Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailemani mies kertoi että on salannut verotietonsa

Vierailija
26.10.2020 |

Tai siis asia tuli ilmi kun luettiin yhdessä jotain lehtijuttua. Eli tarkoittaako, että hän on todella suuritulounen, vai voiko kuka vaan salata tietonsa muuten vaan uteliailta naapureilta.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lompakko lassen uusin aloitus teemasta "naiset ovat rahan perään".

Vierailija
2/28 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkitatko salaamisella sitä ettei verohallinto anna medialle listoja henkilöistä jotka tianaavat vähintään 100 tonnia? ymmärtääkseni tiedt saa edelleen, kunhan toimittaja menee verottajan konttoriin asioimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, se on miljonääri!

4/28 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
5/28 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuossa uliset, OLETTEHAN TE ! Vissiinkin sitten taas osui ja upposi, kun ulisemaan tarvii alkaa.

Vierailija
6/28 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuossa uliset, OLETTEHAN TE ! Vissiinkin sitten taas osui ja upposi, kun ulisemaan tarvii alkaa.

Edellinen kertoi rauhallisesti oman näkemyksensä ja sinä aloit keuhkota omaasi?

Vierailija
7/28 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei verotietoja voi salata. 

Jos olisi joutumassa sille erilliselle listalle, jonka verottaja lähettää vuosittain medialle suurituloisimmista, niin siltä voi pyytää poistamaan itsensä hyvästä syystä. Omasta mielestäni jo se, että tuollainen lista ylipäätään laaditaan, on väärin. (Ja olen pienituloinen itse.)

Vierailija
8/28 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tarkitatko salaamisella sitä ettei verohallinto anna medialle listoja henkilöistä jotka tianaavat vähintään 100 tonnia? ymmärtääkseni tiedt saa edelleen, kunhan toimittaja menee verottajan konttoriin asioimaan.

Onko verottaja tähän asti antanut listat, eikä toimittajien ole itse tarvinnut kaivaa?

Vierailija
9/28 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi joutumassa sille erilliselle listalle, jonka verottaja lähettää vuosittain medialle suurituloisimmista, niin siltä voi pyytää poistamaan itsensä hyvästä syystä. Omasta mielestäni jo se, että tuollainen lista ylipäätään laaditaan, on väärin. (Ja olen pienituloinen itse.)

Miksi väärin. Listasta näkee, ketkä yhteiskuntaa pyörittää ja ne sossupummit lopulta elättää

Vierailija
10/28 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko verottaja tähän asti antanut listat, eikä toimittajien ole itse tarvinnut kaivaa?

Kyllä, ja antaa edelleen.

En pysty tajuamaan, miten suomalainen viranomainen voi harrastaa tällaista. Juorulehdistön moraalittoman toiminnan edesauttamista!

Vierailija
11/28 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö hyvätuloisten miesten pysyä sinkkuna?

Vierailija
12/28 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan omaverosta löytyy nykyään kohta "vastustan tietojeni luovutusta" ja tällöin ei päädy näille lehdistölle toimitettaville listoille. Vaatii perustelut mutta me laitettiin vaan että kateelliset naapurit ja meni läpi. Soittamalla verotoimistoon ja kertomalla nimen, maakunnan, syntymävuoden tiedot kuitenkin saa.

Vierailija
13/28 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisemmin puhuu vain puppua, eli valehtelee. 

Vierailija
14/28 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi voi myös olla vaikka ulosotossa ja tekee pimeitähommia. Ei niistä tuloista verottajalle kerrota.

Vierailija
15/28 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi väärin. Listasta näkee, ketkä yhteiskuntaa pyörittää ja ne sossupummit lopulta elättää

Koska se houkuttelee hyväksikäytön ja kiristyksen yrittäjiä näiden ihmisten kimppuun ja on omiaan leimaamaan heitä.

Eksäni oli kerran tuolla listalla, ja oli kuulemma aika ikävää esim. etsiä seuraa, kun nimeä googlatessa tulee tuo lista ensimmäisten tulosten joukossa. Hänestä ei näe päälle että on suurituloinen ja halusi löytää kumppanin, joka on hänen kanssaan koska pitää hänestä ihmisenä, ei rahojen takia. Hän löysi sitten viimein ulkomaalaistaustaisen kumppanin, joka ei ollut edes tietoinen moisista listoista eikä osannut suomea, ja oli autuaan tietämätön miehen rahoista suhteen alkuaikoina. 

Moni varakas saa myös tappouhkauksia ja muuta kivaa ihan vain siksi, että jotkut ihmiset ovat katkeria asiasta, tietämättä mitään siitä miten varallisuus on kerätty. Ei ole oikein, että kaiken maailman sekopäiden toimintaa mahdollistetaan tällaisia listoja julkaisemalla. Toki joku moraaliton paskalehti sellaista tekee vaikka se ei olekaan oikein, mutta siinä mennään liian pitkälle että valtio vielä auttaa siinä! Siis se taho, jonka toimintaa näiden ihmisten rahoilla pyöritetään.

t. Se pienituloinen

Vierailija
16/28 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kieltää verottajan luovutuksen medialle näihin 100 000e/v-listoille. Itse tietoja ei voi salata siten, etteikö niitä verottajan rekisterissä olisi. Luin eilen, että näiden tietojensa luovutuksen estäneiden nimi tulisi kyllä journalisteille, mutta summa ei... tämä vaikuttaisi aika hölmöltä?

Vierailija
17/28 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pohtinut että miten ovat päätyneet lukuun 100,000 että tuon verran tienaavista lähettävät listan. pitäisi tienata sellaiset 8300 euroa kuussa että saisi nimensä esille.

Vierailija
18/28 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellinen kertoi rauhallisesti oman näkemyksensä ja sinä aloit keuhkota omaasi?

Lompakke-lasse on mielestäsi neutraali rauhallinen ilmaisu kuten käyttämäsi keuhkoaminen? 

Vierailija
19/28 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen pohtinut että miten ovat päätyneet lukuun 100,000 että tuon verran tienaavista lähettävät listan. pitäisi tienata sellaiset 8300 euroa kuussa että saisi nimensä esille.

Tuo ei pidä paikkaansa vaikka se on looginen luulo.

Oikeasti vaaditaan n. 110 000e palkkatulot, sillä näissä listoissa käsitellään käsitykseni mukaan verotettavaa (ansio)tuloa valtionverotuksessa, ja siitä tehdään TyEL-, sairasvakuutusmaksu ja työttömyysvakuutuksmaksut. Nämä ovat yhteensä n. 10%. Itse voit laittaa lisävähennyksiä jos sellaisia on.

Yllämainittu oletuksella, että pääomatulot ovat 0.

Vierailija
20/28 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämä vaikuttaa elämääsi..... miten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi