan nimenomaan naispuolinen opiskelija. En tosiaan juurikaan puhunut maan kieltä, vaikka sitä osaankin, alottamisen kynnys oli korkea ja kasvoi vaan , sekin alkoi tuntua kiusalliselta, että Jos nämä miehet tajuaisikin Mun ymmärtävän.. :(( jäi kyllä paskat fiilikset tosta.
:DD sori nyt, mutta vaikea kuvitella että "kauniille, sosiaalisella, kaikille mukavalla, lahjakkaalla, super empaattisella" jne kaikin puolin hurmaavalla ihmisellä ei olisi ystäviä... Taitaa olla ennemminkin jotain vikaa minäkuvassa, ehkä te ette oikeasti ole niin ihania kuin ajattelette.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 18:27"]
[/quote]
Sehän siinä onkin, kun monet tuomitsevat tällaisen henkilön jo kättelyssä. Kaunis henkilö koetaan uhkana ja siksi monet haluavat kuvitella hänet luonteeltaan ja lahjoiltaan huonommaksi. Harva haluaa ystävystyä.
Hankala toisen käsityksiä on murtaa ellei pääse kunnolla tutustumaan. Ja paremmin tutustuessa jotkut eivät kai kestä sitä, että ulkoisesti kaunis voi olla luonteeltakin kaunis ja hurmaava, ja luovat siitä itse ystävyyteen ongelman ja "epätasa-arvon", joka lopulta saa aikaan vaan pahaa mieltä.
Hohhoh vähän epäilen että jollain AV palstalla on niin monia joille kauneus on suorastaan ongelma..
Miksi aikoinaan lähdit Suomesta, jännämiesten peräänkö?
Vierailija kirjoitti:
En ole ihan varma, mutta sellainen vahva tunne on että ulkonäköni yhdistettynä sosiaalisuuteeni ja hyväntuulisuuteeni saa muissa (naisissa) aikaan tarpeen "osoittaa minulle paikkani" tai "vähän näpäyttää" tai jollain muulla tavalla pakollisen tarpeen osoittaa että minun on kertakaikkiaan pakko olla hemmoteltu ja tyhmä. Sen verran paljon eri tilanteissa olen törmännyt ennakkoluuloihin tuntemattomien taholta etten oikein keksi muutakaan syytä. Tavatessani sellaisia ihmisiä joista näkee että ovat itseensä ja elämäänsä tyytyväisiä, tätä ongelmaa ei ole vaan koen saavani ystävällistä ja kunnioittavaa kohtelua.
Sama mulla. Enkä todellakaan ole mikään kaunotar. Ei tarvitse olla kuin hitusen keskivertoa paremman näköinen, niin sen näkee että joku käyttäytyy juuri noin. Jostain eleistä näkee.
Yleensä näillä puolestaan voi itsellä olla joku pieni ulkonäkö tms. "tilannetajuttomuus" esim.kulkee liian lyhytlahkeisissa leveissä housuissa. Ehkä siitä jää niille itelle epämukavuus ja kiroavat, et pitääks ton olla taas ulkoisesti ok.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 18:27"]
[/quote]
[/quote]
Olen itsekin kaunis, mutta ei mulla ole ikinä ollut tuollaisia ongelmia. Ehkä sitten olen onnekkaasti törmännyt ihmisiin, jotka eivät tuomitse ihmistä ulkonäön perusteella. :)