Kokemuksia paastosta
Onko paastokokemuksia? Miten paastoat, kuinka kauan, mitä positiivisia/negatiivisia asioita näet paastossa?
Itse olen nyt pitkän perehtymisen jälkeen ryhtynyt ensimmäiselle nestepaastolleni. Kolmas päivä menossa, ja olo on yllättävän hyvä.
Kommentit (6)
En ole ikinä paastonnut, en pystyisi olemaan ilman ruokaa.
Mä paastosin viimeksi sillä sitruunasiirappipaastolla ja kun pääsin alkuun, niin olo oli tosi hyvä. Ihosta tuli melkeimpä upea ja monet vaivat katosivat. Vesi alkoi maistumaan hyvältä ja makean himo katosi ja sitä kesti pitkän aikaa paaston lopettamisen jälkeenkin.
Tänään yritän alottaan taas paastoa ja toivon todellakin, että se onnistuu. Mulle alotus on aina hankalaa, niin laihiksessa kuin paastossakin.
Kerran olen ollut viikon nestepaastolla. Ei siinä mitään henkistymistä (todellakaan) tapahtunut tai haettu, en meditoinut tms. enkä osaa niitä edes yhdistää paastoon. Kunhan halusin kokeilla pystynkö, sekä keventää ruokavaliota ja antaa elimistön levätä ruoansulatukselta. Meni yllättävän kivuttomasti, ehkä 4. päivä oli kamalin. Piti vetää 5 päivää, mutta sitten oli jo niin hyvä fiilis, niin vedin viikon. Painoa lähti 5 kg, olen kyllä semmoinen 5 kg jojoilija muutenkin pitkällä tähtäimellä, että eiköhän ne ole moneen kertaan jo sen jälkeen tulleet ja lähteneet! Mutta se nyt ei ollutkaan mitenkään tavoitteena. Kasvoista lähti tosi nopeasti rasvaa ja moni huomasi painon pudonneen, vaikka normaalipainon sisällä liikuttiin.
minkälainen on sitruunasiirappipaasto?
Laihtuuko paastolla? Kuinka paljon ootte laihtuneet?