Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vk 34, ivf/icsi/pas

24.07.2006 |

Tässä aloittelen uutta pinoa. ; )

Itse olen ekakertalainen näissä koeputkihommeleissa. Eli tarkoitus olisi tehdä viikolla 34 ivf hoito.

taustaa: yritystä ollut 05/03. Olemme mieheni kanssa ns. selittämättömiä tapauksia, mitään syytä lapsettomuuteen ei ole löytynyt. Kaksi inseminaatiota on kokeiltu tuloksetta. Hoidossa olemme oyssissa.

Toivottavasti tämä ivf toisi kaivatun plussan meidänkin perheeseen! Pitää yrittää tsempata itseä kauheasti ja jotenkin olo on sellainen toiveikas ; )

Tulkaahan muutkin samassa aikataulussa olevat pinoutumaan, niin on yhdessä mukavempi vaihtaa kuulumisia!

t. Mimais

ps. Mulla alkaa sumuttelut torstaina!

Kommentit (195)

Vierailija
1/195 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin 2.IVF ajoittuu tuolle viikolle, tai siis ainekin pitäisi, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan. Joten nyt meitä on jo kaksi! ;0)

Meilläkään ei periaatteessa ole diagnoosia lapsettomuuteen. Miehellä hiukan heikko sperman laatu ja mulla lievä endometrioosi, joita lääkärit eivät pidä syynä lapsettomuuteemme, tiedä sitä sitten. Eka IVF saatiin ennen kesälomaa, ketuiksi meni siis. Kovasti olin minäkin positiivinen ennen hoitoa, vaikka kokoajan yritinkin ajatella eta tuskimpa vielä ekalla kierroksella onnistutaan ja että eka kerto on vähän niinkuin " kokeilu" . Silti pettymys oli suunnaton kun taaaaas kerran menkat alkoi ja vielä aivan liian aikaisinkin.. Mutta nyt siitä on jo toivuttu ja lomilla lepäilty.

Nyt sitten toista yritystä putkeen. Sinulla taitaa olla se lyhyt kaava tuossa hoidossa kun vasta nyt alkaa sumut? Minä aloitin jo viikko sitten sunnuntaina, eli yli viikon jo olen limakalvoja tuhonnut. Veri valuu välillä nenästä, on sen verran tyjyä ainetta. Mutta ei haittaa, kestän mitä vain jos siitä apua on!

Minkälainen lääkitys sinulle annettiin? Mulla Synarela ensin ja sitten Menopur piikitys. Eka hoidossa oli Puregon piikit, ei vissiin sitten sopinu minulle kun halusivat vaihtaa merkkiä.

Kyllä tämä aika vain aika hitaasti matelee eteenpäin. Ei millään jaksais odottaa niin montaa viikkoa ennen kuin " tositoimet" alkaa.

Eli tämmöstä meillä. Toivottavasti toisella kerralla (jo) onnistuttais. Ennustajaeukko kertoi lasketuksiajaksi toukokuun -07, jos tää IVF menis nappiin, niin tuo laskettuaika pitäis paikkansa!! Jostakin sitä täytyy toivoa repiä.. :O)

Vierailija
2/195 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määpä hyppään tähän teidän ketjuun mukaan, vaikka mun laskujen mukaan mulle tehdään IVF/ICSI tehdään viikolla 33. Hoito tehdään pitkällä kaavalla omien endo-epäilyjen takia, sumuttelut aloitin sunnuntaina. Ensi viikon keskiviikkona ensimmäinen ultra, mitä lie siitä jo katsovat. Meillä ei " lapsettomuutta" ole takana vielä edes vuotta mutta epäilin, että minussa on jotain vikaa tietyistä asioista johtuen. Minusta ei varsinaista vikaa ole löydetty mutta miehellä onkin yllättäen vähän simppoja. Kaksi inssiä tehty tuloksetta. Eli nyt järeämmät aseet käyttöön. Jänskättää... ja pelottaa... mitä jos mun munikset ei hedelmöity ollenkaan... tai tämä ei muuten vaan tuota tulosta.. No, aika näyttää. Menkkoja tässä ootellaan, alkanee viikonloppuna viimeistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/195 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että muitakin ilmoittautui tai siis no tietenkin olis viel kivempi jos oltas saatu plussat jo aikapäiviä sitten.

Kyl mä oon tajunnu et mullakin olis pitkä kaava. Pitää nyt itekki ynnätä kalenteria ; ) eli mulla alkaa kierron 23 päivä, joka siis nyt torstaina. Sumuttelut. En muista nyt merkkiä, mutta oliskohan ollu se supre... tai jotain. sitten 9.8. eka ultra, jolloin aloitellaan pistokset, muistaakseni puregon, 15.8. ultra ja 18.8 ultra. sit viikolla 34 punktio ja siirto. Eli onkos tää nyt se lyhyt vai pitkä, ite oon viel vähä uuno näis jutuis.

Kyllähän tää jänskättää.

Mimais

Vierailija
4/195 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mulle määrättiin neljä kertaa päivässä molempiin sieraimiin. Joten ne voi varmaan ottaa päivän aikana esim 7.00, 11.30,16.30 ja 21.00 vai miten te otatte.

ja sitten mites se menee se lääkekatto, kun mä otin nyt vasta ne nenäsumutteet ja haen myöhemmin piikit. apteekin täti meinas että sumut on 88 euroa (kela hyvitys) ja ilman kelahyvitystä 150 euroa. Paljonko teidän lääkkeet maksoi ja miten toi katto homman oikein menee?

t. Mimais

ps. malttamattomana. että pääsee tositoimiin!

Vierailija
5/195 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti hakea ihan reseptit ja kalenteri esille, kun ei meinaa muistaa kaikkea noita juttuja :) Mulla siis sumuna Suprecur, jotka aloitin kierron 20. päivä ja Menopur-piikki. Noihin meni rahaa jo 420 ¿! Sit tulee vielä ne luget ja pregnyl-irrotuspiikki. Lääkäri meinas, että noista ei tuu vielä se lääkekatto (joka on n. 600 ¿) täyteen. Se lääkekattojutska menee jotenki sillai, että sit kun se n. 600 ¿ tulee täyteen, apteekkiin (kaikkiin?) menee tieto ja kotiin tulee kai joku lappu ja sen kans voipi mennä sit apteekkiin ja sit saa reseptilääkkeet ilmaseksi loppu vuoden. Joku viisaampi voi vielä tarkentaa, kun en muista oikein mitä se apteekin täti selitti.

Mää otan sumut suht. säännöllisesti, kun se ei tuota mitään ongelmia eli klo 5.00 (herätys jo silloin), klo 11, klo 17 ja viiminen klo 22-23. Kolmas sumuttelupäivä menossa eikä vielä ainakaan mitään oireita, toivottavasti ei tuukaan.

Vierailija
6/195 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle määrättiin sumuja kolmesti päivässä. Töitten takia en pysty ottamaan täysin säntillisin kellonaikoihin, en pystynyt ekallakaan kerralla, mutta hyvin olivat silti vaikuttaneet. Ekan sumun otan klo:7-10 toisen kerran klo:15-16 ja kolmannen kymmenen aikaan illalla. Minä saan hoitoja norjassa ja ihmettelinkin että onko tosi että suomessa lääkekatto on (vain) 600¿?? Eli noin 5000nkr. Täällä katto on 18 000 Nkr!!!!! Eli n.2500 ¿... Huh,huijaa että on pikkuisen eroa, eivät vissiin täälläpäin tarvii enempää vauvoja.. Meillä täyttyi tuo järkyttävä lääkekatto jo melkein ekasta hoidosta. En uskalla ajatellakkaan mitä mahtaa täällä yksityisellä maksaa, täytyy varmaan muuttaa suomeen takaisin jos ei kolme hoitoa tuota tulosta. Muuten tulee todellakin konkurssi eikä varaa enää vaippoihin jos niitä joskus tarvii!

Mulla edelleenkin sumuttelut jatkuu, yököttää!! Ensviikolla eka ultra ja jos munarakkulat rupsahtaneet vaihdevuositasolle niin aloitetaan piikittely. Seuraava ultra sitten vasta piikityksien jälkeen 18.8!! Jotenkin hirvittää ettei siinä välissä ole minkäänlaista tarkistusta kun Menopuriakin määräsivät norsun annokset eli 300IE vrk.. Varmasti saan jonkun hyperin eikä päästä edes punktioon..

Sitten vielä yks mietitys lisää, eli te joilla jo hoito(ja) takana: määrättiinkö uusiin hoitoihin verikokeita tueksi? Mulle ei ole määrätty yhtäkään verikoetta koko hoidon aikana!!?? Tuntuu että tämä alkaa jo lähennellä eutanasiaa..huoh..

Vierailija
7/195 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun minäkin mukaan. Tämä on meille toinen icsi-hoito . Edellinen tehtiin viime maaliskuussa köyhin tuloksin. Ensimmäisessä hoidossa olo oli aika toiveikas. Nyt tuntuu, että odotaisimme ihmettä tapahtuvaksi. Viimeksi alku näytti hyvältä. Saimme 17 munasolua punkteerattua, joista 12 hedelmöittyi. Kuitenkin näistä vain yksi kelpasi siirrettäväksi eikä siinäkään ollut kehumista ( 3-luokkaa). Eli mitään ei jäänyt pakkaseen uutta yritystä varten. Olemme hoidoissa miehen heikon sperman takia. Siittiöitä on vähän ja niistäkin 0-1 % normaalimuotoisia. Meidät ohjattiin suoraan Icsi-hoitoon ilman mitään välivaiheita. Vähän harmittaa, että tuli melkein puolitoista vuotta yritettyä luomusti. Lääkäri arvelee, että joko siittiöissä tai munasoluissa voi olla jotain vikaa, jolle ei voi mitään ja mikä aiheuttaa niissä monitumaisuutta ja hidasta jakautumista. Nyyf! Pitäisi jotenkin yrittää kuitenkin pysyä toiveikkaana, muuten ei jaksa. Viimeksikin varsinkin hoidon alussa harmitti ja oli surullinen olo. Onnistuin olemaan melkein koko kesän murehtimatta ja nyt se taitaa tulla kaksin verroin takaisin.

Toimenpide on suunnitteleilla viikolle 34. Sumuttelun (synarela 2 krt päivässä yht. 4 suihkausta) aloitin 25.7 ja seuraava lääkärikäynti on 10.8. Sitten ennen punkteerausta on kaksi verikoetta ja ainakin yksi ultra. Täällä Suomessa on verikoe muutama päivä pistoshoidon aloittamisen jälkeen, jolla varmistetaan, että lääkeannos on oikea.

Meillä kului ekan hoidon lääkkeisiin n. 1000 euroa, kun pistoshoitoa jouduttiin jatkamaan pidempää ja annosta suurentamaan. Kelasta tuli vähän viiveellä ilmoitus maksukaton ylittymisestä. Ilmoituksen kanssa mennään apteekkiin ja sen jäljeen saa lääkkeet loppuvuoden 2,5 e per lääkeostos per lääke. Vasta noin kolme kuukautta myöhemmin saimme yli menneen rahan tilille. Nyt oli ihanaa ostaa läkkeet melkein ilmaiseksi.

Stemppiä ja jaksamista teille kaikille. Ja plussa ja onnensäteitä sylikaupalla!

Vierailija
8/195 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähänkin pinoon.

Tänään aloittelin siis 270706 nuo sumuttelut ja lääkkeenä suprecur tai jotain sinne päin. Neljä kertää päivässä molempiin sieraimiin pitää suhhuuttaa ; )

Tuleeko teille paha maku suuhun. Vaikka laitan kuten ohjeessa sanotaan eli pää vähän eteenpäin ja sit pullo suoras suihkastaan ni mulla saattaa tulla vasta muutaman minuutin päästä paha maku suuhun? Ihan niinku sitä valus suuhun sitä nestettä? Mut kai sieltä sitä ainetta niin paljo tulee et se lentää suurin osa oikiaan paikkaan.

Aika samoissa mennään... kaikki taitaa sumutella!

t. Mimais

Vierailija
9/195 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitynpä minäkin ketjuun, kun näyttäisi punktio sattuvan myös minulla viikolle 34.

Sumuttelut aloittelin 25.7 ja eka ultra 9.8.

Toinen Ivf menossa, huhtikuussa edellinen.

Saatiin silloin 9 munista, joista 7 hedelmöittyi.

Kaksi siirrettiin huonoin tuloksi, yksi meni pakkaseen.

Pas:ia yritettiin kesäkuussa, mutta alkio ei selvinnyt sulatuksesta.

Hirveän toiveikas en hoidon suhteen ole, mutta yritetään nyt kuitenkin.

Siirryimme Oys:n puolelta väestöliittoon, kun halusin yhden ivf:n vielä tälle vuodelle, kun kerran maksukattokin on täynnä.

Ja meillä tuo maksukatto toimi tosi hyvin, kun ostokset ylittivät sen 600 euroa, tein itse kelahakemuksen ja liitin siihen kuitit.

Korvaus tuli muistaakseni jo viikon sisällä.

Ja nyt on sitten sopimus apteekin kanssa, 3 euroa ottavat jotain omavastuuta eli nyt on halpaa..

Mutta jatketaanpa tyttäret sumutteluja, nieluun sitä tosiaan välillä valuu, mutta vaikuttaa kuitenkin ihan oikein.

Vierailija
10/195 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sumuttelut jatkuu kuudetta päivää. Vähän tuntuu, että mahassa oireilee, saattaapi kyllä johtua menkkojen tulostaki.. Kyllähän se tökötti suussa maistuu mutta tuntuu, että vähemmän ku alussa. Liekö jo tottunu makuun. Pitäs kyllä testata, että se puteli toimii kunnolla vielä, on meinaan pudonnu jonku kerran lattialle. Mulla eka ultra ens keskiviikkona ja sillon pitäs menkkojen olla alkanu. Ja onkin. Mietin vaan, että haittaako jos ne on vielä " päällä" ? Jotenkin ajatus vähän ällöttää. Hui kauheeta, vielä reilu 2 viikkoa MAHDOLLISEEN siirtoon :) Viikonloppuja kaikille! :)

Vierailija
11/195 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas yöllä pikku pääsärky, tuntui että hajoaa. No yöllähän toki unenpöpperössä saattaapi liioitella, mut silti... Teki pahaa ym. Aikani puntaroita ja suprecur selosteen luettuni otin panadollian. Aikanaan tuoteselosteessa ei kielletty? Mites teillä muilla, onko ollu päänsärkyjä? On näköjään yksi oireista.

No nyt virkeenä lähdössä viettämään serkun polttareita ; )

t. Mimais

Vierailija
12/195 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

unenpöpperössä ko oli noin paljo kirjoitusvirheitä ; )

t: Mimais

Vierailija
13/195 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitynpä minäkin tähän kekoon - vaikkakin " operaatioviikon" pitäisi olla vk33. Ensimmäistä IVF:iä lähdetään yrittämään. Nollaultra 1.8., sumutellut olen jo lähes kaksi viikkoa (Synarela, aamun illoin kumpaankin sieraimeen).

Mua ei tökötin nieluun valuminen tai maku haittaa, mutta tuntuu, että olen jotenkin tosi alakuloinen. Menkat päällä ja jälleen tosi kivuliaat:=(

Nyt loppuu valivali - kaikille kovasti peukutuksia tulevaan operaatioon!!!

-mooli (hoidon tarpeessa ja v-puolen ensikot)

Vierailija
14/195 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ota loppuakseen tämä sumuttelu, odottavan aika on pitkä.. Jotenkin tuntuu että vois jo alkaa vähän äksöniä, tämä sumuaika kun on niin tuhottoman pitkä, 2 viikkoa jo takana!

Ensviikolla on onneksi se eka ultra ennen pistosten alkamista, toivottavasti kaikki on niinkuin pitääkin. Piikit alkaa sitten vissiin 9.8. Nuista oireista, mulla ei ole oikeastaan ollut nyt mitään oireita ja sehän tässä nyt sitten vähän huolettaakin (ainahan se jotakin pitää stressata.. ;0) ). Viimekerralla oli kyllä kunnon mielialanvaihtelut ja vartalon turpoilu, nyt ei sitten mitään! Oikeestaan en ole pitkiin aikoihin ollut näin hyväntuulinen ja rauhallinen.. Mun kroppa on varmaan tullu riippuvaiseksi tuosta Synarelasta ja vaati joka kiekalla enemmän,hee.. Nyt kuiteski menkat onneksi alkaa jo loppua, viikon vuodin ja kunnolla, joten ei siellä kyllä enää mitään pitäis olla jäljellä.

Yhtä juttua olen useamminkin miettinyt, että miksi tuo Synarela (ainakin mulla) aloitetaan kierron 20. päivä, kun sitähän periaatteessa vois olla luomuraskaanakin, jos sellaiseen olis hitusen mahdollisuus!? Ja sitten jos ois raskaana niin miten sille alkio rievulle käviskään..?? No nyt ei onneksi enää sitä huolta kun vuodin kuin härän kurkusta, mutta tuota olen monesti mietiskelly..

Ja sitten vieläkin ihmetyttää ettei mulle määrätty minkäänlaisia verikokeita koko hoidon aikana!!! Pitänee kysästä gyneltä kun sinne ensviikolla menen, että oliko tosiaan tarkoitus vai onko vain unohtunut..hmp. Ja jos on unohtunut niin alkaa kyllä hermostuttaa lääkäreiden panos tähän minun hoitoon. Kun ei ole ihan ilmasta hommaa vaan unohdella tärkeitä juttuja, jos sen takia sitten hoito munataan..

Joo, tiedän, ihan liikaa kait sitä ajattelee... ;0)

Miten teillä miehet tukena hoidoissa?? Mulla oli oma ukko mukana kaikilla lekuri käynneillä ja infossa eka kerralla ja pistin sen piikittämäänkin. Tällä kerralla on sitten vain henkisenä tukena taustalla, kun ei ole mahdollisuutta tulla joka kerta mukaan, mutta kylläpä se riittääkin. Hänellä semmonen rennompi asenne ( ainakin päällisin puolin), että katotaan nyt miten käy, jos ei taaskaan onnistu niin yks hoito vielä kunnallisella ja sitten lähetään yksityiselle. Minä sitten hoidan sen stressaus puolen!

Kivaa viikonloppua teille kaikille sniffikavereille!! ;0)

Vierailija
15/195 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykääpä tyttäret tuolla seksi-keskustelussa ja klikatkaa otsikkoa: " Epäromanttisinta mitä miehesi on sanonut sängyssä" . Aivan älyttömän hauskoja juttuja! Nauroin täällä yksin katketakseni kun niitä lueskelin, oli kunnon piristystä muuten niin tavalliseen päivään, heeeee..... ;0) Luulin jo että kaikki vatsalihakseni olivat kadonneet mutta kipeiksi menivät kun niin autuaasti hekotin..

Vierailija
16/195 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu samaa olen minäkin miettinyt, siis tuota raskauden mahdollisuutta. En muista yhtään, oliko siitä lääkärin kans puhetta. Koska mahdollistahan se on. Mulla alkoi kans sumuttelut kierron 20. päivä ja siinä vaiheessa on vielä turha mitään testejä tehdä. Vaan eipä taida olla mullakaan sitä huolta, mahaa polttelee siihen malliin että kohta NE alkaa. Siinä paketissa luki muuten, että jos tulee raskaaksi, pitää käyttö heti lopettaa. Onko sit lie kuinka vakavaa, raskaaksihan siinä kuitenkin yritetään kuitenkin koko ajan tulla keinoilla millä hyvänsä, jospa se ois otettu huomioon.

Kyllä kai tuo ukko-raukka yrittää tukea mutta vaikeaa kai se on. Mää oon sellanen ressaaja ja mietin/käsittelen paljon asioita itekseni. Se yrittää suhtautua positiivisesti toisin kuin minä. Jotenkin tuntuu, ettei viime aikoina oo taas mikään onnistunu. Mielessä on ollu liian paljon muitakin asioita ressattavana. Enkä mää oo ottanu sitä mukaan noille käynneillekään, itekin oon niin pikasesti käyny ettei mee liikaa työaikaa. Siihen punktioon ja siirtoon otan sen kyllä mukaan mikäli se ei vaan oo töissä.

No niin, pitää jatkaa siivoushommia. Ja lauantai-illan viettoa :)

Vierailija
17/195 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oyssissa, ettei haittaa vaikka olisikin raskaana kun käyttää suprecuria. Outoa kyllä kun tuoteselosteessa on siitä vähän erilaista tietoa.

Mulla oireet jatkuu, nyt siis neljä sumuttelu päivä. Tänään piti vähän itkeä tirauttaakin ja väsymys on kova.

No mut mitäpä sitä ei maha-asukin eteen tekisisi!

t. Mimais

Vierailija
18/195 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ilmoittaudun tähän pinoon¿

Ekakertalaisia ollaan myöskin tässä IVF hommelissa. Sumuttelut aloitin viime lauantaina, vieläkään ei mitään oireita ole, vielä oireettomuus ei huolestuta¿ Mulla sumuina suprecur, ja paha maku tuntuu kyllä koko päivän suussa¿ yök!!

Mimais: Otan ihan samoihin aikoihin nuo sumut, mitä sinäkin¿ Tuosta lääkekatosta vielä; meille muistaakseni sanottiin että kaikki lääkkeet kannattaa hakea yhtä aikaa, koska kela perii joka kerta jonku omavastuusumman (olikohan 10¿) ?! Ja niin sanottiin myös hoitokustannuksista, että kannattaa kaikki yhdellä kerralla maksaa. Ollaan hoidossa Väestöliitossa.

Sitten vielä jos joku tietää (kysyin tätä jo tuolla aiemmin omassa pinossa) voiko mennä nollaultraan jos vielä menkat päällä? 9.8 olis se ultra ja vähän jänskättää ehtiikö ne loppua ennen sitä, ei siis vielä alkaneetkaan.

-Marikukka-

Vierailija
19/195 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Päätin hypätä mukaan tähän pinoon, vaikka siirto onkin jo ensi viikolla. Tänään oli nolla ultra ja 7 munasolua oli kasvamassa. Edellinen ivf oli 11/05 nega ja yksi selvisi sulatuksesta pas iin ja nega sekin. Sen jälkeen leikattiin endometrioosaa, eli on ollut reilun puolen vuoden tauko (joka on ollut hyvää lomaa päälle, vaikka aluksi tuntui ikuiselta odottelu tuomiolta), mutta toisaalta nyt on toiveikkaampi olo että nyt on paremmat mahdollisuudet ehkä onnistua. Pe on seuraava ultra ja keräys on ensi vkon ti tai ke.

Innoissani tuli nyt aluksi puhuttua vain itsestäni, mutta oikein paljon voimia kaikille!

Odottelua

Vierailija
20/195 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi tänään mensut, jihuu. Enpä ikinä ole ollut onnellinen näistä ; ) Ens viikon keskiviikkona olis sitten se eka ultra. Jospa ne siihen mennessä loppuis

Kauhia väsymys vaivaa. Tuntuu että nukahtaa seisaalleen. Iho on tosi hyvässä kunnossa, näpyt on hävinny. Jotain positiivistakin.

Aika pienillä oireilla muuten selvitty.

t. Mimas

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme