Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain työtodistuksen työharjoittelusta:

Vierailija
04.02.2014 |

Ei sovi työyhteisöön,paljon poissaoloja.Tuota ensimmäistä en oikein tajunnut.Tarkoittaako työyhteisö muita työntekijöitä,vai mitä? Kaupassa olin töissä,joten se voisi tarkoittaa asiakkaita myös...?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kauanko olit harjoittelussa? Ja paljonko niitä poissaoloja oli ja minkä tyyppisistä syistä?

Vierailija
2/49 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tuossa aiemmin on sanottu, ei siinä työtodistuksessa mitä tahansa saa sanoa. Pyydä uusi, ja tällä kertaa asiallinen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kerran: työkokeilusta ei saa työtodistusta! Siksi ap:n saama paperi on juuri sellainen kuin pitääkin eli siitä käy selväksi, mitä pitää parantaa. Asia on ap:lle kerrottu ennen työkokeilun alkamista, miksi hän ei sitä usko?

Vierailija
4/49 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden työharjoittelussa useita poissaoloja?!?

Vierailija
5/49 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 15:13"]

Vielä kerran: työkokeilusta ei saa työtodistusta! Siksi ap:n saama paperi on juuri sellainen kuin pitääkin eli siitä käy selväksi, mitä pitää parantaa. Asia on ap:lle kerrottu ennen työkokeilun alkamista, miksi hän ei sitä usko?

[/quote]

Mutta tämähän ei selvinnyt aloituksesta, eikä AP:n muistakaan kirjoituksista. Hän kirjoittaa vain työharjoittelusta. Esim. minä en ole tietoinen työkkärin käytännöistä (olen ollut työtön edellisen kerran v. 1998 merkonomiksi valmistumiseni jälkeen) ja siitä, mitä tarkoittaa työkokeilu enkä osannut AP:n tekstistä tunnistaa, että kyse on työkokeilusta. Joten siksi ehkä vastauksissa on sellaisia, jotka enemmänkin sopivat tavalliseen työhön ja työharjoitteluun kuin työkokeiluun.

Vierailija
6/49 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin sain työtodistuksen aina työharjoitteluista.. Siis työkkärin harjoitteluista.

Vierailija
7/49 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 15:13"]Vielä kerran: työkokeilusta ei saa työtodistusta! Siksi ap:n saama paperi on juuri sellainen kuin pitääkin eli siitä käy selväksi, mitä pitää parantaa. Asia on ap:lle kerrottu ennen työkokeilun alkamista, miksi hän ei sitä usko?

[/quote]

Olen itsekin ollut työharjoittelussa niin, että Kela maksoi tuolta ajalta työttömyyskorvausta (koska alle 25-vuotiaille, joilla ei ole toisen asteen tutkintoa, ei makseta työttömyyskorvausta ellei ole hakenut tiettyyn määrään amk/yliopisto-koulutuksiin). Sain työpaikastani kyllä työtodistuksen. Siis todistuksen yläkulmassa lukee ihan "työtodistus". Ja tätä todistusta ei ikinä tarvinnut viedä työkkäriin eikä minnekään.

No olipa Ap:n tilanne mikä hyvänsä, niin kysyisin kyllä työpaikalta todistusta ilman arviointia.

Vierailija
8/49 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siellä 4kk ja minulla oli kaksi pidempää poissaoloa; Satutin kerran jalkani töissä ja olin viikon pois,ja toinen kerta oli kun lapseni sairastui ja heti sen jälkeen minä,tästä olin poissa 1,5vkoa.Tuota jalkakipua yritin vähän aikaa sietää,mutta lopulta en enää pystynyt olemaan ja menin lääkäriin.

Sain kyllä myymäläpääliköstä vähän ikävän kuvan,kun hän kerran takahuoneessa puhui jostain työntekijästä toiselle työntekijälle,ja kohta tämä joutuikin puhutteluun.Oli aika surkea näky kun se työntekijä tuli sieltä kopista ulos.Muutaman kerran pari työntekijää kehuivat minua,ja se kyllä tuntui hyvältä mutta myymäläpääliköltä tuli vain moitteita.

Silloin kun satutin jalkani,ja soitin töihin etten tule vaan menen lääkäriin oli myymäläpäällikkö aika kurjan kuuloinen.Ja kun kerroin syyn,muuttui ääni kellossa,mutta jäi sellainen paskanmaku,että minutkin on lisätty täysmiehistöön vaikka olen ns.ylimääräinen työntekijä.

ap

Vierailija
9/49 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi jeesus,kuka haluaa kauppaan harjoitteluun :DDDDd onnea vaan valitsemallesi tielle! 

Vierailija
10/49 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän samantapaisia kokemuksia työharjoittelusta.

Tosin ravintolassa. Keittiöpäälikkö kiukutteli mulle joka asiasta ja muutkin työntekijät olivat jos ei nyt suorastaan töykeitä, mutta ainakin välinpitämättömiä ja eivät paljon mulle jutelleet. Sain usein kuulla valitusta siitä, että harjoittelijoita ei edes pitäisi ottaa kun niistä on vaan vaivaa ja blaa blaa. Jos kysyin mitä voin tehdä, sain usein osakseni vain halveksivia tuhahduksia. Jos näytin edes puoli minuttia siltä että ei ole mitään tekemistä, huudettiin että älä siinä vaan seisoskele. Jos yritin olla vähän pidempään vessassa tai ruokatauko venyi 5 min (jotta olisin poissa heidän tieltään :( ), sain valitusta siitä.

Parhaani yritin ja kehujakin lopulta sain, mutta ei ole harjoittelijan osa helppoa ei. Ja vielä kun he eivät maksaneet minulle mitään palkkaa, niin luulis että olisivat olleet vain kiitollisia "orjasta".

Eniten kuitenkin mua häiritsi se, että eräs osa-aikainen sai vähemmän työtunteja sinä aikana kun minä olin harjoittelussa vaikka niin ei saisi tehdä.

Vierailija
11/49 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pyydät uuden todistuksen. Ei tuollaista voi edes kenellekään työnantajalle tulevaisuudessa näyttää. Todistuksen kirjoittaja taitaa olla joku vanhempi ihminen, tuo "työyhteisöön sopeutuminen" tuo 90-luvun mieleen.

Vierailija
12/49 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa vittumainen ihminen ollut kirjoittamassa tuota tekstiä. Oikein halunnut varmistaa, ettei vaan sais töitä tulevaisuudessakaan.

Vierailija
13/49 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli teit ilmaiseksi töitä (kuinka kauan, saanko kysyä?) ja sait palkaksi paskan työtodistuksen? Aika mulkku pomo. Pyydä todistus ilman arviointia, olet lain mukaan oikeutettu siihen.

Vierailija
14/49 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5 viikkoa saikulla 4kk:n aikana ON TODELLA paljon. Sehän tekisi pyöreästi vuodessa 7,5 viikkoa eli melkein 2kk. Se on hirveä määrä. Normalisti ihmiset on saikulla muutaman päivän vuodessa.

Vierailija
15/49 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole yhteydessä alasi liittoon ja säilytä todistus itselläsi tai ainakin ota siitä kopio. Laiton.

Vierailija
16/49 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäisin vielä,että lääkäri totesi työkyvyttömyyteni niilä kerroilla,kun olin poissa.En siis ollut luvatta tai vaan kotona lusmuilemassa.

ap

Vierailija
17/49 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työharjoittelu tarkoittaa, että olit oppilaitoksen sinne "lähettämänä". Eiköhän tuo tarkoita, että työkavereitten kanssa et osannut toimia.

Vierailija
18/49 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no sillehän ei voi mitään jos sairastuu. Mutta rehellisesti pitää sanoa, että joskus se sairastuminen on ns. tekosyy.

Muistan kun katsoin TV:n sarjaa hukassa olevista nuorista, siinäkin se yksi tyttö joka asui maalla vanhempiensa kanssa pääsi kauppaan töihin. No meni muutama päivä ja alkoi kroppa vihoitella ja eikun saikulle... Totuus on se, että jos ei a) pidä itseään hyvässä kunnossa b) kestä hieman ns. kipua ei noihin aina voi vaan hakea saikkua.

"Hauskaa" on se, että havaintojeni mukaan vähiten saikkua hakevat ne joilla oikeasti olisi siihen syytä. Joku 50-v pahaa reumaa sairastava on kipuineen töissä, vaikka pitäisi olla kotona. Samaan aikaan ns. terve nuori hakee saikkua kun pikkusen kurkku tuntuu karhealta tai vähän hauikset väsyi tavaroiden kantamisesta...

Vierailija
19/49 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen työtodistus on laiton. Pyydä perusmuotoinen työtodistus jossa on vain työsuhteen kesto ja työtehtävät.

Vierailija
20/49 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työyhteisö koostuu työntekijöistä. Asiakkaat eivät ole teillä töissä.