Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietimme sterilisaatiota - kokemuksia?

Vierailija
03.02.2014 |

Lapsiluku täynnä, ikää riittävästi. E-pillerit käytössä, näistä omat hyötynsä (mm. menkkojen säätelymahdollisuus, ihohyödyt) ja omat haittansa (mm. haluttomuus). Mietimme sterilisaatiota jommallekummalle puolisoista. Mitä hyötyjä tai haittoja olette kokeneet sterilisaatiosta? Suositteletteko?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä mies on? Tuntuuko orgasmi erilaiselta? Jotkut väittää, että tulee vain "kuiva tussahdus", joka ei tunnu enää samalta eikä yhtä hyvältä. Pitääkö paikkansa vai onko turhaa pelottelua?

Vierailija
2/29 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös mies kävi, ei mitään ongelmia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä Essure. Onnistui vasta kolmannella yrityksellä (5.vo käynti asian tiimoilta). Lastenhoidon järjestäminen oli vaikeinta. Vajaa vrk toimenpiteistä oli lievää kolotusta johon Burana auttoi.

Muuten ei edes huomaa. Kivaa kun ei tarvitse pohtia enää lapsilukua tai ehkäisyä.

Vierailija
4/29 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 17:59"]

Mitä mieltä mies on? Tuntuuko orgasmi erilaiselta? Jotkut väittää, että tulee vain "kuiva tussahdus", joka ei tunnu enää samalta eikä yhtä hyvältä. Pitääkö paikkansa vai onko turhaa pelottelua?

[/quote]

Kevyt urbaanilegenda! Kuka tyhmä oikeasti uskoo tuollaista?

Vierailija
5/29 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 15:56"]

Mites menkat? En itse tiedä, haluanko enää sopeutua siihen kolme viikkoa elämää ja viikon menkat - tahtiin. 

[/quote]

Sitähän ei me eikä lääkäritkään voida tietää minkälaiset menkat sulle tulee. Sterilisaatio ei niihin vaikuta mitenkään, voi olla samanlaiset kuin nuorena tai sitten aivan erilaiset. Riski on otettava.

Vierailija
6/29 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin pari viikkoa sitten. Olen toipunut aika hitaasti, mutta olen silti tyytyväinen ratkaisuun. Laitettiin klipsit, koska halusin heti toimivan ja siinä sairaalassa tehdään vain näitä. Me teimme supertasa-arvoisen ratkaisun joten mies on menossa kohta vasektomiaan. Sitten kumpikin on tehnyt päätöksen olla saamatta enää lapsia. 

Vierailija
7/29 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 15:43"]

Lapsiluku täynnä, ikää riittävästi. E-pillerit käytössä, näistä omat hyötynsä (mm. menkkojen säätelymahdollisuus, ihohyödyt) ja omat haittansa (mm. haluttomuus). Mietimme sterilisaatiota jommallekummalle puolisoista. Mitä hyötyjä tai haittoja olette kokeneet sterilisaatiosta? Suositteletteko?

[/quote]

Mun mies kävi pistämässä piuhat poikki. Syyt:

-halusi itse

-miehelle helpompaa

-miehen sterilisaatio varmempi.

Kyllä on ollut ihanaa seksielämä sen jälkeen, kun ei tarvitse ehkäisyä miettiä. Me kun ollaan oltu superhedelmällisiä tähän asti, eli mihinkään sooloiluun ei ole ollut varaa.

Niin ja mies meni aamulla autolla toimenpiteeseen, ei huolinut esilääkitystä, koska sen kanssa ei olisi saanut ajaa töihin itse. Eli kävi toimenpiteessä, ja meni töihin. Tosin hän on aika sissi muutenkin, eli ei paljoa pikkukivuista hätkähdä.

Viikossa toipui täysin, eli ei enää mitään tuntemuksia operaatioon liittyen.

Vierailija
8/29 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Onko joku sterilisaation tehnyt mies sanonut näin, vai onko taas vaan joidenkin vastuutaanpakoilevien "sonnien" mölinöitä?

Oma puoliso on ainakin ollut vain ja ainoastaan tyytyväinen toimenpiteeseen, eli todellakin mälli lentää kuten ennenkin, seksiä vaan on paljon enemmän, kun ei ole ehkäisyn kanssa säätämistä.

Vierailija
9/29 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 15 on saanut miinuspeukun?

Vierailija
10/29 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa.

Vierailija
11/29 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/29 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mies sanoo että orgasmi tuntuu ihan samalta kuin ennenkin, nyt vaan mies saa useammin kun saa spontaania seksiä ilman pelkoa että vaimo tulee raskaaksi.

Vierailija
13/29 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan miehen leikkauksen jälkeen meni, ennenkin miehen siittiötuotanto oli loppu? Olen kuullut jopa 9 kk ajan oli vielä hedelmällinen.

Vierailija
14/29 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalta tuntuu kuin ennen vasektomiaakin. stondis on vaan kovempi.

Vierailija
15/29 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6kk:n päästä varmistettiin ettei siimahäntiä elä.

Vierailija
16/29 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla klipsit, oli hyvä päätös enkä ole katunut. Menkat pysyi samanlaisina kuin ennen, ehkä on jopa hiukan niukemmat mutta sen voi tehdä ikä. Minun sterilisaatio tehtiin suunnitellun sektion yhteydessä. Ihanan helppoa ja huoletonta!

Vierailija
17/29 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 20:42"]

Kuinka kauan miehen leikkauksen jälkeen meni, ennenkin miehen siittiötuotanto oli loppu? Olen kuullut jopa 9 kk ajan oli vielä hedelmällinen.

[/quote]

Mun miehellä meni 8 viikkoa. 

Vierailija
18/29 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/29 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hdistelmMinullle tehty Essure, koska päätin kuopuksen synnyttyä lapsiluvun olevan täynnä. Esilääkityksellä itse toimenpide ei sattunut yhtään, mutta kouristuksen omaiset kivut tulivat noin 15 min. kuluttua toimenpiteestä. Mitään vuotoja ei tullut ja olo oli sellainen kuin olisi ollut menkat.Menkat ovat ehkä runsaammat ja pidemmät, sellaiset  kuin joskus teininä. Tosin olin jossain vaiheessa syönyt yhdistelmäpillereitä ja ne lyhensivät vuotoja. Ennen Essurea oli minullakin nuo vaivattomat minipillerit ja vuodoton elämä, mutten halunnut hormooneja elimistöön jatkuvasti.

Suosittelen tätä lämpimästi:)

Vierailija
20/29 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua luomumenkkoja sun on pakko varmaan vaan syödä niitä pillereitä. Mä mietin samaa kauan ja steriin päädyin kuitenkin, ihana kun oikeasti panettaa kunnolla ja usein :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä