Yksi iso peitto vai kaksi pientä?
Käytättekö puolisonne kanssa yhteistä isoa peittoa nukkuessanne vai onko teillä erilliset pienemmät peitot?
Mielenkiinnosta vain kyselen, kiinnostaa kumpi yleisempi käytäntö. Meillä ollut aina käytössä iso peite ja kyläillessä/hotelleissa on outo nukkua kahdella pienellä peitteellä.
Kommentit (51)
Meillä on kaksi peittoa. Kun käydään vanhemmilla kylässä, nukutaan yhden ison peiton alla ja se on kyllä ihan mukavaa. Toisen lähelle pääsee helposti ja se tuo yhteistä fiilistä. Kuitenkin, kun oikeasti ruvetaan nukkumaan, molemmat kääntää kylkeä ja pitää sellaisen hajuraon. En pysty nukahtamaan toisen kylkeen kiinni, tarvitsen hengitystilaa. Mies osaa nukahtaa, mutta säpsähtää hereille ja vetäytyy kauemmaksi hetken päästä.
Yksi pieni peitto oli alkuun. Sitten kaksi mutta päädyttiin aina nukkumaan saman peiton alle ja se oli yöllisiä taisteluita ja jalan palelua :D
Yksi iso on ollut ihan paras. Tilaa riittää vaikka toinen yrittäisi kuinka ryövätä, lisäksi itse nukun toinen polvi peiton päällä usein, ei ongelmia.
Yksi iso peitto.
Joskus sairastaessa on yksi iso ja yksi pieni.
Minulla on kotonani yksi peitto (isompi kuin sänkyni). Emme siis asu yhdessä. Tämä on ollut ihan toimiva ratkaisu vaikka miehelle tulee kuuma helposti ja itse taas palelen aina. Ja ryövään peittoa. Mutta tykkäämme nukkua lähekkäin.
Miehellä on puolestaan kodissansa kaksi pientä peittoa, eli päädymme yleensä nukkumaan niistä toisen alle. Tämä ei ole ihan yhtä mukavaa, lähinnä tuon peiton omimiseni takia. Eli molemmat vaihtoehdot käytössä mutta yksi iso meille parempi.
Olen huomannut että ulkomailla yksi iso peitto on paljon yleisempi kuin kaksi pienempää.
Ensimmäiset vuodet ulkomailla rahoitin elämää lastenhoidolla ja siivouksella ja siinä tuli nähtyä useampaankin makuuhuoneeseen ja yhtäkään ranskalaista kotia en nähnyt missä vanhemmilla olisi ollut kaksi peittoa.
Edelleen asun Ranskassa ja asun yhdessä mieheni kanssa ja meilläkin on yksi iso peitto. Suomen hotelleissa tuntuu tosi oudolle olla kahdella pienellä, aina huomaan aamulla että jomman kumman peitto on tippunut lattialle ja ollaan kummatkin yhden minipeiton alla :D
Tuli mieleen sekin että ainakaan täällä Ranskassa ei ole kauheen suosittua olla päiväpeitteitä, mitä mä en ymmärrä. Siis totta kai niitäkin on, mutta tosi harvalla on. Meillä on päiväpeite, mutta sen löytäminen olikin haasteellista!
Meillä on kymmenen vuotta ollut yksi iso, mutta nyt olen jostain syystä alkanut kaipaamaan kahta pientä. Mies ei luopuisi isosta, kun olen pari kertaa asiasta kysäissyt. Nyt olis vaan tosi hyvä sauma vaihtaa systeemiä, kun pussilakana tilanne alkaa olla aika heikko.
Meillä vaihdellaan:). Citymarketin nettisivuilla oli muuten just tarjous tuplapeitosta :)
Kaksi pientä. Kymmenen vuotta nukuttiin yhdellä isolla, muttei siitä mitään tullut.
Luulin että yhden pienen peiton alla nukkuminen menisi rakastumisvaiheen jälkeen ohi, mutta vielä näin neljän vuoden jälkeen niin tehdään. Jos mies työmatkalla, tuntuu kuin nukkuisin jättipeiton alla :)
Ennen olin aina omien peittojen kannalla, koska ne perinteiset isot ei toimi jos toinen vähänkin pyörii ja/tai tykkää mytätä peittoa. Päätimme kuitenkin ostaa jättipeiton ja sehän on aivan mainio. Saa molemmat pyöriä niin paljon kun haluaa, eikä toinen jää ilman. Jos taas haluaa toiseen kiinni, niin ei muuta kun lipuu peiton alla. lisäksi koska peitto on niin iso, voi sitä mytätä ihan mielinmäärin, eikä se siltikään lopu toiselta.:)
nimim. Ei enää koskaan kahta peittoa
Kaksi pientä. Mun täytyy saada peitto jalkojen väliin ja välillä ällöttää kun mies piereskelee. Niin ja saman peiton alla tulee kuuma. En näe yhdessä peitossa siis mitään hyvää. Ja rakastunut voi olla silti....