Kuinka monta tuntia työpäivän aikana teet oikeasti töitä?
Omalla kohdalla tehokas työaika on keskimäärin 3-4 tuntia päivässä (työaika virallisesti 7,5h). Joskus hiljaisina päivinä teen hommia vain 1-2 tuntia, kiireisinä pääsen jopa 5-6 h paikkeille. Loppuaika menee syömiseen, kahvitteluun, jutusteluun, wc:ssä istumiseen, lehtien lukemiseen ja nettisurffailuun. Usein lähden kotiin jo puoli tuntia ennen työajan päättymistä.
Palkka 3200e/kk, mielestäni ok näin rennosta duunista!
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 17:40"]
Mitä ap teet työksesi???
[/quote]
Kyseltiin ammattiani. En halua kovin tarkasti yksilöidä asiaa, mutta voin kertoa, että kyse on tietotekniikasta ja olen toimihenkilönä suuressa pörssiyhtiössä. En pelkää yt-neuvotteluja tai potkuja, sillä tietotaitoni on tietyissä tilanteissa erittäin kysyttyä. Osan työajasta olen "työttömänä", mutta kun ongelmia ilmenee, silloin painetaan duunia tauotta, työaikoihin katsomatta. Muun ajan voin käytännössä puuhastella mitä huvittaa, kunhan olen puhelimella tavoitettavissa.
t. ap
Hoitoalalla. Palkka sen mukainen.
8 tunnin päivän aikana vessassa voi käydä, mutta kahvitaukoa ei ole. Lounas syödään yhdessä potilaiden kanssa.
Pidän taukona sitä kun saa kirjata puoli tuntia ilman potilaiden läsnäoloa päivän päätteeksi.
No joo, reiluuden nimissä joudun myöntämään että esim lomien aikana kun suurin osa projekteista tauolla tmv niin silloin teen töitä ehkä 4 tuntia päivässä. Nyt ei todellakaan ole sellainen aika vaan töitä tehdään koko työajan, vessatauot luen työaikaan, jos ne pitää vähentää niin ehkä sitten teen töitä 7 tuntia päivässä. Työpäivän pituus on 7,5 tuntia + puolen tunnin lounastauko.
Ja saan kyllä ihan kivaa liksaa joten ihan senkin takia tulee leppoisimpina aikoina tunne että lorvailee ja kohta lentää pihalle jos ei töitä ole tarpeeksi mutta kyllä nämä hektisemmät ajat taas saa miettimään että kyllä sitä joutuu tekemään töitä ihan jokaisen euron edestä.
Ja allekirjoitan myös sen että jos tekee leppoisampaa töitä, on helpompaa tehdä sitä vaikka ilman taukojakin mutta jos keskittyminen pitää olla 110% niin silloin on pakko jossain vaiheessa päivää pitää kunnon tauko...
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 17:00"]
Omalla kohdalla tehokas työaika on keskimäärin 3-4 tuntia päivässä (työaika virallisesti 7,5h). Joskus hiljaisina päivinä teen hommia vain 1-2 tuntia, kiireisinä pääsen jopa 5-6 h paikkeille. Loppuaika menee syömiseen, kahvitteluun, jutusteluun, wc:ssä istumiseen, lehtien lukemiseen ja nettisurffailuun. Usein lähden kotiin jo puoli tuntia ennen työajan päättymistä.
Palkka 3200e/kk, mielestäni ok näin rennosta duunista!
[/quote]
No jaa. Aamulla leimaan kellokorttini tasan 7:59 ja klo 8:00 olen työpisteelläni. Klo 8:05 haen päivän ensimmäisen mukin sumppia. Takaisin työpisteelle. Surffailua netissä aina kello 10:57 asti, jolloin poistun lounaalle. Klo 11:37 tulen lounaalta. Haen mukin kahvia. Takaisin työpisteelle. Surffailua netissä klo 15:50 asti, jolloin suljen koneen. Leimaan itseni ulos klo 15:54 jotta voin hississä kehuskella kollegoille "vähän varastaneeni." Vessassa käyn muutaman kerran päivän aikana.
Tehokasta? Ei. Tuottavaa? Ei. Mielekästä? Ihan jees. Palkkaa saan kanssa 3200 euroa kuukaudessa brutto.
Työaikani on 7h 39min/pvä. Siitä 12 minuuttia kahvitaukoa (aina ei tosin ehdi) ja 7-12 minuuttia vessareissuja. Teen siis töitä keskimäärin noin 7h 15min - 7h 20min.
Työpaikka on päiväkoti.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 17:40"]
teen kaiken, mitä käsketään. joskus menee 7 h, joskus 2 h.
käteen 7300 €/kk
ja kyllä, valitettavasti tämä tarina on tosi
[/quote]
Wau!
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 17:43"]
24/7 365pv vuodessa ilman palkkaa.
[/quote]
Opettele nauttimaan elämästä, se kun ei ole työtä.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 17:40"]8 h varmasti. Joskus en ehdi vessaankaa.
Mitä se ap tekee, että näin helpolla SUOMESSA pääsee? Emme asu missän Kreikassa.
[/quote]
Itseasiassa kreikassa tehdään enemmän viikkotunteja kuin suomessa dorka!
Olen vuorovaikutusammatissa opetusalalla. Omasta työstäni osa on sellaista, jota voin itse suunnitella ja osa on valmiiksi määriteltyä. Pyrin käyttämään koko työpäivän tehokkaaseen työntekoon, mutta toki väliin mahtuu lounastauko ja parit kahvitauot. Netissä surffailua harrastan lähinnä, jos saan jonkin homman valmiiksi ja en viitsi tarttua heti seuraavaan tai jos joku ajan varannut asiakas jättääkin tulematta. Työpäivät ovat erilaisia eri aikoina vuotta: toisinaan ei meinaa ehtiä edes kahville, toisinaan taas pitää itse työllistää itsensä tekemällä etukäteissuunnittelua.
7:39 - 8h + välillä illatkin, jos valmistelen jotain erityistä.
Palkka 2300€/kk
t. lastentarhanopettaja
Kiitos!
t. asiakas
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 17:06"]
7:39 - 8h + välillä illatkin, jos valmistelen jotain erityistä.
Palkka 2300€/kk
t. lastentarhanopettaja
[/quote]
8h töissä josta työtä teen noin 5h jos sitäkään. Luen lehtiä ja juttelen ihmisten kanssa loppu ajan.
Palkka 1600e