minkä nimen antaisit/olet antanut tyttärellesi?
Kommentit (84)
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:56"]
Miksi täällä alapeukutetaan harvinaisia nimiä??? Onko tää palsta täynnä jotain Maijoja ja Ainoja ja ovat kateellisia kun toisilla on hekilökohtaisempi nimi???
Mun nimeni on tosi yleinen ja olen ainakin harmitellut sitä aina.
[/quote]
Alapeukutan ulkomaalaisia nimiä siksi, että tykkään traditionaalisista suomalaisista nimistä paljon enemmän. Mitä vikaa niissä on? Sopivat suomen kieleenkin niin hyvin. Ei ole ääntämis- kirjoitus- tai painotusongelmia. Ihminen ei joudu koko ajan selittelemään nimeään.
Asun ulkomailla, enkä tykkää täälläkään siitä kun lapsille annetaan vierasperäisiä ja outoja nimiä joissa on vaikka mitä kieleen kuulumattomia painotus- ja muita merkkejä. Mitä iloa siitä on, ja kenelle? Vanhemmat hehkuttavat kun lapsella on niin erikoinen nimi. Eivätkä paljoakaan harkitse minkälaista lapsen elämästä tulee sen Zoe Xenia Zahara nimen kanssa.
Annettiin Asta ja tyttö on ihan nimensä näköinen, jos saisin toisen tytön nimeksi tulisi luultavasti Meeri, Aura tai Ansa.
Meidän ainokaisen nimi on Ines (äiti saksalainen).
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 23:52"]
Annettiin Asta ja tyttö on ihan nimensä näköinen, jos saisin toisen tytön nimeksi tulisi luultavasti Meeri, Aura tai Ansa.
[/quote]
Nähtävästi sama nimimaku meillä:)
Esikoisemme on Meeri. Ehdotin miehelleni myös Aura ja Auri nimiä. Jos tulisi toinen tyttö, niin ehkä hänestä tulisi Reeta.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 21:48"]Tyttöni nimi on Caisa.
[/quote]
Anteeksi, mulle tuli vaan niin tää fb-moka mieleen.
Oon pyöritellyt vaikka mitä nimiä mielessäni ja mieltymykset on muuttunut paljon viiden vuoden aikana. Olen vauvakuumeen lisäksi todella kiinnostunut nimistä ja tarinoista niiden takaa joten olen pyöritellyt vaikka ja mitä päässäni.
vielä 18-vuotiaana olisin vastannut Terhi ja Katja, vuosi sitten Pauliina ja Ilona, mutta tänä päivänä pidän eniten nimistä:
Kristiina ja Katriina
onko muuten teille tullut epävarmuutta tai katumusta nimestä kuten Ebban äidille ylempänä?
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 00:13"][quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 21:48"]Tyttöni nimi on Caisa.
[/quote]
Anteeksi, mulle tuli vaan niin tää fb-moka mieleen.
http://www.feissarimokat.com/2013/07/maailmankansalainen/
[/quote] jaa minkä takia? Tässähän se kuuluukin lausua koona. Ei nimi ole Saisa.
Annettiin nimeksi Silja. Seuraavalle antaisin nimeksi Sylvia.
Katumus on tullut vain toisista nimistä, kun omat suosikit jouduin jättämään miehen vastustuksesta pois.
Meidän tytöstä tulisi Eevi, jos joskus tytön saisimme.
Tykkäisin Meri, Aamu, Pilvi ym. vastaavista jotain tarkoittavista nimistä, mutta eivät sovi miehen sukunimeen koska on myös tarkoituksellinen. Ja halutaan ehdottomasti miehen sukunimi koska miehen on harvinainen ja minun yleinen, tyyliä Virtanen tai Nieminen.
Tällä hetkellä tykkään erityisen paljon nimistä Tove ja Aure, mies valitettavasti tykkää "prinsessanimistä"... Eli Katariina, Eveliina, Susanna ym. jotka on mulle ihan yök
Väestörekisterikeskuksen etunimihaussa meidän tyttären toista nimeä yhteensä alle 40. Oli yllätys ettei useampaa.
Väestörekisterikeskuksen etunimihaussa meidän tyttären toista nimeä yhteensä alle 40. Oli yllätys ettei useampaa.
Jos nyt saisin niin antaisin nimeksi Isla Kristiina Alexandra.
Oonko muuten ainoa, jota ärsyttää vanhemmat, jotka antaa lapselleen nimen sen vuoksi että se on harvinainen? Sitten ollaan niin ylpeänä että "meidän lapsipas on Suomen ainoa se ja se". Itselle ainakin ainoa kriteeri on antaa ensimmäiseksi kaunis nimi ja toiseksi/kolmanneksi joku nimi suvusta.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:46"]Mitä katumista Ebba Oliviassa on?
[/quote]
Laitapoa hakuun Ebba Olivia :D
India ( niin ja asumme ulkomailla)
Pommiina ja Raparperi kaksoset