mä odotan jo syksyä ihan täysillä ;-)
en ole siis mikään helteiden ystävä ja kesä on ihan kiva mutta lemppari on syksy. saa polttaa kynttilöitä, kääriytyä sohvan nurkkaan viltin kanssa jne. Nyt alkaa olla kiintiö kesää ja helteitä täynnä.
Tulis vaan kaunis ja kuiva syksy.
Kommentit (25)
Ensin oli pitkään lämmintä ja sitten yhtäkkiä hyytävän kylmä ja satoi lunta.
Ihana tunne kun syksyllä voi laittaa itsensä kauniiksi ilman että naama koko ajan punainen ja litimärkänä. Kesällä olen yksinkertaisesti aina rumimmillani hikoilun takia vaikka olen nuori ja hoikka. :/
meen töihin. Puoltoista vuotta oon ollut esikoisen kanssa kotona. Olen kyllä tykännyt, mutta aikansa kutakin. Nyt jää mies kotiin vuorostaan.
syksy ihanaa aikaa ja tässä vaiheessa kesää alan jo odottaa...
Rakastan alkusyksyä, kun viljapellot hehkuvat keltaisina ja ruskaa. Rakastan talvea, kylmää, pakkasta, lunta, pimeyttä jne.
Ja muutenkin olisi jo kiva päästä synnyttämään.
muuten olen henkeen ja vereen kesäihminen.
mutta silti kun kesää on kulunut pari kuukautta,huomaan salaa ajattelevani aika ajoin, että kivaa kun se syksykin kohta tulee, saa pukea kivoja lämpimiä vaatteita,täysin erilaisia kuin kesällä. ja sitten takaisin todellisuuteen ja mietin ota kurtussa, että ei kai se kesä nyt ollut jo tässä...
Porkkanannosto on aina ihanaa. Se tuoksu mikä niistä tulee nostaessa. Tulee hevostallit mieleen. Ja jokainen porkkana on yllätys. Minkä kokoinen ja muotoinen tulee. Samoin perunat. Tuleeko isoja ja kuinka paljon. Säilönnän touhu ja etikan tuoksu. Omenahillot ja kuivuvat sipulit jne jne Aahh.
Ehdottomasti olen syksy ihminen. Ne sateiset päivät ja kirpeät aamut. Illan pimeys ja luonnon värit. Syksyllä on ihana kävellä sateen jälkeen pimeillä kujilla ja kaduilla. Haistella ilmaa. Juoda omalla terassilla totia huivi ympärillä ja kuunnella hiljaisuutta. :) Tulisi jo syys-lokakuu.
Ja aikansa kutakin. Mun lemppari vuoden ajat on ehdottomasti syksy ja kevät.
lämmintä on toki ollut, mutta ei ainakaan täällä etelä-suomessa niin kuuma kertaakaan, että olisi ketään kuulunut haittaavan.
eka lause mikä ihmisten suusta tuli, kun ne tuli ovesta sisään oli " huh-huh, kun siellä on kuuma." että kyllä tuntui haittaavan moniakin.
Vierailija:
lämmintä on toki ollut, mutta ei ainakaan täällä etelä-suomessa niin kuuma kertaakaan, että olisi ketään kuulunut haittaavan.
no Islantiin ja Grönlantiin ehkä, kuka nyt lomalla haluaisi ainakaan kärsiä.
Ja että erilaisen ilmaston vuoksi Afrikan 30 astetta on erilaista kuin Suomen 30 astetta?
ja oli ihana huomata että en ole kummajainen vaan on meitä muitakin.
Mulle on hellettä jos auringossa lämpötila on 30 astetta ja voin sanoa että meidän pihalla ja parvekkeella ihan täällä Vantaalla on tuota lukemaa ollut ihan kiitettävästi, viimeksi tänään oli partsilla 32 astetta.
Terveisin ap
tuntuu vaan ihan hassulta, kun saa melkein koko vuoden kärsiä kylmää, niin heti kun lämpötila kohoaa päiväksikin yli 20 asteen, jotkut todella alkavat valittaa, että kärsivät kuumuudesta. Itse inhoan kylmää ja palelen melkein koko vuoden, mutta en silti valita siitä koko ajan. 18
Syys-lokakuu munkin ehdotonta lempiaikaa vuodesta, ja olen itse syyskuussa syntynyt - mietiskelen usein, onko näillä asioilla jotain tekemistä toistensa kanssa...