Kannattaako 2-kuisen kanssa mennä jo muskariin?
Eli kun muskari alkaa syksyllä, on meidän tyttö vähän yli 2 kk vanha. Kannattaako jo silloin aloittaa? Ei kai siellä heti tarvitse osallistua, jos ei vielä innosta?
Kommentit (10)
Mutta jos itse tykkäät laulamisesta, niin siinähän se vauva menee sivussa :-)
En menisi itse. Kodinkin äänimaailma on vielä uutta parikuiselle...
se oli minulle henkireikä. Sieltä myös oppi kivoja leikkejä ja lauluja, joita voi ihan kotonakin lapsen kanssa harrastaa. Toki ihan kaikki spontaani musisointi kotona ajaa saman asian :) Ollaan tykätty kovasti muskarista, mutta nyt 3-vuotiaana lapsi haluaa lopettaa sen. Vähän harmittaa, mutta aikaansa kutakin. Voihan sitä silti kotona lauleskella. Aion kyllä kakkosenkin kanssa mennä muskariin. HÄn täyttää siihen mennessä juuri sopivasti 4 kk. Enemmän siitä varmaan saa isompi vauva irti, mutta onpa jotain aktiviteettia äidillekin.
Häntä kiinnosti koko sen 20 min ohjaajan kengät tai peitto jonka päällä oltiin tai ihan joku muu kuin itse laulu ja leikki. Lopetin sen sitten kun hän tuntui aina saavan kaikki pöpöt muilta lapsilta. Oli pahassa korvatulehduskierteessä ja siksi sai helposti kaikki taudit.
Lapsi täyttää neljä talvella ja vieläkin aijotaan jatkaa muskaria
kävimme vauvauinnissa ensimmäisen lapsen kanssa ja se olikin ihan jees, mutta en voi turhempaa ja ahdistavampaa meininkiä kuvitella kuin vanhemmat punaposkisina jollottamassa piirissä ja kehittämässä pienokaistaan jo heti kunnioitettavan 3kk iästä lähtien!
Vauva ei siitä touhusta saa vielä yhtään mitään tuossa iässä.
Päinvastoin, ihmispaljous ja meteli saattaa enemmänkin häiritä...
Minä menin esikoisen kanssa kun hän oli 4kk, alkoi sopivasti vuoden alusta.
Muutenkin alle vuoden ikäiselle riittää jos itse jaksaa laulaa n. 15 min kotona. Tokihan noissa on kiva käydä ja nähdä muita vanhempia mutta ei lapsi niitä tarvitse!
Eli jos ei kellään ole jatkokommentteja, taidetaan mennä muskariin vasta ensi vuoden alusta...T: ap