13v tyttäreni on raskaana
Sain kuulla tänään. Itse olen ehdottomasti sitä mieltä, että ABORTTI. Tyttö taas on eri mieltä. Hän sanoo, että lapsi on hänen, ja että hän päättää, mitä sille tapahtuu! Mutta huoltajahan saa näistä asioista päättää, eikö niin? En ota meille vauvaa asumaan. Olen yh, ja 13v:n lisäksi perheessä on 15v poika ja 2v tyttö.
Tämän tyttäreni lapsen isä on tyttöä vuotta vanhempi mamujätkä.
Ja EI ole provo!!!! Toivoisin ettei tämä olisi totta, mutta kun on...
Kommentit (115)
Raskaus on vaarallista tuon ikäiselle lapselle. Synnytykseen voi kuolla! Kerro se tyttärellesi!
Et ehkä äitinä ymmärrä miltä tuntuu kun ei saa päättää omasta elämästään, mitä itse olisit tehnyt kun joku kieltäisi sinua elämästä omaa elämääsi ja mitä itse haluaisit?? Abortti on vaikea jokaiselle ihmiselle aina, sitä et kerro oletko itse joskus sitä tehnyt mutta siitä näkee monta monta MONTA VUOTTA PAINAJAISIA OMASTA KUOLLEESTA LAPSESTA ja syyttää aina siitä itseään että on tappanut elämän.
Teette niin, että tyttäresi synnyttää lapsen mutta ap sinä adoptoit sen. Sitten kerrotte kaikille, että se on sinun lapsesi ja tyttäresi pikkusisko/veli. Myös pikkuiselle kerrotte alusta asti, että sinä olet äiti ja hän elää onnellisesti.
13vuotias on aivan liian nuori, eikä sen ikäisen elämään vielä seksi kuuluisi.. En ainakaan itse olisi voinut ajatellakkaan sellaisen vastuun ottamista 13vuotiaana.. Tulin itse raskaaksi 16-vuotiaana, oli pillerit ja kumi mutta silti petti. Alkuraskaudessa teimme poikaystävän kanssa kesätöitä ja kaikkea pientä että olisi edes vähän valmiiksi rahaa säästöön. Ammattikoulua kävin niin pitkään kuin vaan kykenin, jäin lomalle, ja opiskelu jatkuu taas syksyllä. Oma asunto löytyi juuri ja muutenkin on kaikki kohdallaan. Vaikka olikin yllärivauva tämän ikäisenä, on parasta mitä ikinä tapahtunut.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 11:26"]
Oletko ottanut huomioon että pojan perhe tuskinpa hyväksyy aborttia?
Vielä kivittävät tyttäresi tai jotain vastaavaa, ei abortti ole sallittu näissä lähi-idän maissa sun muissa. Siellä on ihan normaalia että tyttölapset pannaan raskaiksi tuossa iässä, yleensä vaan isänä on vähän vanhempi mies. Mutta eivät varmastikaan tule ottamaan asiaa kevyesti jos raskaudenkeskeytyksen aiotte tehdä..
[/quote]
Kai nyt maahanmuuttajia on muualtakin kuin Lähi-idästä? Suomessa taitaa suurin osa olla venäläisiä, virolaisia ja ruotsalaisia joten todennäköisyys, että ap:n tyttären vauvan isukki on joku muu kuin muslimi (sitähän sä kysyit) on aika iso.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 13:11"]
No mitäs poikaystävän perhe sanoo asiaan? Vai livahtaako poika kuin koira veräjästä? Tekijöitä on ollut kaksi, siis myös vastuun jakavat kaksi, joko nuoret tai heidän vanhempansa. Tässä tapauksessa vanhemmat ja nähtävästi lastensuojeluviranomaiset.
[/quote] Pojalle ja pojan perheelle kannattaa kertoa, jos eivät tiedä, että isällä on elatusvelvollisuus ihan riippumatta siitä jatkuuko suhde lapsen äidin kanssa.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 00:09"]
13-vuotias raskaana? Miten aikaisin kuukautiset nykymukuloilla oikein alkavat??? Pidän tuonikäistä aivan lapsena, josta ei ole vielä äidiksi missään tapauksessa.
[/quote]
Mulla alkoi kuukautiset 12-vuotiaana 1976, vaikka olin tosi pienikokoinen. Koko liittyy tähän siksi, että jonkin verran se kokokin vaikuttaa siihen milloin ne alkavat.
[quote author="JaGGsu" time="04.02.2014 klo 14:08"]Et ehkä äitinä ymmärrä miltä tuntuu kun ei saa päättää omasta elämästään, mitä itse olisit tehnyt kun joku kieltäisi sinua elämästä omaa elämääsi ja mitä itse haluaisit?? Abortti on vaikea jokaiselle ihmiselle aina, sitä et kerro oletko itse joskus sitä tehnyt mutta siitä näkee monta monta MONTA VUOTTA PAINAJAISIA OMASTA KUOLLEESTA LAPSESTA ja syyttää aina siitä itseään että on tappanut elämän.
[/quote]
Jaaha? Omasta on yli kymmenen vuotta, en ole katunut enkä nähnyt painajaisia sikiöstä. Puhu vain omasta puolestasi.
se on sitten syyte tiedossa tälle lapsen isäehdokkaalle, kun on sekaantunu alaikäiseen, siinä voi miettiä myös sossutantoille kunnon selitystä, kun maha alkaa kasvamaan, sinne kun joutuu tanttaroiden tarkkailuun, niin sieltä ei ihan neti pääsekään pois listoilta.
kyllä sä ap taidat olla aika huono kasvattaja, jos sulla on vaikka kuinka monta kakrua eri ukoille ja nyt ihmettelet, että voi kauhistus, mun tyttölapsi on paksuna-sinä olet antanut todella huonoa esimerkkiä.
mikään ei oo vastenmielisempääja inhottavinta lapsia kohtaan nämä helvetin uusioperheet, joissa on pentuja joka jätkälle ja uutta jätkää haetaan taas lähikuppilasta.
yököttävää. saapa nähä tulevaisuudessa kuinka rikkinäisiä tällaisetlapset on aikuisena jokta joutuvat sopeutumaan kaiken maailman perhekuvioihin, kun vanhemmat ovat niin itsekkäitä ja kyosymättömiä wt-porukkaa.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 17:12"]
No provo tämä oli, kuten jotkut tajusivat. Te jotka piditte juttua totena -häpeäisitte tyhmyrit!
-AP
[/quote]
Jos oikeasti olet aloittaja ja tämä oli provo, niin mikä sinua vaivaa? Tällaisia juttuja tapahtuu oikeasti, niin hemmetti siinä on että toisten pitää alkaa keksimään omasta päästä ja johdattaa toisia harhaan. Joukkoon häviää ne oikeat jutut.
Provoilijat tuntuu olevan samaa joukkoa kuin ne, ketkä aiheetta väittää että heidät on raiskattu.
Yksi tyttö, joka oli samalla luokalla lukiossa, oli tullut raskaaksi 13-vuotiaana. Lapsen isä oli 20 vuotta vanhempi. Menivät myöhemmin naimisiin ja tekivät lisää lapsia.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 09:26"]
Iloitse siitä, että perheeseen on tulossa kauniin vaaleanruskea, kiharahiuksinen nappisilmä.
[/quote]
Nimenomaan näin se menee. Puoliksi somali tulossa! :D.
Toivon mukaan provo. Toki tapahtuu että 13 v tulee raskaaksi. Ei muuta kun abortti.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 17:12"]
No provo tämä oli, kuten jotkut tajusivat. Te jotka piditte juttua totena -häpeäisitte tyhmyrit!
-AP
[/quote]Aivan hyvin totta voisi olla, on tyttöjä Suomessakin että tulevat lapsena raskaaksi ja abortteja tehdään.
Kaunis tarina. Ja korkeamoraalinen ketjun aloittaja.
Harmi,että pli provo.Olisin ehdottanut RealCare Babya,niitä saa myös tummaihoisina.
Ja sinä numero 87! Et vitun varmana ole aloittaja! MINÄ olen aloittaja! Tajuatko vittu että tälleen oikeasti tapahtuu meille! Kiitos vain, mutta et ole oikea aloittaja. Teeppäs OMA keskustelu, ettei sinun tarvitse teeskennellä minua!
Ja kiitos monista vastauksista. Tytön päätä en vielä ole saanut käännettyä, harmikseni...
t. ap
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 22:58"]
Ja sinä numero 87! Et vitun varmana ole aloittaja! MINÄ olen aloittaja! Tajuatko vittu että tälleen oikeasti tapahtuu meille! Kiitos vain, mutta et ole oikea aloittaja. Teeppäs OMA keskustelu, ettei sinun tarvitse teeskennellä minua!
Ja kiitos monista vastauksista. Tytön päätä en vielä ole saanut käännettyä, harmikseni...
t. ap
[/quote]
Noniin, loin nyt oman käyttäjän, ettei kukaan enää esiintyisi minuna (kuten 87).
t. ap
Ei kyllä hyvä tilanne nykyisin jos 12-13 vuotiaiden tyttöjen täytyy hakea poikien miesten hyväksyntää seksin kautta, se on väärä tie. Iskän kainalossa tuonikäisenä voisi vielä viihtyä.
Jokainen tajuaa ttetivät 13 vuotiaat ole kypsiä vanhemmiksi eivätkä siitä yksin selviä. Joku ensikoti voisi olla paras paikka jos lapsen aikoo pitää..tosin se kotileikki voi loppua aika äkkiä kun molemmilla vielä koulut käymättä.
Monissa perheissä ollaan kyllä poikienkin kohdalla aika tiukkoja tässä asiassa, jos kunnollinen ulkomaalaisperhe niin pitävät kyllä poikansa tiukasti kotona vähän aikaa. Jos ovat muualta tulleet..monissa maissa on ihan eri kulttuuri näissä seksi asioissa, niissä kun ei kunnon nainen noin vaan antaudu kelle vaan, saati lapset, ei tulisi kuuloonkaan.
Pojan tukeen on ihan turha laskea mitään, sillä on vielä monta vuotta aikaa käydä koulua, olla kavereiden kanssa ja seurustella moinien tyttöjen kanssa ja viettää vapaata teinielämää, niinkuin kuuluukin, ei kukaan tuonikäinen poika koti-isäksi jää eikä varmaan vauvataloon muuta.
Tytölle on kyllä hyvä selvittää faktat, että yksinhuoltaja tulee varmaankin olemaan ja hillumiset on hilluttu enenkuin alkoivatkaan. Ja myös sen että joutuu vauvan hoitamaan itse aamusta iltaan, illasta aamuun ja on aina siinä kiinni kun kaverit menee. Ei sitä vauvaa voi mummon hoidettavaksi jättää, niinhän moni yrittää ja tekeekin mutta se on väärin.
Pahinta ehkä se että kun silmä välttää niin tämä tyttö voi hyvinkin olla uudestaan raskaana, entäs sitten?
Toivotan jaksamista sinne isovanhemmille, myös pojan vanhemmat kehiin ja voimia, tytölle pitää nyt lyödä ihan faktaa pöytään ja kenties tehdä sellainen pidempi vierailu jonkun vauvaperheen kakkasirkukseen. Voi silmät avautua.