Käveletko sisällä kantapäät ensin vai niin, että päkiät ottaa ensin lattiaan?
Kommentit (14)
Miten sattuu. Jos on alakerrassa naapuri, niin siten ettei kuuluisi. 24/7
Veneen kannella muuten varpaat ensin ja tunnustellen, ennenkuin varaan koko painolla.
Koko jalkapohja suunnilleen samaan aikaan. Paljaat jalat tai sukat. Lisäksi vähän sellainen hiippaileva tyyli.
Yläkerrassa tämä kuuluisa kanta-astuja kyllä. Daamilla painoa vielä vähintään sata kiloa ja ravaa edestakaisin yötä myöten.
Muuttoa suunnittelen.
Oikeastiko joku ninjailee ja hiipii päkiöillä kotonaan ihan normaalisti? Miksi?
Ihan tavallisestikin pystyy kävelemään tömistelemättä. Siksi se "kanta-astuminen" onkin niin typerä termi.
Kerrostalossa pyrin astumaan sillä tavalla kevyesti että ei kuulu jytinää. Kantapää osuu kuitenkin ensin lattiaan.
En harrasta balettia, varsinkaan kotona.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko joku ninjailee ja hiipii päkiöillä kotonaan ihan normaalisti? Miksi?
Ihan tavallisestikin pystyy kävelemään tömistelemättä. Siksi se "kanta-astuminen" onkin niin typerä termi.
No tää lapsi ei kyllä osaa kanta-astua niin ettei kuulostaisi ihan norsulaumalta :D. Ite päkiähiippailen varmaan eniten sen takia, että on ollut jalkavaivoja ja tuolleen varovasti astumalla tietää että pitääkö jalka alla vai ei. Lisäksi en tykkää siitä töminästä mikä itsestäkin lähtisi.
-ap
Minä pyrin ottamaan alakerran naapurini huomioon ja kävelen hiljaa päkiöilläni. On ajateltava muitakin kuin itseään.
Meillä on liukkaat laminaatit ja mulla usein villasukat. Luistelen huoneesta toiseen.
Koko jalalla, joskus menee päkiä ensin.
Yleensä sukat jalassa koska mulla on jalat aina jääkylmät, kesälläkin.
Kerrostalo, muovilattia.
Kanta tietenkin. Askel rullaa kannasta varvatyöntöön asti seuraavaa askelta kohti. Kaikki muu olisi pelleilyä omalla ryhdillä, jalkavaivoilla, selkävaivoilla jne. Jos ei nyt heti niin viimeistään vanhuksena.
Nostan polven leukaan ja tasa-astuntaa koko jalkaterällä, tosin yleensä kyllä konttaan kotosalla.
Tästä tulee aina mieleen eräs joka maalaistalossa asteli kantapäillä niin kovasti että astiat helisi kaapissa :D
Tuli mieleen kun miehen täysi-ikäinen lapsi jyskyttää menemään kantapäillä niin että astiakaapin astiat helisee. 100 vuotiaat puulattiat, eli toki lattioissakin vikaa, mutta tajusin että kävelen myös muissa paikoissa niin etten tömistele
-ap