Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies häpeää minua, koska olen möläyttelijä

Vierailija
03.02.2014 |

Mieheni on sellainen sietäjä, joka kuitenkin narisee ja valittaa mulle epäkohdista.. Mä en taas jaksa valittaa ja puran tilanteen silloin, kun se ärsyttää.

Muutamia käytännön esimerkkejä:

- ollaan kauppakeskuksessa vaunujen kanssa. Odotetaan minuuttitolkulla hissiä, ei mahduta yhteenkään, koska hissejä käyttää nuoret ja muut täysin liikuntakykyiset, kun eivät jaksa seistä liukuportaissa. Kauppakeskuksen hissinoveenkin laitettu ohje, että hissit ensisijaisesti vaunuille ja pyörätuoleille. Minä sitten sanoin näille ihmisille, että lukekaa lappu ja käyttäkää portaita. Miestä hävettää. Aiemmin oli kyllä valittanut mulle, kuin tyhmiä nämä ihmiset on.

- Ollaan kauppajonossa, jossa etuillaan. Sanon, että oli kyllä meidän vuoro ja minä maksan nyt. Miestä hävettää. Mulle kyllä rutisee, että kylllä on röyhkeitä ihmisiä.

- Ollaan ravintolassa. Ruoka-annos on kallis. Tilaan lämpimän ruuan, saan haalean, lähes kylmän. Sanon tarjoilijalle, että haluan annokseni ihan lämpimänä, kiitos. Miestä hävettää. Mulle kyllä haukkuu omaa haaleaa annostaan ja syö sen naama irvessä.

Näitä esimerkkejä on lukemattomia. No, eilen mies sanoi, ettei kehtaa kulkea tällaisen möläyttelijän kanssa, kun ei koskaan tiedä mitä töksäytän. Aha. No, tästä lähtien valitan ja urputan miehelle, enkä edes yritä korjata tilannetta.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannustan ap:tä jatkamaan linjallaan! Olen samanlainen maailmanpoliisi: pidän sekä omalta osaltani että toisten puolesta parhaani mukaan huolen, että oikeudenmukaisuus toteutuu. Autan kanssaihmisiä julkisilla paikoilla pyytämättä, hymyilen ja juttelen, jos joku jututtaa. Pidän huolen, että minua ennen ollut saa kassalla ensimmäisenä palvelua. Mutta auta armias, jos joku etuilee tai tönii, menee autolla suojatien yli kun jalankulkijalla on "etuajo-oikeus" tms, niin silloin on helvetti irti!

Vierailija
2/37 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 12:19"]kauppakeskuksessa muinoin työskenneelleenä voin todeta, että ani harvalla oli invapysäköintilupaa j ajatkuvasti jouduttiin kuuluttamaan, että poistavat autonsa invapaikalta. Myös invavessoja pidettiin perhevessoina (muka helpompaa), pukuhuoneina, meikkaushuoneina, juoruhuoneina jne. Monesti invavessa oli epäkunnossa väärinkäytöstä. Hissejä on nykyisin pyritty sijoittamaan uusissa keskuksissa mahdollisimman sivuun, että ihmiset käyttäisivät liukuportaita. Sitten valitetaan, kun eletään holhousyhteikunnassa, kun edes näin pienet arjenteot ei onnistu tavalliselta pulliaiselta.

Ps. jokainen invapaikkaa/invavessaa/hissiä tarpeettomasti käyttävä on omasta mielestään oikeutettu näihin erityispalveluihin milloin mistäkin syystä.

[/quote] juuri näin! aloittajan kanssa samaa mieltä. tarpeeksi vetelyksiä joka helvetin paikassa. ihan aiheesta huomautteli. toisten huomioiminen ei kuulu nykyisten luuserivanhempien kasvatukseen itsekkäille pennuilleen. suomi on menossa päin persettä näiden tullessa aikuisiksi. nm 16 vuotta murrosikäisiä opettanut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 11:12"]

Mieheni on sellainen sietäjä, joka kuitenkin narisee ja valittaa mulle epäkohdista.. Mä en taas jaksa valittaa ja puran tilanteen silloin, kun se ärsyttää.

Muutamia käytännön esimerkkejä:

- ollaan kauppakeskuksessa vaunujen kanssa. Odotetaan minuuttitolkulla hissiä, ei mahduta yhteenkään, koska hissejä käyttää nuoret ja muut täysin liikuntakykyiset, kun eivät jaksa seistä liukuportaissa. Kauppakeskuksen hissinoveenkin laitettu ohje, että hissit ensisijaisesti vaunuille ja pyörätuoleille. Minä sitten sanoin näille ihmisille, että lukekaa lappu ja käyttäkää portaita. Miestä hävettää. Aiemmin oli kyllä valittanut mulle, kuin tyhmiä nämä ihmiset on.

- Ollaan kauppajonossa, jossa etuillaan. Sanon, että oli kyllä meidän vuoro ja minä maksan nyt. Miestä hävettää. Mulle kyllä rutisee, että kylllä on röyhkeitä ihmisiä.

- Ollaan ravintolassa. Ruoka-annos on kallis. Tilaan lämpimän ruuan, saan haalean, lähes kylmän. Sanon tarjoilijalle, että haluan annokseni ihan lämpimänä, kiitos. Miestä hävettää. Mulle kyllä haukkuu omaa haaleaa annostaan ja syö sen naama irvessä.

Näitä esimerkkejä on lukemattomia. No, eilen mies sanoi, ettei kehtaa kulkea tällaisen möläyttelijän kanssa, kun ei koskaan tiedä mitä töksäytän. Aha. No, tästä lähtien valitan ja urputan miehelle, enkä edes yritä korjata tilannetta.

[/quote]

Luulin otsikon perusteella,että olisi oikeasti nolo möläyttelijä,minulla on nimittäin ystävä jonka mielestä on täysin sopivaa sanoa vaikkapa"Onpas sulla iso finni naamassa!"

Mielestäni toimit täysin oikein esimerkkitilanteissa,useimmat ihmiset eivät ole tarpeeksi rohkeita puuttuakseen epäkohtiin ja vain nurisevat itsekseen kuten miehesi. Sanot sille,että on syytä katsoa peiliin,jos hänen mielestään pitäisi vain sietää paskaa koska siitä asiallisesti huomauttaminen on "noloa möläyttelyä".

Vierailija
4/37 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sanotaan ettei hissejä saa käyttää paitsi liikuntavammaiset tai esim. Rattailla menijät?

Eiköhän hissit ole tarkoitettu kaikille. Odota vuoroasi kuten muutkin odottavat.

Osaan kuvitella juuri kaltaisesi valittajan ja töksäyttelijän. Asioita voi sanoa kauniisti esim. Ravintolassa tai rumasti töksähdellen, jolloin kuka tahansa tuntee myötähäpeää.

Vierailija
5/37 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 16:16"]

Missä sanotaan ettei hissejä saa käyttää paitsi liikuntavammaiset tai esim. Rattailla menijät?

Eiköhän hissit ole tarkoitettu kaikille. Odota vuoroasi kuten muutkin odottavat.

Osaan kuvitella juuri kaltaisesi valittajan ja töksäyttelijän. Asioita voi sanoa kauniisti esim. Ravintolassa tai rumasti töksähdellen, jolloin kuka tahansa tuntee myötähäpeää.

[/quote]

Jos sinua niin korpeaa jonkun töksäyttely, niin älä käyttäydy huonosti. Jos sinä käyttäydyt huonosti, niin miksi meidän muiden pitäisi olla kilttejä sinulle? Sinä olet luopunut oikeudestasi muiden suopeuteen.

Vierailija
6/37 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua tosi hyvin. Mulla on samanlainen mies, joka on kaikille aina mielin kielin. Ei se kyllä mullekaan valita että siinä on ero. Kaikki kelpaa. Mutta just ei sano koskaan mistään mitään mutta alkaa olla toisaalta tottunut minuun ja jopa pitää siitä että jokuk meidän perheessä avaa suunsa. Ennen oli tuollainen että minäkään en olisi saanut sanoa mitään.

Vierailija
7/37 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua tosi hyvin. Mulla on samanlainen mies, joka on kaikille aina mielin kielin. Ei se kyllä mullekaan valita että siinä on ero. Kaikki kelpaa. Mutta just ei sano koskaan mistään mitään mutta alkaa olla toisaalta tottunut minuun ja jopa pitää siitä että jokuk meidän perheessä avaa suunsa. Ennen oli tuollainen että minäkään en olisi saanut sanoa mitään.

Vierailija
8/37 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap miten sulle vastataan/reagoidaan kun huomautat ihmisille?

Vierailija
9/37 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up.

Vierailija
10/37 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän sama. Mies on kauhean ujo ja sosiaalisesti arka, mutta valittaa ihan valtavasti takanapäin ihmisistä. Minä taas en ole ujo ja arka pätkääkään, ja jos minusta on aihetta sanoa jostain, sanon enkä kitise takanapäin. Ja miestä sitten hävettää, hänen on suorastaan vaikea kestää sitä jos joku sitten katsoo minua pahasti tai auta armias sanoo jotain takaisin. Itse en pelkää ollenkaan sitä, että ollaan eri mieltä ja vähän heitetään kommenttia puolin ja toisin. 

Joskus kieltmäättä tuntuu epämiehekkäältä ja ärsyttävältä tuo arkuus. Esim. yksi päivä huomasin, kun koiranomistaja paskatti koiransa asuntomme edessä kulkevalle pihakadulle, eikä kerännyt paskoja. Huikkasin pihasta, että hetkinen, et kai jätä niitä paskoja siihen keskelle, ja lisäsin että mulla on pusseja ja voin antaa jos sinulta on loppu. Koiranomistaja oli kuitenkin niitä, jotka alkoi haistatella vastaan: "Saat*nan huora, tunge ne pussit vaikka perseeseesi". Mitä teki mies? Tuli hätääntyneen näköisenä selittelemään ja pyytelemään siltä haistattelijalta ja huorittelijalta anteeksi MINUN käytöstäni, ja ihan tärisi kun oli niin kauhea konfliktitilanne. Pyh.

Vierailija
11/37 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 11:57"]

On eri asia möläyttää kuin sanoa. Ap lienee sellainen happaman näköinen eukko, joka tylysti mulkoilee ja töksäyttää sanottavansa. Aiheesta on ihan asiallista sanoa, mutta sen sanomisen voi tehdä niin monella tavalla. Minuakin hävettäisi jos alkaisi saarnata turhanpäiväisistä, kuten jostain hissin käytöstä. Ei pidä niin kiireellä lähteä liikkeelle, ettei ehdi hissiä odottaa. Siinä tuskin menee kahta minuuttia kauempaa kuitenkaan. Ravintolassa voi ruoka-annoksen palauttaa hienotunteisesti, eikä vinoilla mitään "haluaisin lämpimän ruokani ihan kiitos lämpimänä". Samoin kassajonossa tuollainen tylytys on epäkohteliasta, "minä maksan nyt", kun voi sanoa kohteliaasti että anteeksi, ette varmaan huomannut että jonon pää on tuolla.

[/quote]

Kas kas. Onpas kusipäällä pokkaa oikein vaatia, että millä äänensävyllä ja ilmeellä neiti maailmankaikkeuden navalle sopii huomautta hänen huonosta käytöksestään.

Jos sinä teet väärin, niin sinulla ei ole mitään oikeuksia vaatia yhtään mitään. Maan alle saat vajota. Voisit olla kiitollinen, että joku opettaa sinulle käytöstapoja kun on jäänyt vanhemmiltasi opetus puolitiehen.

Vierailija
12/37 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vihaan tollaisia akkoja.

Vierailija
13/37 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 11:24"]

Mä vihaan tollaisia akkoja.

[/quote]

Miksi?

Vierailija
14/37 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 11:24"]Mä vihaan tollaisia akkoja.

[/quote]

Totta, niin totta. Yhteiskunnan pilaajia, nalkuttavia valittajia. Tosin kyllä ravintolassa sopiikin huomauttaa, siitä sentään olet itse maksamassa.

Vierailija
15/37 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhaa, itse olen samanlainen tai vieläkin pahempi. Ellei sana tehoa, niin varokaa ostoskärryt tuuppavat, elämä on kivaa.

Vierailija
16/37 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sillä on varmaan merkitystä myös että miten asiasi ilmaiset. Tuollaisesta voi huomauttaa ystävälliseen sävyyn, ei tarvitse vajota samalle tasolle niiden etuilijoiden kanssa. En sitten tiedä sitten miten asiasi sanot, että johtuuko tästä että mies häpeää.

Vierailija
17/37 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites "tollasten akkojen" vihaajat sitten itse apn mainitsemissa tilanteissa toimisivat? 

Vierailija
18/37 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! Möläyttelijöitä pitäisi täällä olla enemmän :)

Vierailija
19/37 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 11:30"]

No sillä on varmaan merkitystä myös että miten asiasi ilmaiset. Tuollaisesta voi huomauttaa ystävälliseen sävyyn, ei tarvitse vajota samalle tasolle niiden etuilijoiden kanssa. En sitten tiedä sitten miten asiasi sanot, että johtuuko tästä että mies häpeää.

[/quote]

ilmaisen asiat täysin värittömästi, todeten. En ole tyly, mutten hymyilekään. ap

Vierailija
20/37 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sietäisi minäkään ap:n seuraa. Mölisevä ja huonotapainen moukka, joka tuskin kestäisi ainuttakaan itseen kohdistuvaa ah-niin-rehtiä ja suorapuheista kritiikkiä ja möläyttelyä. Yleensä nämä totuudentorvet ovat kaikkein herkkähipiäisimpiä itse. Tulee mieleen se Arvostele mun illallinen -Noora.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi