Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätin 2-vuotiaani yksin kotiin...

Vierailija
03.02.2014 |

... 10 minuutiksi, kun kävin viemässä roskat ja pyykkihuoneessa. Olin koko ajan Skype-yhteydessä häneen. Lapsi oli tietokoneen ääressä ja minä älypuhelimella. Käskin katsoa poissa ollessani Muumeja, jotka jätin päälle. Olenko paska mutsi?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Voit olla ihan rauhassa. Tosin kohta tänne tulee kasa av-mamiskuukkeleita huutamaan sulle koska lapsesi oli heidän mielestään vähintään 99% kuolemanvaarassa koko 10min.

Vierailija
2/16 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet. Mikset ottanut lasta mukaasi? Ei tulisi mieleenkään jättää noin pientä yksin kotiin :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaamatonta lasta en jättäisi, mutta rauhallisen lapsen kanssa voisin itsekin tehdä noin :)

Ja olenkin! Paitsi ettei ollut skype  yhteyttä. Lapselle piirretyt pyörimään ja minulla meni 5-10min. Kolmas lapseni taas on aikamoinen vilivilperi, ei pystyisi jättämään edes noin lyhyeksi ajaksi. Ties mitä keksisi! Esikoiseni siis on aina ollut todella rauhallinen lapsi, vauvasta asti :)

Vierailija
4/16 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä et. tällä palstalla vaan paha kysyä mitään tuollaista koska tämä on paska palsta täynnä ylineuroottisia mammoja.

Vierailija
5/16 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 17:24"]

Et ole. Voit olla ihan rauhassa. Tosin kohta tänne tulee kasa av-mamiskuukkeleita huutamaan sulle koska lapsesi oli heidän mielestään vähintään 99% kuolemanvaarassa koko 10min.

[/quote]

Ajattelitko, että alaluokkaisesti haukkumalla eri mieltä olevat jo heti kärkeen, omasta mielipiteestäsi tulee jollain tavalla validimpi?

Minun mielipiteeni on, ettei tuon ikäistä lasta ollut tässä tapauksessa mitään syytä jättää yksin 10minuutinkaan ajaksi. Itselläni juuttui avain muutama kk sitten pyykkituvan lukkoon. Se ei enää irronnut ilman lukkosepän apua. Onneksi, tai eihän se mitään onnea ollut, vaan mielestäni maalaisjärkeä, minulla oli 1,5v lapseni mukanani ja saimme odotella mukavasti yhdessä sen 45min, joka lukkosepällä kesti saapua irrottamaan avain rikkimenneestä lukosta. 

Vierailija
6/16 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan kuten edellisetkin eli riippuu lapsesfa, oletko paska mutsi. Jos joku adhd-tapaus, niin eihän sellaista voi jättää yksin turvallisesti (paitsi ehkä kun nukkuu). Sen sijaan rauhallisen naperon uskaltaisin kyllä hetkeksi jättää juurikin vaikka lastenohjelmia katsomaan :)

Vierailija
7/16 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ole, ainakaan tuon vuoksi!!! Itsekkin olen jättänyt monesti lapset/lapsen yksin hetkeksi. Nyt 5v ja 8v, ovat jääneet keskenään roskien viennin, kioskilla käynnin jne. ajaksi. Välillä miehen kanssa mennään kahdestaan suihkuun kun lapset katsoo telkkaria

Vierailija
8/16 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mamiskuukkeli" liikaa tunteisiin? Ystävällisin terveisin nro 2.

Vierailija
9/16 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6, millä tavalla mä olen täällä ketään haukkunut? :D Osaan kyllä käyttäytyä asiallisesti myös internetin ihmeellisessä anonyymissä maailmassa, pieni ironia ei tietääkseni ole kiellettyä tai satuta ketään? Vai menikö sana "av-mamiskuukkeli" liikaa tunteisiin? Ystävällisin terveisin nro 2.

Vierailija
10/16 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti laittaa uusiksi kun onnistuin ekasta viestistä lähetyksen yhteydessä poistamaan puolet. -nro 2, tekniikan ihmelapsi.

Vierailija
11/16 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 17:44"]

6, millä tavalla mä olen täällä ketään haukkunut? :D Osaan kyllä käyttäytyä asiallisesti myös internetin ihmeellisessä anonyymissä maailmassa, pieni ironia ei tietääkseni ole kiellettyä tai satuta ketään? Vai menikö sana "av-mamiskuukkeli" liikaa tunteisiin? Ystävällisin terveisin nro 2.

[/quote]

"huutamaan lauma av-mamiskuukkeleita", on ensinnäkin ala-arvoista jo itsessään, eikä välitä kovin arvostavaa kuvaa kuvaamastasi ihmisryhmästä. Se ei ole ironiaa, vaan surkeaa argumentointia.

Vierailija
12/16 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entö jos kotonasi olisi syttynyt räjähtävä tulipalo...olisitko ehtinyt hätiin?

Vierailija
13/16 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä välii?

Vierailija
14/16 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah, ettet nyt olis vähän liian herkkä? :D saisit varmaan sydänkohtauksen tai joutuisit terapiaan jos joku haistattaisi sulle paskat. Löysäisit hiukan pipoa :D

Vierailija
15/16 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 17:59"]

Hahhah, ettet nyt olis vähän liian herkkä? :D saisit varmaan sydänkohtauksen tai joutuisit terapiaan jos joku haistattaisi sulle paskat. Löysäisit hiukan pipoa :D

[/quote]

Turhaan kuvittelet loukanneesi. Ärsyttää ainoastaan tuo typerä argumentointityyli. Työstäni johtuen olen kuullut huomattavasti pahempaakin kuin haistattelua, ei sekään loukannut.

Minusta on vain turha keskustella, kun argumentointitaso on tuota luokkaa. Miten silloin voi oikeasti edes käydä hedelmällistä keskustelua? Kuulisin mielelläni tähän keskusteluun asiallisia ja perusteltuja mielipiteitä. 

Mitä, jos osallistuisit vaikka kansalaisopiston kurssille "Kuinka keskustelen asiallisesti, käymättä turhaan henkilökohtaisuuksiin, ja että osaisin argumentoida selkeästi mielipiteeni perustellen", ja palatkaamme sitten asiaan ;)

Vierailija
16/16 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä menee raja rauhallisen ja fiksun 2 vuotiaan kanssa ja ilman skypeä tms? 20 minuutin kauppareissu ok vai ei?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän