Meidän naisten tulisi verkostoitua!
Miksei nainen osaa tätä???
Itselläni on hyviä naispuolisia ystäviä, mutta kaikki ovat mm. toisilla aloilla joten omasta "verkostani" ei ole minkäänlaista hyötyä esim ammatillisessa mielessä. Oman alani naisiin, en ole koskaan saanut luotua sidettä enkä tiedä miksi. Jokin kilpailuvietti?
Mitäs jos ruvettaisiin verkostoitumaan ja "auttamaan" toinen toisiamme? Vaihdetaan esim: työvinkkejä, eli jos jollakulla aukeaa duuni töissä, voisi siitä ilmoittaa vaikka täälläkin niin tieto kulkee.
Lomautetut ja työttömät oman alansa asiantuntijat voisivat valjastaa tietotaitonsa muiden käyttöön. Ottaa vaikka kenties vaihtotaloutta käyttöön: minä tulen sulle siivousavuksi ja sä vahdit iltapäivän mun muksuja kun oon kampaamossa yms...
Mulla itselläni on mm. graafisia ja sisustuksellisia kykyjä, voin auttaa esim. sisustussuunnitelman luomisessa. Nyt kun oon lomautettuna, on aikaakin.
Tätä voi viedä jopa taskurahan tasolle. Nykyäänhän saa tienata useamman satasen ennenkuin se vaikuttaa tukiin. Oma päivärahani on sen verran pieni, että tuo 300e lisä auttaisi HUIMASTI. Olisin valmis siivoilemaan varastoja, ulkoiluttamaan naapurin koiria, olemaan remppa ja sisustusapuna (oon remontoinut 3 omaa kotia), tekemään oikolukua ja manageroimaan vaikka jonkun työnhakua (tällä tarkoitan siis osaamistason kartoittamista, sopivan työn etsimistä ja auttamaan cv:n työhakemusten päivittämisessä, oikolukemisessa. Olen joskus jopa tehnyt web-sivuja.
Voisiko jokin tällainen järjestelmä onnistua? Mitäs luulisitte verottajan tykkäävän siitä? Entä mahdolliset eteentulevat muut ongelmat yms...
Itse just nyt tuntuu että tämä voisi olla vastaus lisäliksan saamiselle ja esim erakoitumiselle kun on jotain sosiaalista ja mielekästä puuhaa. Ampukaa vapaasti idea alas jos se on huono!
Kommentit (32)
Sääli, että sinänsä hyvä aloitus häviää alatyylisen kirjoittelun alle.
Kasvakaa aikuisiksi ihmisiksi (naisiksi ja miehiksi), palataan sitten asiaan.
Ap, ei onnistu. Selitän miksi. Kun mies tietää ettei ole paras kaikessa, hän kysyy apua muilta miehiltä ja pystyy ottamaan sitä vastaan. Naisille on ihan turha mennä sanomaan, että ei noita kenkiä ton jakun kanssa (älä tuu kuule mulle vittuilee) ja tuo laukku on epäkäytännöllinen (haukut sä mun laukkua?!) tai tuo toinen vakuutus on kattavampi (mutku mä haluun tän!).
Kun joukolle miehiä tulee eteen jokin ongelma joka pitää selvittää, vaikkapa kenellä on etuajo-oikeus tietyssä risteyksessä, niin miehet tuovat vuoronperään faktoja keskusteluun ja voittaja on se jolla on kaikkein vastaansanomattomimmat faktat hallussa. Naiset taas jauhavat loputtomasti siitä saako tästä edes puhua, mihin sävyyn saa puhua, musta on ihan tyhmää..., mä en ainakaan ..., mutku mun mielestä..., musta on loukkaavaa...jne.
Miehet pystyvät sopimaan yhteisistä pelisäännöistä. Se on heidän päämääränsä; määritellä yhteiset säännöt. Naiset taas keksivät koko ajan miten juuri minun ei tarvitse noudattaa yhtään mitään koska minulla on niin erityiset tunteet.
Naisten verkosto ei tule koskaan onnistumaan.
Voi, kyllä minä olen verkostoitunut sekä työpaikalla että vapaa-ajalla toisten naisten kanssa. :)
Ope
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 16:14"]
Voi, kyllä minä olen verkostoitunut sekä työpaikalla että vapaa-ajalla toisten naisten kanssa. :)
Ope
[/quote]
Lisättäköön, että rehtorikin on nainen. Meillä menee hyvin. Olemme monenlaisissa hankkeissa mukana, työpaikkamme eivät ole uhattina, koulua kehitetään. Naiset osaavat!
Hyvä kirjoitus mutta loppukeskustelusta selviää miksei sellainen kannata. Täytyisi luoda jokin suljettu yhteisö, mutta miten keksitään miten sinne saadaan todistetusti fiksuja ihmisiä? Täytyypä varmaan alkaa kytätä ryhmien Fb:n keskusteluja sillä silmällä ja kutsua suoraan jos joku vaikuttaa sellaiselta joka voisi kiinnostua ja olisi mukavakin.
"Ap, ei onnistu. Selitän miksi. Kun mies tietää ettei ole paras kaikessa, hän kysyy apua muilta miehiltä ja pystyy ottamaan sitä vastaan. Naisille on ihan turha mennä sanomaan, että ei noita kenkiä ton jakun kanssa (älä tuu kuule mulle vittuilee) ja tuo laukku on epäkäytännöllinen (haukut sä mun laukkua?!) tai tuo toinen vakuutus on kattavampi (mutku mä haluun tän!).
Kun joukolle miehiä tulee eteen jokin ongelma joka pitää selvittää, vaikkapa kenellä on etuajo-oikeus tietyssä risteyksessä, niin miehet tuovat vuoronperään faktoja keskusteluun ja voittaja on se jolla on kaikkein vastaansanomattomimmat faktat hallussa. Naiset taas jauhavat loputtomasti siitä saako tästä edes puhua, mihin sävyyn saa puhua, musta on ihan tyhmää..., mä en ainakaan ..., mutku mun mielestä..., musta on loukkaavaa...jne.
Miehet pystyvät sopimaan yhteisistä pelisäännöistä. Se on heidän päämääränsä; määritellä yhteiset säännöt. Naiset taas keksivät koko ajan miten juuri minun ei tarvitse noudattaa yhtään mitään koska minulla on niin erityiset tunteet.
Naisten verkosto ei tule koskaan onnistumaan"
Olen Ap, ja samaa mieltä siitä mitä kirjoitit, miesten tavasta hoitaa ongelmat. Olen jo pitkään seurannut mieheni toimimista työyhteisössään ja paitsi että hänellä on rohkeutta, itsetuntoa myös uskomattoman hyvät argumentointi ja ongelmanratkaisukyvyt.
Tuolla aikaisemmin oli keskustelu siitä kun naiset eivät kehu toisiaan. Vastaukset olivat luokkaa: siksi en pidä kun vaivaannun, miksi aikuista täytyy kehua yms... Tuossa ehkä yksi syy myös siihen miksi naisilta ei verkostoituminen onnistu. Kun halveksitaan jo tuollaisia yksinkertaisia kommunikaation muotoja eikä koskaan saada sitä ITSELUOTTAMUSTA mistään. Lisäksi naisen synti on kateus ja se että riistetään kanssasisaruksia etenemästä. Toki miehet tekee tuota myöskin.
Lisää ajatuksia?
Aivan paskoja ideoita. Onko tämä koko ketju jotain yksinkertaisten feministien trollailua, vaiko pelkkiä säälittäviä, lapsellisia päiväunia?
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 15:58"]
Naiset ja naiset. Minä verkostoidun IHMISTEN, en sukupuolien kanssa. En koe mitään tarvetta olla verkostoissa erityisesti naisten kanssa enkä tunne sen kummempaa solidaarisuutta naisia kuin miehiäkään kohtaan.
[/quote]
Komppi tälle.
Ja valitettavasti eka ajatus koko hommasta oli akkalauma kaakattamassa toistensa päälle puhuen kaikesta muusta kuin pitäisi.
Helppohan teidän tuilla elävien yh-mammojen on arvostella yritteliäisyyttäni, koska itsellänne ei riittäisi energia ja mielenkiinto muuhun verkostautumiseen kuin perseenne jakamiseen verkon huoravälittäjien kautta ties mille mamuille! Minua ette typerykset alas saa -minä tulen näyttämään että minä onnistun!
-AP
Älä -AP- viitti laitella ala-arvoisia kommenttejasi minun (oikean ap:n suuhun). Oot jo moneen otteeseen sitä tehnyt. On jollain viitseliäisyyttä...
esim. jos 8 naista jotka vihaavat ainaista kokkausta voisi tehdä niin, että yhtenä päivänä viikosta tekisi ruoan muillekin ja huonoin kokki toimisi "pizzataksina" saaden ilmaiset ruoat muttei muiden tarvitsisi syödä hänen mössöjään.
"Anteeksi ap, minun piti antaa tälle miinuspeukku, mutta vahingossa lipsahti plussaan."
Turhia pyytelet anteeksi. Katson muutenkin että tuonlaatuinen kommentointi ei voi tulla muulta kuin miehiltä jotka pelkäävät että naiset alkavat verkostoitua keskenään ;)
Ja yhä odottelen sinulta perusteluita nro 10. Muuten mielipiteesi ei ole minkään väärti. Ja mutu-tuntuma ei kelpaa.
Sinällään yhä on outoa miten hyvä veli herrajärjestöt, juutalaiset ja jehovantodistajat ovat menestyksellisiä verkostoituja. Juutalaiset varsinkin. He ovat olleet historiallisesti joka puolella.