Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Yli 55 000 euroa vuodessa tienaavat maksavat peräti 80 prosenttia kaikista valtion ansiotuloveroista.

Vierailija
26.10.2020 |

Kuitenkin heitä on vain 12% veronmaksajista. Aika karuja lukuja näin yli keskituloiselle.

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni ei tiedä tätä, mutta Suomesta karkaa jatkuvasti osaajia ulkomaille "paremmille työmarkkinoille". Olen itse IT-alalla ja tämä on arkipäivää, että joku on taas ottanut hatkat ja lähtenyt Saksaan, Hollantiin, Ruotsiin, Norjaan, Yhdysvaltoihin, jne.

Välillä käy silloin tällöin ovet tännekin päin, mutta pääasiassa muuttoliikkeet ovat pois maasta.

Tämä on kriisi, josta vaietaan.

Mutta työmarkkinat ovat aina väistämättä muualla paremmat. Vertaamme nyt kahta maata keskenään jossa toisessa asuu 6 miljoonaa ihmistä ja toisessa 10-50 miljoonaa. Kummassa luulet olevan enemmän firmoja jotka tarvitsevat työvoimaa?

Vierailija
102/105 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinkö sun mielestä esim Sveitsissä eletään? Todella vaarallinen yhteiskunta, kun verot on alhaiset 🙄.

No siellä on katuväkivalta ja huumeet paljon yleisempää, miksi haluaisit semmoista tulevaisuutta Suomelle? Taidat olla narkkari itsekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noilla ulkomaisilla kollegoille näytä rahaa olevan yhtään enempää. Palkkaerotkin on aika pienet. Lapsiperheellisellä nyt vaan rahaa menee aika paljon elämiseen.

Vierailija
104/105 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei verojen maksu itsessään niin paljoa potuta. Mutta se kyllä alkaa kyrsiä kun:

- alkaa se ainainen ulina että ”rikkaat rikastuu” ja ”eriarvoisuus kasvaa”. Menkää töihin jos haluatte lisää rahaa, käsi ojossa kyllä ollaan vaatimassa lisää koko ajan toisten selkänahasta

- keksitään että suomen päästöt tuhoavat ilmaston ja sen varjolla vaaditaan lisää maksettavaa työssäkäyville ja käytännössä elintason laskua koko kansalle, varsingin niille köyhimmille. Yleensä tähän liittyy vielä vaatimus talousjärjestelmän muutoksesta, niinkuin marxilainen totalitarismi ratkaisisi yhtään mitään

Vierailija
105/105 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraus kirjoitti:

Maailmalla korkeakoulutetut, tekevät 5-vuoden sopimuksen pysyvänsä maassa opintojensa päättymisen jälkeen.

Ja tämä siitä huolimatta, että maksavat itse opintonsa kalliisti. Näin esimerkiksi Singaporessa lääkäriksi valmistuvat.

Tämä olisi Suomeenkin hyvä systeemi, ei mahdollisuutta muuttaa maasta ennen kuin on 5-7 vuotta työuraa takana.

Ei se kommunismi ja siihen liittyvät maastapoistumismääräykset toimineet edes Neuvostoliitossa tai DDRssä. Minä opiskelin Suomessa hyvän tutkinnon ja muutin valmistuttuani pois ja kaksinkertaistin välittömästi nettopalkkani. Nykyään se on kolminkertainen enkä tosiaankaan tule antamaan jenin jeniä Suomen sosialisteille. Ne ovat minun rahani, ei kenenkään muun.

Hyvä niin. Muista valitsemasi idealogia kun sairastut ulkomailla tai mahdolliset lapsesi tarvitsevat korkeakolutuksen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme