Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

minkä nimen antaisit/olet antanut tyttärellesi?

Vierailija
04.02.2014 |

Tai tyttärillesi?

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 15:12"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 05:44"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 23:38"][quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:56"]

Miksi täällä alapeukutetaan harvinaisia nimiä??? Onko tää palsta täynnä jotain Maijoja ja Ainoja ja ovat kateellisia kun toisilla on hekilökohtaisempi nimi???

Mun nimeni on tosi yleinen ja olen ainakin harmitellut sitä aina. 

[/quote]

Alapeukutan ulkomaalaisia nimiä siksi, että tykkään traditionaalisista suomalaisista nimistä paljon enemmän. Mitä vikaa niissä on? Sopivat suomen kieleenkin niin hyvin. Ei ole ääntämis- kirjoitus- tai painotusongelmia. Ihminen ei joudu koko ajan selittelemään nimeään.

Asun ulkomailla, enkä tykkää täälläkään siitä kun lapsille annetaan vierasperäisiä ja outoja nimiä joissa on vaikka mitä kieleen kuulumattomia painotus- ja muita merkkejä. Mitä iloa siitä on, ja kenelle? Vanhemmat hehkuttavat kun lapsella on niin erikoinen nimi. Eivätkä paljoakaan harkitse minkälaista lapsen elämästä tulee sen Zoe Xenia Zahara nimen kanssa.

[/quote]

Ajatteletko ihan oikeasti että nimi tekee jotenki lapsen elämästä helvettiä? Voi pyhä pieru olet yksinkertainen! Ehkä joku Homo tai Pulla tai Melena voi sen tehdä, mutta ei taatusti esim Feelia tai Adalmina tai Michelle!

T: Suomessa asuva Meredith

[/quote

Kiva kuulla että sinulla ei ole ollut ongelmia nimesi kanssa. Minä työskentelen terveydenhuollossa lapsipotilaiden kanssa. Olen siis joka päivä tekemisissä n. 25 eri lapsen kanssa joten kokemusta on eri nimisistä tenavista. Ja kyllä vaan,  monille se oma nimi tuottaa hankaluuksia (vaikka sinulle oma nimesi ei tuottaisikaan). Sitä saa olla sekä tavaamassa että selittämässä miten se lausutaan. Ja kun tulevat uudestaan parin viikon päästä niin emme välttämättä muista ellei joku ole kirjoittanut sitä potilasasiakirjoihin. Ei ole kiva lapselle kun tullaan hakemaan odotushuoneesta ja lapsi tuskin tunnistaa omaa nimeään. Yksi työkaverikin harmittelee oman lapsensa irlantilaista nimeä jonka kirjoitusasu ja lausuminen eivät paljoa muistuta toisiaan. Joten paljon olen nähnyt näitä nimihankaluuksia lasten kanssa työskennellessä.

[/quote]

So what? Oikeesti.

Vierailija
82/84 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi asian nähdä toisinkin päin. Itselläni on suht harvinainen nimi ja aina lapsena sitä sai olla tavaamassa ja oikomassa. Tunsin itseni erityiseksi, en missään nimessä hankalaksi :)

Vierailija
84/84 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi tytär siunaantunut, niin nimi olisi Unna Maaret