HS: Yli 55 000 euroa vuodessa tienaavat maksavat peräti 80 prosenttia kaikista valtion ansiotuloveroista.
Kuitenkin heitä on vain 12% veronmaksajista. Aika karuja lukuja näin yli keskituloiselle.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Näinkö sun mielestä esim Sveitsissä eletään? Todella vaarallinen yhteiskunta, kun verot on alhaiset 🙄.
No siellä on katuväkivalta ja huumeet paljon yleisempää, miksi haluaisit semmoista tulevaisuutta Suomelle? Taidat olla narkkari itsekin.
Ei noilla ulkomaisilla kollegoille näytä rahaa olevan yhtään enempää. Palkkaerotkin on aika pienet. Lapsiperheellisellä nyt vaan rahaa menee aika paljon elämiseen.
Ei verojen maksu itsessään niin paljoa potuta. Mutta se kyllä alkaa kyrsiä kun:
- alkaa se ainainen ulina että ”rikkaat rikastuu” ja ”eriarvoisuus kasvaa”. Menkää töihin jos haluatte lisää rahaa, käsi ojossa kyllä ollaan vaatimassa lisää koko ajan toisten selkänahasta
- keksitään että suomen päästöt tuhoavat ilmaston ja sen varjolla vaaditaan lisää maksettavaa työssäkäyville ja käytännössä elintason laskua koko kansalle, varsingin niille köyhimmille. Yleensä tähän liittyy vielä vaatimus talousjärjestelmän muutoksesta, niinkuin marxilainen totalitarismi ratkaisisi yhtään mitään
Vierailija kirjoitti:
Seuraus kirjoitti:
Maailmalla korkeakoulutetut, tekevät 5-vuoden sopimuksen pysyvänsä maassa opintojensa päättymisen jälkeen.
Ja tämä siitä huolimatta, että maksavat itse opintonsa kalliisti. Näin esimerkiksi Singaporessa lääkäriksi valmistuvat.
Tämä olisi Suomeenkin hyvä systeemi, ei mahdollisuutta muuttaa maasta ennen kuin on 5-7 vuotta työuraa takana.
Ei se kommunismi ja siihen liittyvät maastapoistumismääräykset toimineet edes Neuvostoliitossa tai DDRssä. Minä opiskelin Suomessa hyvän tutkinnon ja muutin valmistuttuani pois ja kaksinkertaistin välittömästi nettopalkkani. Nykyään se on kolminkertainen enkä tosiaankaan tule antamaan jenin jeniä Suomen sosialisteille. Ne ovat minun rahani, ei kenenkään muun.
Hyvä niin. Muista valitsemasi idealogia kun sairastut ulkomailla tai mahdolliset lapsesi tarvitsevat korkeakolutuksen
Mutta työmarkkinat ovat aina väistämättä muualla paremmat. Vertaamme nyt kahta maata keskenään jossa toisessa asuu 6 miljoonaa ihmistä ja toisessa 10-50 miljoonaa. Kummassa luulet olevan enemmän firmoja jotka tarvitsevat työvoimaa?