IS:n pääkirjoitus: "OTTAKAA INFLUENSSAROKOTUS!!!!" Otatko??
https://www.is.fi/paakirjoitus/art-2000006700182.html
Jokaisen syytä ottaa. Tuhansia kuolee vuosittain, käytännössä rokottamattomia.
Kommentit (83)
En todellakaan ota!
Tehoaa vanhuksiin huonommin: sanoo THL. Todellisuudessa ei ole mitään tehoa. Yhdysvalloissa rokotettiin 80-luvulla 15% väestöstä. Nyt n. 60%. Kuolemat ja sairastumiset, eivät ole vähentyneet lainkaan
Otin. Olen raskaana joten minä ja mies saatiin ilmaiseksi. Kerran aiemminkin olen ottanut ja useamminkin olisin ottanut jos saisi ilmaiseksi.
Ainakin kerran minulla on ollut jokin influenssan tapainen sairaus, lukiolaisena. En haluaisi sellaista toista kertaa.
Saisin piikittelystä ressiä joka laskee immunitettia. Halauksen voin ottaa, se sentään tuottaa mielihyvää. Synkkää syksyä ei kiinnosta kirvelevällä tökkäyksellä paskentaa
eyer kirjoitti:
Saisin piikittelystä ressiä joka laskee immunitettia. Halauksen voin ottaa, se sentään tuottaa mielihyvää. Synkkää syksyä ei kiinnosta kirvelevällä tökkäyksellä paskentaa
Oletko ottanut koskaan mitään rokotetta aikuisena? Ei sitä edes tunne.
Kokemuksesta järkiintynyt kirjoitti:
Otan ja koko perheemme ottaa. Nuorempana olin epäluuloinen enkä ottanut Influenssarokotteita ja silloin kyllä sairastettiin. Kuopuksen odotusaikana otin rokotteen ensimmäisen kerran ja pysyin terveenä ja sain synnyttää terveenä, vaikka synnytys osui pahimpaan influenssakauteen. Tämä kuopuksemme on myös ollut harvinaisen terve eikä ole kahden ekan vuoden aikana sairastanut kuin yhden kerran.
Esikoiselle ei otettu varhaislapsuudessa influenssarokotteita (enkä ottanut hänen odotusaikana) ja sairastuin noin kuukausi ennen synnytystä flunssaan, jonka jälkitaudiksi kehittyi keuhkoputken- ja poskiontelontulehdus. Jouduin syömään vahvan antibioottikuurin. Esikoinen sairastelI vauvana ja taaperona jatkuvasti ja joutui myös usein antibioottikuureja syömään. Tästä jäi suolisto-ongelmia, mm. pitkittynyttä ripulia. Nyt kun ”järkiinnyin” iän myötä ja päätin kokeilla rokotetta niin olen kyllä huomannut hyödyt. Esikoinenkin pysyy nyt terveenä.
Enemmän pelkään turhia antibioottikuureja, koska niistä olemme saaneet konkreettisia terveyshaittoja, vaikka ovatkin tietysti olleet tarpeellisia tulehdussairauksissa. Rokotteet toimivat meillä paremmin.
Flunssaan ei ole rokotetta. Influenssarokotteella ei ole mitään vaikutusta flunssaan, eikä juuri influenssaan kaan
No jos jollekin nuhakuume on henkeä uhkaava asia, niin varmaan kannattaa ottaa. Jos vaikka lotto osuisikin kohdalle ja saisi juuri oikeaan influenssakantaan suojauksen.
Otin. Kuulun riskiryhmään niin en ala asian kanssa leikkimään. Tavallinenkin flunssaa vie mut todella heikkoon kuntoon.
Enpä taida ottaa, kun tuli se jo otettua ennen pääkirjoitusta.
Mutta aloitus täyttä asiaa kuitenkin!
Kyllä koska saan ilmaiseksi hoitoalalla opiskellessa.
No en todellakaan tule ottamaan. Syön terveellisesti, liikun kehoa kuunnellen, lepään riittävästi ja huolehdin terveydestä enkä laita tuommoisia mömmöjä kehooni. Immuunipuolustus hoitaa. En juuri ole flunssassakaan.
Ikinä en ole influenssarokotteita ottanut, ollut erittäin terveenä. Koen, että kohtaan asiat sitten kun ne tulevat, flunssat kuuluvat silloin tällöin elämään, en millään rokotteilla yritä ennaltaehkäistä kun minun vastustuskykyinen on niin hyvä, että oli pöpö mikä vaan niin joko se on oireeton tai ainakin lähes oireeton.
Vierailija kirjoitti:
Koittakaa hyvät ihmiset ymmärtää, että influenssa ja flunssa ovat kaksi aivan eri tautia.
Influenssa ei ole ns. räkätauti, eikä influenssarokote suojaa flunssalta. Voit siis todellakin sairastaa useamman *flunssan* vaikka oletkin saanut *influenssa*rokotteen. Flunssaan ei ole pystytty luomaan rokotetta, koska taudinaiheuttajia on niin monia.
Jos influenssan voi sairastaa oireettomana tai lieväoireisena niin kuinka sen erotat flunssasta ilman testiä?
Vierailija kirjoitti:
eyer kirjoitti:
Oletko ottanut koskaan mitään rokotetta aikuisena? Ei sitä edes tunne.
Kyllä muuten tuntee. Pistosta ei ehkä mutta ottaessani tetanus tehosteen oli kipu piston ja ruiskutuksen jälkeen niin järkyttävä että parahdin vahingossa " ai saa*ana" . En yleensä kiroile mutta tuon parahduksen jälkeen kysyin vielä että "bensaako sä sinne ruiskutit". Käsi oli monta päivää kipeä. Eikä sitä pystynyt kunnolla käyttämään ja nukkuminen oli vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Otin. Olen raskaana joten minä ja mies saatiin ilmaiseksi. Kerran aiemminkin olen ottanut ja useamminkin olisin ottanut jos saisi ilmaiseksi.
Ainakin kerran minulla on ollut jokin influenssan tapainen sairaus, lukiolaisena. En haluaisi sellaista toista kertaa.
Oletko tutustunut:
https://www.nbcnews.com/health/health-news/study-linking-early-miscarri…
Ottakoon ne niitä rokotteita niin monta kuin jaksavat ja juokoot maitoa. Bhää!
Otin jo. Onhan rokotteen tehosta tutkittua tietoa ja se ei kumoudu "musta tuntuu" perusteilla.
Otin, koska sitä.tänä vuonna erityisesti suositeltiin.
Aika huono suoja influenssarokotteesta tulee: 1) Talvisen viruskannan osuvuus rokotteen kantaan on tuuipeliä, 2) Vaikka itseen tarttuva virus sattuisi olemaan rokotteessa, on suoja silloinkin vain 15-30% luokkaa. 3) Ilman rokotetta influenssan sairastavista suurin osa ei saa edes oireita ja melken kaikki lopustakin lievänä.
Vierailija kirjoitti:
Ikinä en ole ottanut, enkä ota.
Sama.
Ihmettelin, kun siitä tuli postissa tiedote, "tervetuloa rokotukseen". Ajattelin, että tarjotaanko sitä nyt kaikille. Tarkempi lukeminen kuitenkin paljasti, että kyse oli edelleenkin vain riskiryhmien rokotuksista. Omituista tiedottamista.
Niin, IS.
Ei varsinaisesti mikään oikean tiedon lähde.