Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako kyykkyä pystyt tekemään? Kts taulukkoa

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 10:34"]

Sain tulokseksi tyydyttävän. Olen ihan hyvässä kunnossa kuitenkin, liikun paljon. Tiedän että monet eivät tee tuota liikettä kunnolla eli hallitusti. Kyllä riuhtaisemalla sinnepäin saa tehtyä enemmän, polvien asento hajua, nojataan liikaa eteen tms.

[/quote]

No ei tietenkään saa tehtyä enemmän jos keksit säännöt että kuhunkin kyykkyyn täytyy kuluttaa tietyn verran aikaa.

Hyvä kunto ei oikeastaan tässä testissä kerro juuri mitään. Tarvitaan vain ja ainoastaan jalkalihaksista riittävä pumppausteho. Se voi tai voi olla korreloimatta muun kunnon kanssa. Kuten esim. minulla jalat suht ok. kunnossa muutoin ylipainoa reilusti. Toistoja 60. Siis, tottakai, tämä testi on eri asia kuin satakiloa levytangossa kyykkääminen. Tässä pumpataan, jalat ois hyvä olla lattiassa kiinni jollain että voi ponkasta kunnolla takaisin ylös.

Vierailija
82/100 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 14:33"]

Jumpissa välillä näkee näitä selällä kyykkääjiä. Sillä tekniikalla toistoja varmasti saa sen 70.

[/quote]

Pitää olla apinan kädet ettei vähän kouristuisi selällä. Etenkin jos on ylipainoa niin tiettyjen henkilöiden on lähes mahdotonta päästä kyykkyyn. Siksi neuvon monia tekemään harjoitteen niin ettei tarvitse koskea lattiaan.

Moni tuhoaa selkänsä ja polvensa väärällä kyykkytekniikalla. Selkä tulisi olla koko suorituksen ajan "paketissa". Jos harrastaja ei ymmärrä tai ole yhteydessä vartaloonsa suorituksen ajan niin suosittelen tekemään harjoituksen 90 asteeseen ja ylös.  Itse teen nykyään yhden jalan kyykkyjä, siten että etummaisella jalalla potkin samaan aikaan eteen, molemmille sivulle ja ylös.

N43

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 35 ja ikää on 29 vuotta, joten tulos on välttävä. En vain pystynyt tekemään toistoja tuon nopeammin, kun pyrin pitämään liikkeet hallittuina. Olen kyllä aika pettynyt ja ihmeissäni, sillä olen luullut, että mulla on todella vahvat jalat.

Vierailija
84/100 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo testi nyt kerro kunnosta välttämättä mitään. Itse en pysty (39v.) tekemään tuollaisia toistoja varmaan, kun max. 10 (en kokeillu).

Samoja kyykkytestejä tuli tehtyä jo yli 10v. sitten opiskeluaika ja eipä tuosta testistä sillonkaan minulle mitään ilo ollut, kun polvet eivät vaan kestä.

Tosin kyllä vedin silloin ja vielä nykyäänkin parempia tuloksia esim. vatsalihaksissa ym. että silleen:)

Vierailija
85/100 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 10:40"]

Huonokuntoinen normipainoinen nainen, flunssassa, 53v - lopetin 40 kohdalla. Aikaa en ottanut - oliko siinä joku aikaraja? Ehkä meni reilu minuutti??

[/quote]

tuosta tyylistä vielä mä tein näin - kelpaako

- sormenkärjet osuu maahan

- kyykyssä perse alempana kuin polvet ja suunta alas, ei taakse

- suoristusvaiheessa jalkoja ei lukita mutta suoristetaan

- selkä suoristetaan

Vierailija
86/100 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 18:35"]

Oli pakko kokeilla saako tuon 49. Menihän se, ehkä ei ollut paras päivä kokeilla, sillä eilen oli jalkapäivä. :D

[/quote]

Ei tuo vaikuta mihinkään. Palautumiseen korkeintaan, jos siihenkään.

N43

Vierailija
87/100 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 10:48"]

Sain 35 ja ikää on 29 vuotta, joten tulos on välttävä. En vain pystynyt tekemään toistoja tuon nopeammin, kun pyrin pitämään liikkeet hallittuina. Olen kyllä aika pettynyt ja ihmeissäni, sillä olen luullut, että mulla on todella vahvat jalat.

[/quote]

Kun saisi videolle niin voisi analysoida. Kokeileppa lyhyempi aika. Pystytkö pitämään yllä hetkeäkään esim. 1/sek tahtia?

Vierailija
88/100 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 19:13"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 18:48"]

Epäilen monen ilmoittamia tuloksia. Ai että yli 50 ja ehditte suoristaa polvet kunnolla?

En usko.

[/quote]

Ei ole polven suoristumisesta kiinni enää noilla toistotiheyksillä. Meinaa menna hyppelyksi.

M46

[/quote]

Hyppely tekee suoritteesta rankemman ja hidastaa tulosta...

Ilahduttavaa huomata että täälä on paljon kohtuu hyvässä kunnossa olevia naisia miehiin verrattuna. Pidänkin näitä liikkeitä enemmän naisille ja nuorisolle sopivina, kuin miehille, jotka ovat luonnostaan kömpelyksiä ja harva edes pääsee kyykkyynkään.

N43

Vierailija
89/100 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

57 meni! Oli yllättävän rankka testi! Syke nousi reippaasti, puuskutti ja jalat meni maitohapoille. Peruslenkkeilijä olen ja ikää 40 v.

Vierailija
90/100 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonokuntoinen normipainoinen nainen, flunssassa, 53v - lopetin 40 kohdalla. Aikaa en ottanut - oliko siinä joku aikaraja? Ehkä meni reilu minuutti??

[/quote]

- selkä suoristetaan

[/quote]

Kelpaa oikein hyvin. Jos haluat hifistellä niin työnnä lantio lopuksi ihan hienosti eteen ja murjaise tappava katse. Voit lyödä jopa kaksi nopeaa suoraa ilmaan tai tiiliseinään! Minulla auttaa tuo tiiliseinään hakkaaminen. Kipu nostaa adrenaliinia ja saan fiilistä tehdä suorituksia entistä raivokkaammin. 70-luvulla Japanissa, kun opiskelin karatea oli mestarilla tapana iskeä kepillä selkään, jos harjoittelijalla alkoi puhti loppua.

N43

Vierailija
91/100 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://m.youtube.com/results?q=squats&sm=1

tässä on hyvä perusopastus aloittelijalle! kun tekniikka on sisäistetty, voi kyykkyjä syventää. ei oo tarkoitus saada peppua kantapäihin, jos saat niin asento ja tekniikka on kyllä tosi pielessä..

Vierailija
92/100 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo testi nyt kerro kunnosta välttämättä mitään. Itse en pysty (39v.) tekemään tuollaisia toistoja varmaan, kun max. 10 (en kokeillu).

Samoja kyykkytestejä tuli tehtyä jo yli 10v. sitten opiskeluaika ja eipä tuosta testistä sillonkaan minulle mitään ilo ollut, kun polvet eivät vaan kestä.

Tosin kyllä vedin silloin ja vielä nykyäänkin parempia tuloksia esim. vatsalihaksissa ym. että silleen:)

[/quote]

Kertoo se kunnosta jotain... Turha vähätellä tälläistä testiä jolla testataan poliisikoulussa ja armeijassakin.

N43

Vierailija
93/100 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis hitsi sori! toi linkki vie ainakin mulla vaan hakutuloksiin.. siis toi eka missä mustavaatteinen nainen on valkosella taustalla..

Vierailija
94/100 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen sain 30, tänään jo 32. Nyt siis jo tyydyttävä kunto :) Kunto nousee kohisten ;))

Vierailija
95/100 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 sain. Olen 18-vuotias, enkä ole urheillut lähes ollenkaan pariin vuoteen. 176 cm & 57 kg, täytyy kyllä kokeilla huomenna uusiks, jos sais 40.. :DD

Vierailija
96/100 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 meni 30 sekuntiin, kunnes koira tunki kiinni ja horjahdin selälleni. Pitää ruveta kuitenkin treenaamaan. Hengästyin niin, etten paljoa varmaan olisi enää jaksanut. 

39 v.

Vierailija
97/100 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain 37, eli tyydyttävä tulos. Keskitasoa ollaan. 10 kg ylipainoa ja kuntokuuri päällä, taidan laittaa sivun kirjanmerkkeihin ja testata muutaman kuukauden päästä uudestaan :)

Vierailija
98/100 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 11:03"]

[/quote]

- selkä suoristetaan

[/quote]

Kelpaa oikein hyvin. Jos haluat hifistellä niin työnnä lantio lopuksi ihan hienosti eteen ja murjaise tappava katse. Voit lyödä jopa kaksi nopeaa suoraa ilmaan tai tiiliseinään! Minulla auttaa tuo tiiliseinään hakkaaminen. Kipu nostaa adrenaliinia ja saan fiilistä tehdä suorituksia entistä raivokkaammin. 70-luvulla Japanissa, kun opiskelin karatea oli mestarilla tapana iskeä kepillä selkään, jos harjoittelijalla alkoi puhti loppua.

N43

[/quote]

haha, täytyypä kokeilla;)

Vierailija
99/100 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa Jutan 6kk Superdieeteissä tehtiin tänään kuntotestissä just näitä kyykkyjä ;) Sieltä mallia siis!! :)

Vierailija
100/100 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 43 kyykkyä. Ikää välillä 50-54, ei ylipainoa. Jonkun verran harrastan liikuntaa, mutta salilla en käy. Perä meni kyllä aivan alas, ei mitään selkäkyykkyjä. Hengästytti!