Mietimme sterilisaatiota - kokemuksia?
Lapsiluku täynnä, ikää riittävästi. E-pillerit käytössä, näistä omat hyötynsä (mm. menkkojen säätelymahdollisuus, ihohyödyt) ja omat haittansa (mm. haluttomuus). Mietimme sterilisaatiota jommallekummalle puolisoista. Mitä hyötyjä tai haittoja olette kokeneet sterilisaatiosta? Suositteletteko?
Kommentit (29)
Meillä puoliso kävi vasektomiassa ja se meille mahtava ratkaisu! <3 Ihanaa, intohimoista seksiä 20 yhteisen vuoden jälkeenkin eikä raskauden "pelkoa". Lapsiluku täynnä (4) ja ikääkin jo 40v.
Ei siitä mitään haittaa ole ollut. Mun mies steriloitiin n. kymmenen vuotta sitten.
Ei mitään haittoja, vain hyötyä. Suosittelen todellakin.
Minulle on tehty klipseillä. Suosittelen ehdottomasti. Helppo toimenpide, varma, ei hormoneja.
Klipseillä ei nykyään tehdä, Essure käytännössä aina. Ei tarvi nukuttaa, ei uretervaurion riskiä, polikliininen toimenpide.
Meillä tehtiin miehelle, suosittelen vielä enemmän. Ei ollut paha toimenpide, nopeasti toipui.
Mites menkat? En itse tiedä, haluanko enää sopeutua siihen kolme viikkoa elämää ja viikon menkat - tahtiin. Nyt on tottunut niin helppoon, kun tulee niukahkot 3-4pv menkat 4-5 krt vuodessa ja niitä voi siirrellä tai lykätä ihan miten itselle sopii. Se ehkä eniten on estänyt sterilisaation tekemistä. Hormonikierukkaa en tohdi kokeilla aiemman pahan, arpia jättäneen aknen takia. Hormonikierukan hormoni on androgeenistä ja aiheuttaa monille aknea - ei kiitos enää Mulle, olen kärsinyt siitä tarpeeksi.
Olen käynyt vasektomiassa. Meille tämä oli sopivin ratkaisu. Nopea ja helppo toimenpide.