Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miestani havettaa minun tekemat tyo-lounaat :(

Vierailija
04.02.2014 |

Olen talla hetkella kotona mammalomalla ja kiltin ja nukkuvan vauvan kanssa minulla on aika paljon aikaa kasilla...joskus ehka liikaakin :D

Rakastan ruoanlaittoa ja leivon useamman kertaa viikossa. Mieheni tyopaikalla lahes kaikilla on usein omat evaat lounaalla, ei ole kovin hyvaa tyopaikkaruokalaa ja no se taitaa kuulua vallitsevaan kulttuurin talla tyopaikalla.

Ennen kuin jain mammalomalle niin en todellakaan ehtinyt itse tekemaan lounaita, yleensa otettiin jotain eilisen illan tahteita tai sitten tehtiin koyhat voikkarit mutta useimmiten mieheni pisti pitkan pennosen tyopaikkaruokalaan, jonka ruoasta kuitenkin valitti jatkuvasti.

Nyt olen tehnyt miehelleni evaaksi usein hanen lempiruokiaan. Tulisia curryja, vuohenjuustosalaattia, lammaspataa, erilaisia piirakoita ja paljon kaikkia mun mielesta tavallisia ruokia mita meilla nyt on yleensakin syoty. Tykkaan tehda annoksista kauniita ja asettelen kaikki natisti ja saatan laittaa yrtteja koristukseksi. En nyt mitenkaan overiksi laita, mutta siis miten nyt yleensa ravintolassakin... 

Mieheni ei nayttanyt olevan kovin innoissaan mun tekemista ruoista, hyvin usein unohti lounaan jaakaappiin, ajattelin sen vain olevan inhimillista unohtamista mutta nyt sanoikin eilen illalla etta enko voisi tehda vaan voileivat tai sit vaan jotain perunaa ja lihakastiketta tai olla tekematta yhtaan mitaan. Mieheni tyokaverit kuulemma naureskelevat hanen ruokiaan ja han ei jaksa sellaista.

En sanonut mitaan vastaan vaan sanoin etta juu totta kai tee miten naet parhaaksi. Nyt mies on toissa ja musta alkoi vaan tuntuun hirveen pahalle etta miten toi mies kehtaa :(

Oonko ihan naurettava kun pahoitin mielen tallaisesta? Ehka mun hormonit ovat edelleen ihan sekaisin vai onko mulla oikeus loukkaantua?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä oli kanssa sama homma jossakin välissä. Sai kuulla kuittailua kun olin väkertänyt kaiken maailman eväitä ja leipomisia mukaan ja häntä kuulemma välillä oikein hävetti kun oli niin fiinejä ruokia. Lopulta yksi vinoilijoista oli sanonut että on kateellinen kun itsellä ei ole ketään kuka tekisi eväitä mukaan. Tähän loppui miehen häpeily ja jatkossa rupesin lähettämään leipomuksia myös tälle yksinäiselle sudelle. :) ....Tosin nykyään teen myös enemmän sellaisia "perusruokia" kun ei aika enään riitä kokkailuun. 

Vierailija
2/55 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minkä maalaisia ne ukot ja ukkos on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on omituisia.

Ne kiusaavat niitä, jotka syövät eväitä tai eivät vaan lounasta ruokalassa.

Ne kiusaavat niitä, joilla on monipuolinen ATERIA mukanaan voileivän sijaan.

Mikähän olisi hyvä ukoille??

t. eräs, jonka mies ahmi tonnikalakastiketta ja se oli muista "jumalten herkkua", mutta kun mies ahmi jotain aavistuksen hienompaa, muut vähättelivät.

Vierailija
4/55 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on tod. oikeus loukkaantua, sun miehes käyttäytyy ku pikkipentu! Muut miehet naureskelee kateuttaan hänen lounaitaan ja häntä hävettää? Kysy häneltä, tunteeko hän olonsa 10-vuotiaaksi?!

Miksei hän brassaile sulla ja tekemilläsi lounailla niin kuin normaalit AIKUISET tekisivät???!!!

Vierailija
5/55 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 14:43"]

Heh kylla mun mies on juuro toissa hyvin miesvaltaisella alalla ja juurikin sellainen aijajengi siella, ihan leppoisia miehia mita oon joskus firman juhlissa ja tapahtumissa tavannut.

Itsekin mietin, etta eikos miehet nyt yleensakin naureskele ja pilkkaa hyvantahtoisesti vahan kaikkea ja varsinkin toisiaan? Mutta mieheni on aika herkkaa sorttia.. kun mentiin naimisiin niin miehen tyokaverit taisivat sanoa voi ei, otan osaa ja itse suhtauduin tahan ihan huumorilla mutta miestani tama todella loukkasi. Ehka sitten ne naursekelut liian "hienoista" lounaista satuttavat hanta... 

Ehka ma vaan sitten teen kaalilaatikkoa ja makaroonilaatikkoa tulevaisuudessa ja jatan turhat hienostelut kotioloihin :D Ei toisaalta tekis mieli tehda enaa mitaan ruokaa mutta toisaalta ei sekaan tunnu kauheen kivalta etta menee niin paljon rahaa tyopaikkaruokailuun ja kun mulla kuitenkin olis aikaa ja energiaa tehda ruokaa, jota sitten ottaa mukaan. Kuitenkin nyt kun aityslomalla tulot on sen verran pinemmat niin ei tee mieli laittaa rahoja kankkulankaivoon.

Hassua etta kotona kylla kelpaa nama paremmat ruoat ja kiitosta satelee maasta taivaaseen. En kyl tieda ollenkaan etta kenen tekemaa ruokaa ne tyokaverit sitten syo.

Mua nyt pikkasen helpotti kirjoittaa taa asia tanne ja vahan raivota mielessani, enaa ei tunnu yhtaan niin pahalle :D ja eihan taa mammalomakaan ikuisesti kesta :P 

-ap-

[/quote]

Luulen että kyse on juuri siitä että on liian herkkä muiden vinoilulle ja haluaa sopeutua joukkoon. Sisimmissään varmasti kuitenkin arvostaa näkemääsi vaivaa ja huomaavaisuuttasi. Jospa siis säästää ne hienommat ruuat kotiin ja laittaa perussapuskaa mukaan. Ei kannata liikaa suuttua tai loukkaantua.

Vierailija
6/55 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos tää on tosi juttu, niin on kaksi vaihtoehtoa. Joko a) mies ei jostain syystä pidä tekemistäsi eväistä ja "ulkoistaa" mielipiteensä työkavereihin kun ei kehtaa vaan pyytää suoraan muunlaista evästä. Jos hän oikeasti tykkäisi sapuskoista, ei valittaisi. Naurettavaa, lapsellista ja tehköön jatkossa eväänsä itse. b) jos kavereiden naureskelu oikeasti mieluisille eväille saa aikuisen miehen muuttamaan omaa toimintaa, on kyse joko vakavasta työpaikkakiusaamisesta tai sitten miehelllä ei ole minkäänlaista itsetuntoa ja reagoi oudolla tavalla pieneen läpänheittoon. Sinulla varmaan on joku käsitys, mikä näistä on lähimpänä totuutta. 

Vierailija
7/55 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä kenties haettu vaikutteita Hakekaa kätilö -sarjasta...

Vierailija
8/55 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli niin vastaan etta mieheni on ihan suomalainen ja tyokaveritkin taitaaa olla suomalaisia, tai ainakin suomea puhuvia. Jos ihmettelit etta miksen kayta Ääkkösiä niin siita syysta etta kirjoitan lapparilta minka ostin ulkomailta ja tassa ei oo naita kirjaimia mutta ne kylla saa kun yhdistaa control shiftin ja " ja a tai o kirjaimet.  

Nyt kyl mietin, etta onneks en suuhtahtanut eilen illalla. Mieheni kylla tosi vaivalloisesti sanoi sen, etta ei haluaisi tallaisia lounaita enaa. Kotioloissa mieheni kylla arvostaa suuresti, jos kokkaan. Ei se nyt mikaan ruokahifistelija ole, mutta tykkaa itsekin kokata. Kokkaa ehka paremmin kuin mina, joka opin ruoanlaiton vasta ihan aikuisialla :D

En usko, etta miestani tyopaikkakiusataan ja en usko etta miehellani on maailman surkein itseluottamus, toki se voisi varmasti korkeampikin olla. Mutta sanotaan nyt nain etta mieheni on kasvanut naisten keskella ja lapsuudessa ja nuoruudessakin kaikki kaverit olivat naispuolisia. Ei ehka ole tottunut sellaisene miesten naljailuun vielakaan... 

itse taas kasvoin kolmen veljeksen keskella ja lapsuudessa olin joskus jopa hiukan poikamainen ja joskus mietin etta itsekin taida ymmartaa paremmin miesten huumoria kuin mun mies itse :D

Ehka ma jatan tan jutun nyt tahan enka enempaa asiaa mieti :D Leivon jotain hyvaa loppuviikoksi ja teen hyvaa ruokaa illalla. En halua nayttaa loukkaantumista miehelleni. enka totta puhuakseni tunne oloani enaa niin loukkaantuneeksi :D

-ap-

Vierailija
9/55 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pikemminkin ihan päinvastoin, kuten tuolla jo joku muukin vastasi. Mieheni on töissä suuryrityksessä jossa ylivoimaisesti suurin osa työkavereista on miehiä. Kateellisina kyselevät mun tekemien lounaiden perään ja aidosti ihmettelevät että voiko noin tehdä. Olen hyvä keittiössä ja repertuaarini on laaja, meillä minä kokkaan ja kyllä, myös miehelle. Ihmettelen suuresti "miehesi" käytöstä!

Vierailija
10/55 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 15:08"]

[/quote]

Tätä samaa olin justiinsa kirjoittamassa... Ehdit ensin.

Katsokaapa mammat viime perjantain jakso, aihe on kyllä kopsattu suoraan sieltä.

Vierailija
11/55 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 15:08"]

[/quote]

Tätä samaa olin justiinsa kirjoittamassa... Ehdit ensin.

Katsokaapa mammat viime perjantain jakso, aihe on kyllä kopsattu suoraan sieltä.

Vierailija
12/55 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suotta loukkaannut, kun miehes nyt on herkempää sorttia vittuilulle. Äijäthän vittuilee kateuttaan tuossa tapauksessa, kun itse järsivät sitä alennus lihapiirakkaa kylmänä ja haaleeta kahvia.

Oon mäkin saanut kuulla naljailua eväistä ja vielä naisilta. Mulla on usein mukana eilisen tähteitä. Tai välillä käyn ruokalassa syömässä, ihania ruokia, mutta todella kalliita. Muilla on leipää tai eineksiä lähikaupasta.

Mä olen duunissa se hienostelija, kun tuon prameita eväitä töihin tai leveilen rahoillani, kun käyn syömässä. Sisään ulos, vaikkakin vitsi on jo vanhentunut kun kolmatta vuotta eväistään kuulee.

Vierailija
13/55 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellinen mies sulla. Olen itse töissä ns. "äijäpaikassa" ja olisin ylpeä, jos oma avovaimo laittaisi noin upeat eväät mulle töihin.

T. Mies.

Vierailija
14/55 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, siis oikeasti, ei aikuiselle miehelle tarvitse eväitä laittaa. Jos ei itse osaa lounastaan tehdä niin sitten voi kärvistellä nälissään.

Vierailija
15/55 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitaa kylla metsastaa kasiin tuo sarja jos siella on henkiloilla ihan samat ongelmat :D Mutta ei kai ole ensimmainen kerta historiassa etta tv-sarjassa tapahtuu samoja asioita kuin oikeassa elamassa.

Mulle ei ole kylla mikaan mahdottomuus tehda perunaa ja lihakastiketta mutta voin sanoa sen suoraan, etta olen valilla niin tylsistynyt kotona, etta ruoanlaittoon saatan tuhrata ihan liikaa energiaa ja saan siita iloa, etta teen hyvan makuista ja kauniin nakoista ruokaa :)

Kun palaan takaisin tyoelamaan ja tyttaremme kasvaa ja elama on kiireista niin uskon, etta sita taas sitten kaipaa tallaisia aikoja kun nyt, pitaa kai nauttia vaan!

terkkuja ja tsemppeja kaikille muillekin kotiaideille :)

-ap-

Vierailija
16/55 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap halua laittaa sitä tavallista äijäruokaa.Mielestäni haluat hienostella, että saavat miehen työkaveritkin nähdä, että meillä osataan ja viitsitään laittaa ruokaa.Miksei, makaroonilaatikkoa,jauhelihakastiketta ja perunaa, tai uunilenkkiä, niitä miehet syövät. Näin naisen silmin vaikutat todella hienostelijalta. Minä olenkin miesten kanssa valtion virastossa,kuulisit ne jutu, ei sulla kantti kestäisi.

Jotain rajaa piperryksille.Tervetuloa tosimaailmaan.

Vierailija
17/55 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniin näköistä ruokaa ei ole totta.Mies haluaa jauhelihaa ja perunaa. 

Vierailija
18/55 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 15:22"]Ap, siis oikeasti, ei aikuiselle miehelle tarvitse eväitä laittaa. Jos ei itse osaa lounastaan tehdä niin sitten voi kärvistellä nälissään.

[/quote]

Ei tietenkään TARVITSE, senkin lukutaidoton. Aika moni vaan HALUAA tehdä ne eväät miehelleen. Mitä pahaa siinä on? Femakkojen tasa-arvoideologian kärsiminen?

T. Feministi, joka tekee eväät miehelleen, pesee tämän pyykit ja herättää joskus jopa töihin

Vierailija
19/55 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpais, ja kiittelisin vuolaasti. Missäs asutkaan ap? =D

Vierailija
20/55 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,et pärjäisi tuolla asenteellasi päivääkään miesvaltaisessa työyhteisössä. Vaikka olen nainen,olen tyytyväinen että minua ei pelota linnankundit,ei huumehörhöt, ei mikään. Onko nykyisin vielä tuollaisia hienohelmoja.